Mommybloggerstopic #8

Brengt weer geld in het laatje. Mommybloggers zijn altijd aan het verhuizen of zwanger. Anders hebben ze geen verdienmodel.

5 likes

Mijn man heeft hier ook last van maar ik duw en trek net zo lang tot ie wakker wordt hoor. Dikke doei dat ik elke dag m’n warme bed verlaat omdat hij doof is in z’n slaap.

14 likes

Ben het ergens wel met je eens maar ik las het bericht met wel toenemende verbazing van, huh is dit nou haar punt? Het leest soms wat wereldvreemd dat ze hier tegenaan loopt en een “ritueel” verzint om ermee om te gaan. Tuurlijk, do you, en haar content maar het is gewoon ja, vreemd ik heb er geen ander woord voor

3 likes

Over het algemeen zijn de meeste jonge kinderen ergens tussen 5.00 en 8.00 wakker, zijn ook normale wakkertijden. Over het algemeen staan de meeste ( overdag) werkende mensen daar ook ergens op.
Zij brengt het zo dramatisch, en met zo’n grote regelmaat dat ik het gewoon super irritant vind.

Ik weet dat bijv Willemijn veel gebroken nachten en hele vroege ochtenden had met haar twee oudste kinderen, en echt veel extremer dan slechts rond 5.30 wakker zijn. Daar maakte zijn geen drama van, en al helemaal niet dagelijks en had ze al helemaal niet de luxe van het feit dat haar kinderen elk weekend elders logeerden zodat ze als nog kon uitslapen.
Niemand viel daarover, omdat ze het gewoon niet zo dramatiseerde. Elise doet dat wel en dus vallen ik en anderen daarover.

Tuurlijk is er geen standaard, maar zoals Elise en Wouter leven is gewoon écht niet gemiddeld en om dan zo fucking dramatisch te doen over dat je doordeweeks niet kan uitslapen, tja, dan vind ik je echt een aansteller.

Ook nog weer even lekker op vakantie, ook al heb je kinderen is dat óók weer een rustmoment die heel veel andere mensen niet 32 keer per per jaar hebben.

Get a grip.

Maargoed dat vind ik en wellicht ligt dit bij mij wat gevoelig.

28 likes

Maar gelukkig vliegen ze vandaag naar Joey, Vita en Ro toe en kunnen zij ook weer een stukje van de zorg uit handen nemen #blessed :sparkles:

19 likes

Ik volg haar niet, maar jeetje heeft zij altijd zoveel spel- en grammaticafouten in haar posts? Zou een mooi doel voor dr kunnen zijn, “vandaag verdiep ik me in de ik-vorm van grammatica”.

18 likes

Langer geleden, als in sinds we kinderen hebben Nov ‘15 nooit meer samen, maar ook geen behoefte aan btw, als we gaan, gaan we met z’n allen.

4 likes

Ik vraag me bij Elise ook altijd af hoe zij dan had verwacht dat het leven met kinderen zou zijn. Het is met jonge kinderen toch best normaal dat die vaak ergens tussen 05.30-07.30 wakker worden? Een van de redenen dat ik nog geen kinderen heb :v:t2:

27 likes

Dit ja, zooooóóóooo dramååaaååtisch dat is wat het zo overdreven maakt :joy:

Ik bedoel weinig slaap en gewekt worden door kindergehuil lijkt mij ook héél erg vermoeiend maar dat is het voor iedereen, “pff het was weer vroeg vanmorgen, ben moe!” volstaat wel.

6 likes

Joh ik dacht dat 1 van die ventjes ineens tot 8u sliep sinds ze die sponcoach ehh slaapcoach hadden geraadpleegd maar blijkbaar toch nietđŸ€·â€â™€ïž

14 likes

Foodgloss die alles met een aardappelschilmesje sneed :weary:

6 likes

Getweet vanuit zijn Privé jet?

4 likes

Doet me denken aan hoe mijn vriend tijdens de kraamweek ging uitrekenen wie welke voeding moest doen en wanneer oordopjes in mocht om zo veel en zo lang mogelijk achter elkaar te kunnen slapen.

Hoewel hij na drie weken de nachtvoeding voor zijn rekening nam en ik het eerste jaar vrijwel elke ochtend mocht ‘uitslapen’ :flushed: :yellow_heart:

Mijn grootste advies is dan ook om je enkel en alleen te laten bezwangeren door een geëmancipeerde man.

65 likes

Mijn doel elke dag en lukt elke dag :pray:t3:

44 likes

Of gewoon een kind krijgen met een vrouw :wink:

Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders of schoonouder van Elise haar moeten aanspreken. Die boomers vinden sowieso dat ‘wij’ ons aanstellen en daar zou ik niet graag door op mijn vingers getikt willen worden.

Ik had laatst een evaluatiegesprek met mijn leidinggevende en ik gaf aan dat ik het best wel zwaar vind, een nieuwe baan, studie en een baby van 11 maanden die nooit door of uitslaapt.
Toen moest zij even benadrukken dat zij daar ‘vroeger’ nooit last van heeft gehad, ze had zelfs 4 kleine kinderen en deed een studie en werkte en ja ze hielp zelfs haar man nog mee in zijn bedrijf en ze was nog een huis aan het verbouwen. En ze kon gewoon elke dinsdag naar de voetbaltraining en elk weekend ook nog met vrienden afspreken.
Echt fijn gesprek was dat :fu:t2:

28 likes

Maar in een ideale wereld had ik een baby met een kloon van mezelf gekregen. Wat een geweldig efficient huishouden hadden we dan gerund :innocent:

My god wat een hork die leidinggevende. Zulke mensen zitten er altijd tussen, volgens mij sugar coaten ze het verleden ook wel erg hoor :roll_eyes:

12 likes

Je hebt zeker geen kinderen?

Ja ik doe aan Oostenrijks opvoeden

27 likes

Wat een doodddoener zeg. Mensen zijn sowieso niet allemaal hetzelfde. De een draait zn hand niet om voor een taak/activiteit, en een ander valt dat misschien wat lastig of zwaarder. Echt een goed idee om die persoon dan te gaan shamen ja.

3 likes

Als kinderloze kan ik me anders ook goed in Elise’s klaagzang inleven.

Een struggle van de afgelopen tijd was toch wel dat ik elke dag tussen 05:30 en 06:30 wordt gewekt door mijn bovenbuurman. Wat ik er vooral lastig aan vindt [sic] is dat ik nooit weet waar ik aan toen bent [sic].

Het is dat mijn onderbuurman dan weer een kabaal-tot-middernacht-mindset heeft. Daarom ga ik nu elke ochtend een doorbraak van de woningmarkt visualiseren! Ik ben heel benieuwd wat dit mij gaat brengen :heart:

10 likes