Wow, ik volg Michelle Bollen niet, maar wat intens zoetsappig zijn zij zeg. Ik kan het bijna niet aan. Hoe vaak gebruikt zij het woord zegeningen/blessed etc etc wel niet
In Frankrijk is het sinds een paar jaar wel echt verplicht. Vind het heel erg vroeg.
Oh en ik kende inderdaad meerdere ouders die juist vroegen of hun kind eerder kon beginnen ivm de financieën. Gratis school of betaalde opvang, scheelt zo een paar honderd euro per maand
Wie zegt dat ze dat zich ook daadwerkelijk kunnen veroorloven?
Zoveel mensen die de schone schijn ophouden en zich mooier voordoen op social media.
Weet jij veel hoeveel leningen/schulden/ weet ik veel wat zij allemaal hebbenâŠ
Zou me daar echt niet minder om voelen oid als ik jou was.
Maar goed dat je haar niet volgt dan
Met 4 keer een spon post per maand en 3/4 keer per week een kortingscode denk ik dat Michelle het niet erg krap heeft.
Koen zal vast ook niet met een minimum loon aan komen.
Hij is toch financieel consultant? dat is geen minimum loon.
Ik vind hem ook gladjes, maar ook weer vermakelijk om hen te volgen. Zo perfect en gelikt, vraag me af hoe het er in werkelijkheid âachter de schermenâ aan toe gaat.
Zo inderdaad, sinds ik onze buren op social media volg ben ik echt geschrokken van het contrast tussen hun echte leven en hun online leven.
In het echt constant schreeuwen, ruzies over geld, kind met woede-aanvallen en ouders die daar totaaaal niet meer om kunnen gaan. Op social media alleen maar love my familie en happy vakantie fotoâs?!
Daardoor vind ik andere instagramaccounts ook minder geloofwaardig. Het kan zĂł nep zijn.
Gekke gewaarwording hĂš? Hier een vriendin, heb een poos met haar aan de telefoon gehangen over een uitje die ze met haar kinderen had en dat het een verschrikking was. Tot in details hebben we heerlijk zitten zeiken over hoe irritant kinderen kunnen zijn. Kijk ik savonds op haar insta: zie ik een hele serie fotoâs met als begeleidende tekst dat de rit naar huis wel wat pittig was maar dat het verder heerlijk genieten was met haar 3 kanjers en hoe ze het als alleenstaande moeder toch goed weer heeft weten te rocken.
Ik heb haar een screenshot gestuurd en gevraagd of die kutmiddag haar brein nu echt fataal was geworden of dat ze gewoon een leven als influencer ambieert.
Het boeit me niet hoor, kan er wel om lachen maar een buitenstaander ziet niet wat er achter zit en kan gaan denken: zij heeft in Dr eentje 3 kinderen en heeft een fantastische middag en ik kan met partner 2 kinderen maar nauwelijks aan. Het is zoân neppe wereld en dat zie je pas als je er een keer toevallig bovenop zit
Niet shocking, alleen een gekke gewaarwording als je het onder je ogen ziet gebeuren. Liegen is ook niet shocking maar ik vind het toch altijd gek als iemand mij een leugen vertelt en ik weet gewoon dat het een leugen is.
Hoe reageerde je vriendin toen je dat screenshot stuurde?
Deze komt ook elke week terug.
Haha ik zou hier echt om moeten lachen als ik dit van een goede vriendin kreeg. En me niet schuldig voelen of schamen want een uitje of vakantie met kinderen IS ook gewoon zwaar & zalig tegelijk of dat steeds afgewisseld. Er is vast geen woord gelogen aan dat verhaal op Insta, het was alleen een seconde later weer even heel anders
Maar aan de andere kant is⊠delen dat Lotje 381 driftbuien kreeg en Jonathan een spuitluier had en dat Iris toen terwijl moeder dat verschoond ijs in dr haar smeerde weer teveel delen en privacy etc
Ik deel ook veelal de mooie en leuke dingen op insta/Facebook haha
Vriendin moest er om lachen en stuurde iets terug van: als mijn middag dan toch kut was, kan ik in elk geval nog genieten van al mân likes ter compensatie.
Die vond ik dan wel weer leukđ
Ik deel zelf ook al die kansloze momenten met mân kinderen niet, ik kies er dan alleen voor om dan even niks te plaatsen. Maar ik ben sowieso slecht in posten dus door het algoritme zal toch niemand doorhebben of ik wel of niet post
Er is denk ik wel een verschil tussen alleen de leuke dingen delen en echt de boel bij elkaar verzinnen.
Ik ken ook iemand die heel actief is op insta. Ook blogger via mamaplaats en heeft samenwerkingen voor niet boeiende producten. Ze zit altijd hele dagen binnen, komt 5 min buiten, schiet 100 fotoâs en post die en zet erbij dat ze hele dag buiten geweest zijn. Wel meer dingen, maar voert gewoon hele act op
Hoe zal dat zijn als die kinderen later hun moeders insta checken. Allerlei leuke dingen die zij zich niet herinneren, die denken minstens dat ze aan geheugenverlies lijden
Mama kan ook alles ontkennen want: het staat op beeld toch? Fotoâs liegen nietđ
ik krijg bij de man (en de zoontjes) van Michelle B steeds een âmy daddy is a lawyerâ vibe
Huh? Waarom?
Wat voor vibe is dat dan ook, ken dat niet.