Mommybloggerstopic #8

Wel jammer dat er dus niks veranderd voor familie vloggers zoals de bellingas etc. Die kunnen ongestoord doorgaan met het schenden van de privacy van hun arme kindjes. Hopelijk in de toekomst🙏

5 likes

https://www.ad.nl/gezin/je-kind-showen-op-je-socials-het-is-gewild-materiaal-voor-criminelen~a5135853/

als je dit leest, dan weet je toch genoeg…

16 likes

Is dit artikel waar m.amalotje zo kwaad over was? (blijkbaar stond haar foto erbij zonder toestemming oid, is nu weggehaald)

1 like

Ik weet niet of het dit artikel was, maar ik vond haar woede zo hypocriet… ik snap echt heel goed dat het kut is als jouw foto (weet niet wat er op stond, misschien kind?) ongevraagd gebruikt wordt en helemaal bij zo’n onderwerp als dit. Dat had niet mogen gebeuren natuurlijk en ik snap dat je daar echt boos van wordt. Maar ze gaat echt compleet voorbij aan de boodschap van het artikel, namelijk hoe fout het kan gaan met de foto’s die je van jouw kind deelt… wat ze dus zelf heel bewust wel doet.

En dan krijgt ze allemaal reacties van ‘je bent zo geweldig, zo open en eerlijk blabla’. Alsof criminelen dan niet met je foto’s aan de haal gaan? Nee die vrouw is een goed persoon, daar gaan we voorbij. Echt…

Edit voor context voor mensen die haar niet volgen: mama lotje deelt dat haar foto is gebruikt voor een (volgens haar heel kut) artikel over de criminele wereld als het gaat om kinderfoto’s online. (Zou het ad artikel van hierboven kunnen zijn)

20 likes

Ja het was een met haar kind en stuk blote buik (wat ze vaak post). Inderdaad in het ad artikel hierboven.

4 likes

ja klopt dat was dit artikel!

4 likes

Ik vond de keuze van de foto bij dit artikel vrij opvallend, maar anderzijds, haar woede over het gebruik van die foto laat precies zien wat het artikel aanstipt over wat er met beelden die je online zet kan gebeuren…

39 likes

Ja. Je hebt geen controle meer over wat er met die beelden gebeurt nadat je het online zet. En ik snap niet dat je boos wordt op mensen die dat aan je vertellen. Zíj́ gaan niet met je foto’s aan de haal

11 likes

Wat voor foto stond er bij het artikel dan? Een met haar kinderen?

3 likes

https://www.instagram.com/p/CRCV6QTDPn0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Het was zo’n soort foto. Kan de exacte niet vinden meer op haar feed. Met J. op de heup en wat ouder. Maar lotte ontblote buik dus.

Nou ik kan wel begrijpen dat het kut is als je opeens die foto in de krant ziet staan. Ook al heb je hem zelf geplaatst en is het het onderwerp van het artikel. Even toestemming vragen hoort er wel bij en dat weten ze bij het AD best.

15 likes

Ja dat kan ik me ook indenken. En ook best gek dat ze haar er uit pikken terwijl er imo mensen zijn die veeeeeel erger zijn (kuch Bellingas kuch, ik denk dat ik niet lang hoef tr zoeken voor ik een shot van hun kids in badkleding/ondergoed zie)

9 likes

Ja vind ik ook. Ik volg haar niet maar als ik haar insta zo bekijk is ze inderdaad nou niet echt de ergste onder de mom/familie bloggers

4 likes

Evan wat anders… Manon Tilstra is zwanger van de 3e!

7 likes

Moet ze dan de naam van haar kledingwebshop weer aanpassen? :crazy_face:

6 likes

Ik vind lotte inderdaad bij lange na niet de ergste onder de mommybloggers. Denk eerder aan een sarah Rebecca die echt veel details deelt zoals ik hier lees, of kelly caresse. Neemt niet weg dat het artikel voor iedereen geldt wanneer je foto’s van je kind plaatst.

2 likes

Nou ik vond die foto juist verre van passend bij het artikel. Je zag het kind niet, het zat in een draagdoek op haar blote buik vol striae. Ze post zelf dat soort fotos in het kader van haar proces van lichaamsacceptatie en de struggles die ze daarbij heeft. Ik vond deze foto echt misplaatst, kan 100 andere momfluencers bedenken waar een passendere foto van gebruikt had kunnen worden.

13 likes

Nienke Plas had in haar laatste vlog ook beelden van haar baby die onder de poep zat, kan er met mijn verstand niet bij dat je dat deelt.

1 like

Ik begrijp dat alles delen van je kind gewoon echt niet. Ja, moneywise zal het interessant zijn. Maar als je een kindje krijgt is toch je gevoel dat je dat kindje voor alles in deze boze wereld wil beschermen? Dat lukt je natuurlijk niet, maar hem of haar dan vervolgens in alle kwetsbaarheid overal het internet opslingeren is dan toch echt het andere uiterste? Kan er gewoon niet bij.

20 likes

Nouja ik snap het tot op zekere hoogte wel. Je bent apetrots op je kind ( de allerliefste en allermooiste van de wereld😉) en je wilt hem/haar het liefst aan iedereen showen. Dan snap ik het nog wel dat je af en toe een hele leuke foto op social media deelt. Al zou ik dat zelf niet doen, zeker niet na het lezen van bovenstaand artikel.
Wat ik niet snap is dat je allerlei intieme dingen/driftbuien/poepluiers e.d. deelt want ik denk dat niemand het leuk zou vinden om dat soort dingen over zichzelf terug te vinden op internet.

In het geval van Sarah Rebecca: volgens mij bestaat zowat haar hele content uit haar dochter of zwangere buik. Als ze die dus niet laat zien dan blijft er weinig over. Maar ik vraag me of af haar kinderen dit haar later in dank zullen afnemen.

4 likes