Mommybloggerstopic #8

een piemeloctet

7 likes

Je zal maar gewoon om 8 uur op je werk moeten zijn.

:joy:

afbeelding

86 likes

Nou, moet zeggen dat ik dit ook een tijdje gedaan heb, zonder t visualiseren en al die dingen maar gewoon zonder kinderen de dag starten was wel lekker.

3 likes

Deze vrouw is echt kei in het creeeren van problemen voor zichzelf die ze dan weer gaat oplossen door :sparkles: visualisatie :sparkles:

15 likes

Nou echt hoor, laat mij maar gewoon even met rust met een ochtendhumeurtje heb ik geen zin in de hoogtepunten en dankbaarheid en wil ik gewoon even chagrijnig door insta scrollen.
Dit klinkt als too much pressure sochtends.

12 likes

Ze is één dag met de wekker zelf opgestaan en voelt zich zoveel beter.
Nu lekker de koffers pakken voor en welverdiende vakantie :small_airplane: zie ik op insta.

29 likes

Ik zet ook altijd m’n wakker erg vroeg omdat ik liever door een wakker wordt gewekt dan door een kind die meteen op standje 1000 staat. Maar het ziet er toch echt meestal meer zo uit:

(En ik verklap het je alvast Elise: als ze toch vroeg wakker zijn is het nog steeds niet een hoogtepunt van je leven)

33 likes

En wat nou als de kinderen voor 6 uur wakker worden? Zou ze dan meteen van de leg zijn?

7 likes

Zo zie je maar weer hoe ver van de realiteit ( onder andere) zij leeft. Ik bedoel, bij ons gaat de wekker sowieso om 6.00, om twee kinderen klaar te maken, te laten eten, onszelf klaar te maken, naar de opvang of opa en oma te brengen, tussendoor nog ergens ons ontbijt naar binnen te proppen en om 7.45 op het werk te verschijnen. En daar pas koffie te drinken; uit een kartonnen bekertje.

Ik vraag mij ook wel eens af of haar (schoon)ouders haar / hun daarop aanspreken van; dit is gewoon echt heel normaal.

28 likes

Zin in straks weer de eerste post die zegt “leed niet met leed vergelijken!” “Als zij haar leven als zwaar ervaart is dat ook gewoon zo!” “Hoe doet ze het toch allemaal!”

19 likes

Brengt weer geld in het laatje. Mommybloggers zijn altijd aan het verhuizen of zwanger. Anders hebben ze geen verdienmodel.

5 likes

Mijn man heeft hier ook last van maar ik duw en trek net zo lang tot ie wakker wordt hoor. Dikke doei dat ik elke dag m’n warme bed verlaat omdat hij doof is in z’n slaap.

14 likes

Ben het ergens wel met je eens maar ik las het bericht met wel toenemende verbazing van, huh is dit nou haar punt? Het leest soms wat wereldvreemd dat ze hier tegenaan loopt en een “ritueel” verzint om ermee om te gaan. Tuurlijk, do you, en haar content maar het is gewoon ja, vreemd ik heb er geen ander woord voor

3 likes

Over het algemeen zijn de meeste jonge kinderen ergens tussen 5.00 en 8.00 wakker, zijn ook normale wakkertijden. Over het algemeen staan de meeste ( overdag) werkende mensen daar ook ergens op.
Zij brengt het zo dramatisch, en met zo’n grote regelmaat dat ik het gewoon super irritant vind.

Ik weet dat bijv Willemijn veel gebroken nachten en hele vroege ochtenden had met haar twee oudste kinderen, en echt veel extremer dan slechts rond 5.30 wakker zijn. Daar maakte zijn geen drama van, en al helemaal niet dagelijks en had ze al helemaal niet de luxe van het feit dat haar kinderen elk weekend elders logeerden zodat ze als nog kon uitslapen.
Niemand viel daarover, omdat ze het gewoon niet zo dramatiseerde. Elise doet dat wel en dus vallen ik en anderen daarover.

Tuurlijk is er geen standaard, maar zoals Elise en Wouter leven is gewoon écht niet gemiddeld en om dan zo fucking dramatisch te doen over dat je doordeweeks niet kan uitslapen, tja, dan vind ik je echt een aansteller.

Ook nog weer even lekker op vakantie, ook al heb je kinderen is dat óók weer een rustmoment die heel veel andere mensen niet 32 keer per per jaar hebben.

Get a grip.

Maargoed dat vind ik en wellicht ligt dit bij mij wat gevoelig.

28 likes

Maar gelukkig vliegen ze vandaag naar Joey, Vita en Ro toe en kunnen zij ook weer een stukje van de zorg uit handen nemen #blessed :sparkles:

19 likes

Ik volg haar niet, maar jeetje heeft zij altijd zoveel spel- en grammaticafouten in haar posts? Zou een mooi doel voor dr kunnen zijn, “vandaag verdiep ik me in de ik-vorm van grammatica”.

18 likes

Langer geleden, als in sinds we kinderen hebben Nov ‘15 nooit meer samen, maar ook geen behoefte aan btw, als we gaan, gaan we met z’n allen.

4 likes

Ik vraag me bij Elise ook altijd af hoe zij dan had verwacht dat het leven met kinderen zou zijn. Het is met jonge kinderen toch best normaal dat die vaak ergens tussen 05.30-07.30 wakker worden? Een van de redenen dat ik nog geen kinderen heb :v:t2:

27 likes

Dit ja, zooooóóóooo dramááaaáátisch dat is wat het zo overdreven maakt :joy:

Ik bedoel weinig slaap en gewekt worden door kindergehuil lijkt mij ook héél erg vermoeiend maar dat is het voor iedereen, “pff het was weer vroeg vanmorgen, ben moe!” volstaat wel.

6 likes

Joh ik dacht dat 1 van die ventjes ineens tot 8u sliep sinds ze die sponcoach ehh slaapcoach hadden geraadpleegd maar blijkbaar toch niet🤷‍♀️

14 likes