Mommybloggerstopic #8

Aaah ik heb lang gedacht dat moderosa en billie rose schijnbaar de zelfde persoon waren maar de ene heeft kinderen.

9 likes

Ik snap best dat je ze door elkaar haalt, maar er zitten echt nog wel meer verschillen tussen die twee. Zeker qua stijl en alles. (Ik vind het zelf altijd bloedirritant om als vrouw gereduceerd te worden tot wel/geen kinderen.)

3 likes

De verschillen tussen die twee zijn qua stijl etc wel groter geworden maar omdat er bij de ene persoon vaak kinderen op de foto staan begon er bij mij een belletje te rinkelen.

3 likes

Ja dit snap ik ook nooit heel goed, heel vaak hele cryptische omschrijvingen van winkels/bedrijven. Las laatst in een ander topic slechte ervaringen met makelaars/notarissen maar niemand die de namen wil noemen

4 likes

Ja, ik snap het hoor. Ik vind ze los van hun stijl ook wel op elkaar lijken. Het valt me alleen op dat dit (in algemene zin) zo vaak gebeurt bij vrouwen.

off-topic

Ik ben zelfs wel eens voorgesteld op een nieuwe werkplek door de directeur met als enige wapenfeitje dat ik geen kinderen heb. Ook snel weer weggegaan daar.

Wel props dat juist degene met 2 kinderen het vaakst verhuist. Ik moet er zonder al niet aan denken.

2 likes

Jacobien had al niks met de basisschool in Amsterdam. Vaak genoeg ‘zeik’stories over dat ze de leerkrachten niet competent genoeg vond. Jammer voor de kinderen… hoop dat ze wel een vorm van onderwijs krijgen behalve in elke stad een ander soort pasta eten.

9 likes

Dat had voor mij volledig te maken met m’n eigen herkenbaarheid. Misschien een beetje paranoïde van mij maar ik verwacht dat zo’n kantoor zichzelf wel een googelt, als ze dan mijn relaas lezen op dit forum kunnen ze daar gemakkelijk mijn dossier aan koppelen.

3 likes

Grote influencers moeten zich binnenkort ook aan reclameregels houden - Grote influencers moeten zich binnenkort ook aan reclameregels houden | NOS

Geldt vanaf 500.000 volgers. Extra strenge regels voor reclame gericht op kinderen / jongeren.

Mooie eerste stap. Nu nog strengere regels voor reclame die je maakt met behulp van je kinderen :v: En nog strengere regels voor de privacy borging van kinderen.

34 likes

Wel jammer dat er dus niks veranderd voor familie vloggers zoals de bellingas etc. Die kunnen ongestoord doorgaan met het schenden van de privacy van hun arme kindjes. Hopelijk in de toekomst🙏

5 likes

https://www.ad.nl/gezin/je-kind-showen-op-je-socials-het-is-gewild-materiaal-voor-criminelen~a5135853/

als je dit leest, dan weet je toch genoeg…

16 likes

Is dit artikel waar m.amalotje zo kwaad over was? (blijkbaar stond haar foto erbij zonder toestemming oid, is nu weggehaald)

1 like

Ik weet niet of het dit artikel was, maar ik vond haar woede zo hypocriet… ik snap echt heel goed dat het kut is als jouw foto (weet niet wat er op stond, misschien kind?) ongevraagd gebruikt wordt en helemaal bij zo’n onderwerp als dit. Dat had niet mogen gebeuren natuurlijk en ik snap dat je daar echt boos van wordt. Maar ze gaat echt compleet voorbij aan de boodschap van het artikel, namelijk hoe fout het kan gaan met de foto’s die je van jouw kind deelt… wat ze dus zelf heel bewust wel doet.

En dan krijgt ze allemaal reacties van ‘je bent zo geweldig, zo open en eerlijk blabla’. Alsof criminelen dan niet met je foto’s aan de haal gaan? Nee die vrouw is een goed persoon, daar gaan we voorbij. Echt…

Edit voor context voor mensen die haar niet volgen: mama lotje deelt dat haar foto is gebruikt voor een (volgens haar heel kut) artikel over de criminele wereld als het gaat om kinderfoto’s online. (Zou het ad artikel van hierboven kunnen zijn)

20 likes

Ja het was een met haar kind en stuk blote buik (wat ze vaak post). Inderdaad in het ad artikel hierboven.

4 likes

ja klopt dat was dit artikel!

4 likes

Ik vond de keuze van de foto bij dit artikel vrij opvallend, maar anderzijds, haar woede over het gebruik van die foto laat precies zien wat het artikel aanstipt over wat er met beelden die je online zet kan gebeuren…

39 likes

Ja. Je hebt geen controle meer over wat er met die beelden gebeurt nadat je het online zet. En ik snap niet dat je boos wordt op mensen die dat aan je vertellen. Zíj́ gaan niet met je foto’s aan de haal

11 likes

Wat voor foto stond er bij het artikel dan? Een met haar kinderen?

3 likes

https://www.instagram.com/p/CRCV6QTDPn0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Het was zo’n soort foto. Kan de exacte niet vinden meer op haar feed. Met J. op de heup en wat ouder. Maar lotte ontblote buik dus.

Nou ik kan wel begrijpen dat het kut is als je opeens die foto in de krant ziet staan. Ook al heb je hem zelf geplaatst en is het het onderwerp van het artikel. Even toestemming vragen hoort er wel bij en dat weten ze bij het AD best.

15 likes

Ja dat kan ik me ook indenken. En ook best gek dat ze haar er uit pikken terwijl er imo mensen zijn die veeeeeel erger zijn (kuch Bellingas kuch, ik denk dat ik niet lang hoef tr zoeken voor ik een shot van hun kids in badkleding/ondergoed zie)

9 likes