Mommybloggerstopic #8

Nou als we dus op vakantie allemaal een “Hiv-kindje” of “mishandelde vrouw” knuffelen dan zullen zij weer stralen!! Dankzij ons!!! Is multifunctioneel zo’n reis, cocktails drinken én de wereld verbeteren kan gewoon tegelijk!!

20 likes

Was gister trouwens een reportage op de radio dat door Corona DE HELFT van de inwoners van Curaçao formeel werkloos is/afhankelijk zijn van onbetrouwbaar/onregelmatig inkomen.

Zo fucking toondoof. Modern kolonialisme, heb er echt geen andere woorden voor.

32 likes

waarschijnlijk voelen ze zich ook ongelofelijk goed over zichzelf :exploding_head: Ik kan er echt niet bij hoe weinig reflectief en inlevingsvermogen deze vrouwen hebben.

3 likes

Nou ja, give a man a fish and he feeds himself for one day. Give a woman at a blijf van mijn lijf huis a knuffel en ze heeft helemaal niks :heart:

50 likes

Man man man wat walgelijk dit alles. Hoe krijg je het uit je strot. En dan na die o zo licht brengende knuffel weer lekker terug naar je onbetaalbare resort. We care m’n reet. Van dat geld wat zij daar uit lopen te geven aan verblijf, vliegreis, crew kun je echt meerdere mensen een heel jaar onderhouden ofzo. Maar nee een knuffel en de aanwezigheid van deze ‘wereldwijven’ is voldoende joh…

Ik zou me de ogen uit m’n kop schamen man.

3 likes

OMG i feel you :heart::heart::heart:

2 likes

Ze hebben Jomanda onlangs gevonden in Canada, dus wie weet…

7 likes

Ik wordt blij van alle furieuze reacties in dit topic :heart: Compenseert de waanzin van die vrouwen toch een beetje.

19 likes

Laat deze tuthola’s voortaan ook op knuffels en gesprekken leven. #jedoethettochwelgratis

4 likes

Jazekers. En Tineke de Nooij, of all people, ging haar opzoeken.

12 likes

Influencers werken zoooo hard onderschat het niet!! En ze doen het ook voor ons hè! Zo mooi :two_hearts:

9 likes

Even bijkomen op Ibiza :beach_umbrella:

16 likes

Sorry ik snap hier niks van, waar zijn de leestekens

8 likes

Ze heeft geen enkel punt. Maar dat was al duidelijk.

23 likes

Nou idd. Dat gaan ze denk ik niet doen. Want dan gaan andere mensen misschien wel net zo denken 🥲

4 likes

Ughh dit is zo onuitstaanbaar. Het is ook al keer op keer aangetoond dat het allerbeste wat goede doelen kunnen doen om mensen te steunen en onafhankelijk te maken juist geld geven is. Zonder voorwaarden aan wat het besteed moet worden en juist ook geen spullen etc. Omdat dat het enige is wat mensen echt financiële onafhankelijkheid geeft op de lange termijn. Juist omdat mensen keiiiiiigoed zelf kunnen bepalen wat ze nodig hebben en hoe ze met dat geld een bestaan kunnen opbouwen. Echt om te janken hoe bekrompen ze zijn.

15 likes

Manifesteren tast je hersenen aan…

3 likes

Nou ja, terecht natuurlijk ook wel. ‘Die mensen’ kunnen niet met geld omgaan. Geven het allemaal uit aan eten, huur, kleding, menstruatieproducten, medicijnen, gas, elektriciteit, water en meer van die onzin. Terwijl je het met de juiste money mindset zo kunt vertienvoudigen. Maar dan moet je investeren! Dat snappen ‘die mensen’ niet. Dus ja, dat is een bodemloze put, niet aan beginnen.

Maar nu, nu kan zo’n vrouw als ze 's avonds met honger op bed ligt omdat ze die dag alleen geld had om haar kinderen eten te geven terugdenken aan de dag dat een witte vrouw haar een knuffel gaf. Onbetaalbaar.

28 likes

Ik ook niet, maar het past wel in de huidige tijd denk ik. Laatst ging er een instapost viral van een dochter die voor de kist van haar vader op zijn begrafenis even aan het poseren was alsof ze op een shoot was (minstens 5 foto’s in steeds een andere pose) :cry:

1 like

Het meest boze word ik nog wel dat ze even doen alsof zij dé verlossing van Curaçao zijn. Want hey wat weten die mensen daar, de witte verlichtende vrouwen moeten even komen helpen, zelf kunnen antilianen dat niet.

Een van mijn nichten (die daar is geboren, opgegroeid etc) werkt voor zo een soort organisatie en die doen al prima werk van zichzelf. Natuurlijk is er geld te kort, maar dat is er vaak bij stichting. Bel een random blijf van mijn huis op in Nederland en die zullen ook behoefte hebben aan geld, spullen, ruimte etc. Maar lekker in Nederland in de regen mensen helpen is natuurlijk minder verlichtend.

Mijn nicht is ook woest nadat ik al die instagram berichten had doorgestuurd. Ze zei ook alle hulp is altijd welkom, maar het is absurd dat er zo een trip van wordt gemaakt.

35 likes