Nee dat snap ik maar zij moet letterlijk altijd alle boontjes doppen en dan snap ik dat dat heel zwaar is
Ja, dat is ook zwaar maar hoezo is het dan gelijk zo jaren '50? Ik vind haar ook echt mega degelijk hoor, maar vind haar niet ouderwets.
Voor mij precies dat degelijke plus het geklaag. Ze kiest er namelijk zelf voor om het zo te doen en ik vind het ouderwets dat zij alleen de opvoeding mag gaan fixen, want in die tijd dat Djurre er is gaan ze echt niks van hem aannemen en is het alleen maar leuk dat hij er is. Tuurlijk, komt door zijn baan maar ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta.
Hoezo kiest ze er dan zelf voor? In veel werkvelden is het ook niet mogelijk om gewoon van 9-17 te werken. Dus het is niet alsof ze denkt laat ik het lekker allemaal maar alleen fixen.
Nee maar je hoeft geen 3 kinderen op de wereld te zetten, de was meteen op te vouwen of op te ruimen in je pinterest-huis en altijd maar alles perfect te willen. Die keuzes maakt ze zelf en om er dan de helft van de tijd over te zeuren vind ik dan moeilijk.
Tuurlijk, 9-17 is niet altijd mogelijk en dat hoeft ook niet maar dan kun je je daar op aanpassen. Als je week dat je man vaak 2 weken van huis is, moet je je verwachtingen daar op aan passen. Hoe vaak heeft zij wel niet huilend in bed gefilmd dat ze het moeilijk heeft met alles als hij weg is? Waarom kies je er dan voor om toch nog een extra kind te willen krijgen en om alle balletjes hoog te willen houden? Dat is in mijn ogen dan toch echt eigen âschuldâ
maar ook dat is wel degelijk een keuze.
Het is toch logisch dat ze probeert alle balletjes hoog houden? Je kan toch moeilijk in een vieze rotzooi gaan zitten met je kinderen. Maar ik sta er denk ik gewoon echt heel anders is. Ondanks dat ze een beetje een muts is vind ik haar juist wel relatable en niet eens zo heel veel klagen in vergelijking tot bijvoorbeeld een Elise die enorm privileged.
Sorry maar er is het een en ander mogelijk tussen de was niet direct opruimen en âvieze rotzooiâ
Ik zou mijn huis niet beter kunnen omschrijven eigenlijk
Terracotta op de muur en babykwijlsporen op de vloer
Toen ik geen kinderen had ging het ook geleidelijk. Maar nu ik twee kinderen en een hond heb gaat het letterlijk van 's ochtends spik en span naar overdag een rotzooi en als ik dus de hele dag niets doe is het 's avonds gewoon echt een vieze rotzooi. Met overal vuile kledingstukken, stukjes brood gemixt met hondenhaar over de vloer en waarschijnlijk wat restjes avondeten en fruit. En op elke m3 ligt dan sowieso 3 puzzelstukjes en een pop of een legoblokje. De vuilnisbak vol met vieze luiers en het aanrecht helemaal bezaaid met van alles en nog wat.
Ja lekker grafisch dit
Mijn punt is dat er veel mensen die het zo zwaar hebben, vaak ook willen dat het als die kinderen naar bed zijn het ook weer spic en span is. Ja, dan is het zwaar, dat snap ik ook wel. Bij ons thuis lag er âs ochtends regelmatig nog speelgoed op de grond. Boeie, ga je echt niet dood aan. Accepteer als je kinderen hebt dat het niet altijd meer zo netjes is of stop met zeuren.
Dit zal ook niet het geval zijn bij iedereen denk ik? Maar met een hond kan ik het me wel voorstellen (die uithaart enzo).
Sommige mensen hechten gewoon veel waarde aan een schoon huis. Mag je dan nooit meer zeggen dat het af en toe pittig om alles voor elkaar te krijgen?
@Sproetjes Is ook wel een beetje overdreven, maar ik vind zelf wel dat het erg snel gaat als je niets doet. Ik probeer het altijd maar zoveel mogelijk bij te houden want alleen al van het idee dat het zo ranzig is krijg ik hartkloppingen
Zelfs met kind heb ik nu spijt
Echt hé!
Want als je geen spijt hebt van je kinderen ben je gelijk een moeke.
Oh wil jij geen kinderen???
Thank god.
Planten maken geen rommel, stuk makkelijker is je leven dan!!!