Mommybloggerstopic #8

Lifehack! Ik heb ook een kelder nodig

3 likes

Maar die herrie van de buren heb je niet zelf voor gekozen. Ik ga er vanuit dat Elise zelf heeft gekozen voor kinderen. Mij lijkt het ook helemaal ruk om ‘s ochtends zo vroeg wakker te worden hoor, maar zoals eerder gezegd, (mede) daarom heb ik nog geen kinderen. Bij Elise heb ik gewoon altijd het idee dat het haar allemaal nogal tegenvalt hoeveel werk kinderen zijn. Vraag me dan altijd af of ze van tevoren dan zulke onrealistische verwachtingen had. Want ik denk juist dat zij in vergelijking met heel veel anderen juist een groot vangnet hebben en ook vaak hun handen vrij omdat de kinderen bij opa en oma zijn of ze hulp krijgen. Alleen maar chill voor ze hoor, maar ben dan altijd benieuwd hoe ze het zich dan had voorgesteld als het haar nog steeds zo zwaar valt.

6 likes

Ik vind t vooral mooi dat mensen letterlijk iets 1 dag doen en meteen de behoefte voelen om dat aan de wereld te verkondigen als DĂ© Nieuwe Manier Van Leven.

37 likes

Joh maar je moet toch wat voor het IG-algoritme?

5 likes

Hahaha ja ik vertel goede voornemens juist aan niemand dan weet ook niemand dat ik na 1,5 dag gestopt ben :sunglasses:

22 likes

Precies haha. Ik ben helemaal voor nieuwe dingen uitproberen, van hobby’s wisselen en ook ‘falen’/iets niet meer leuk vinden. Maar na echt 1x roepen dat dit de holy grail is
 doe eeeeeeven normaal zal ik maar zeggen.

5 likes

En waar op Dumpert dan commentaar over te lezen was :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat laatste. Mijn moeder was laatst aan het vertellen hoe ze nóóit problemen met ons had als het ging om eten. Terwijl er zeker twee jaar lang iedere avond drama aan tafel is geweest omdat mijn broer een flintertje groente op zijn bord had ontdekt đŸ€·

11 likes

Ik lees twee kleuters in dit verhaal

22 likes

Ik zeg niet dat haar ouders haar daarop mĂłeten aanspreken.

Ik vroeg mij gewoon hardop af of haar ouders dat wellicht ook doen. Ik zou mij doodschamen als mijn dochter dat soort aanstellerij met grote regelmaat online of ĂŒberhaupt zou tentoonstellen.

Als ik mij zo zou uiten zouden mijn ouders mij zeker weten aanspreken. Als in “ zo is een leven met kinderen nou eenmaal, deal with it”.

3 likes

Wow
 je kiest samen ervoor en dan doe je dit als partner
 Heftig!

3 likes

Mijn nekharen gaan hiervan overeind staan

2 likes

Alsof je van te voren precies weet hoe het hebben van kinderen daadwerkelijk is ook :joy:

20 likes

ik denk dat 99% van de ouders geen realistisch beeld had van hoeveel werk kinderen zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

30 likes

Wat een bizarre oordelen over een vrouw die waarde hecht aan uitslapen, dat niet kan vanwege haar kinderen en daar nu zelf een oplossing voor heeft bedacht die precies niemand schaadt.

Het lijkt sommigen hier persoonlijk te raken zo word er gereageerd. Wat een keiharde dingen worden er gezegd over hoe zij voor hun kinderen zorgen, hoe dat verdeeld is en wat ze wel/niet zouden mogen doen omdat anderen het slechter of zwaarder hebben.

Wat doet die vrouw nou helemaal verkeerd??

16 likes

Ok. Hierboven werd de reactie van Elise iets te overdreven en dramatisch genoemd. Herkenbaar?

15 likes

Nee hoor dat zeg ik helemaal niet. Maar ik vind zelf dat Elise er wel heel erg vaak over klaagt, vandaar dat ik me afvraag of ze misschien onrealistische verwachtingen had.

3 likes

Nee tuurlijk niet maar dat je de eerste jaren vaak slecht slaapt en vroeg wakker bent kan toch ook weer niet als een grote verrassing komen? Maar goed misschien zie ik het hebben van kinderen juist wel te negatief in hoor :joy:. Ik zie nu nog vooral de mindere kanten (veel verantwoordelijkheid, weinig slaap, minder tijd voor jezelf etc). Uiteindelijk wil ik zelf ook graag ooit kinderen maar ik denk de hele tijd nope not today als ik daaraan denk. Ben zelf inmiddels trouwens al 30+ dus begin me inmiddels wel af te vragen of het moment dat ik eraan toe ben wel gaat komen voor m’n eicellen allemaal uitgedroogd en op zijn.

5 likes

Nou je kunt het van andere mensen horen maar het zelf dan ervaren is toch heel anders :joy: (vond ik dan)

13 likes

Eens! Leek mij ook niet echt leuk maar heb er inmiddels drie

3 likes