Mommybloggerstopic #8

Ik vind het eigenlijk wel relativerend hoe Elise erover klaagt; beter dan die supermommy’s die alles perfect doen. Sowieso hoe ze over veel dingen moeilijk doet haha, vind dat wel hilarisch ofzo. Beter dan al dat manifesteer positivo gedoe.

5 likes

Oh ik had juist andersom :joy:

5 likes

Ja, nou prima toch? Ik heb het ook zeker heftig gevonden vooral toen ze allemaal echt klein waren (lees 3 onder de 4 jaar)
Ik ben ook absoluut geen baby-moeder. Vond t na 6 maanden vaak wel wat leuker worden.

2 likes

Even een positief puntje hier, ik heb een baby van bijna 3 maanden en sinds ze er is nog nooit zoveel geslapen :laughing: de hele nacht, en soms doe ik nog lekker een dutje mee overdag. Ook nog verlof dus rustig aan.
Het zal nog wel veranderen maar ik geniet ervan hoor. (En hebben denk ik gewoon geluk)

Maar als dat niet zo was zou ik ook van alles bedenken om lekkerder te slapen, want is zo belangrijk voor mijn humeur :sweat_smile:

15 likes

Het kan ook andersom. Ik sliep heerlijk door en m’n vriend moest mij wakker maken omdat de baby huilde en ik borstvoeding moest geven :grin:

6 likes

Joe ik zou elke keer mijn man dan wakker maken alsof het zijn beurt is. Weet hij veel, want hij heeft toch niet gehoord dat jij niet al nog een keer geweest bent.

23 likes

Nouja mijn man doet alles met de baby, meer dan ik. Het is echt geen weaponized incompetence dat hij toevallig zó diep slaapt dat hij het niet hoort. Ik val daarna ook direct weer in slaap. En gelukkig huilt de baby zelden 's nachts, anders had ik wel oordopjes op de babyfoon aangesloten.

Het is toch altijd zo dat je naast sommige mensen een bom kan laten ontploffen en ze toch slapen, een baby is niet veel anders.

En voor sommige mensen zal het echt wel zo zijn maar ik voel me aangesproken omdat ik dit eerder vandaag hier benoemde.

4 likes

Ben dan benieuwd of die mannen daarvoor ook al zo diep slapen en niks hoorden? Mijn vriend wordt echt van alles wakker dus als wij ooit een baby krijgen kan hij dat echt niet zeggen haha.

3 likes

Dit zal voor iedereen wel anders zijn, maar ik slaap zo licht. (ook voor kind al), dat ik gewoon van elke zucht wakker word. Mijn vriend wordt ook ooit wel wakker, maar dan moet er wel even wat meer gebeuren.
Dus als ons kind huilt, wordt hij heus wel wakker als ik er niet ben, maar dat duurt wat langer. Geen probleem.
Maar als ik er wel bij ben, word ik als eerste wakker. Ik kan dan kiezen voor blijven wachten, mezelf opvreten omdat ik wil slapen en mij kind laten huilen tot mijn vriend wakker wordt, óf mijn vriend wakker schoppen, zodat hij ui bed gaat, kind minder lang hoeft te huilen en ik ook weer sneller slaap. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt. En dat heeft voor mij niks te maken met verantwoordelijkheidsgevoel of wat dan ook, maar gewoon met snel weer willen slapen.

11 likes

Hij wordt uiteindelijk wel wakker. Maar dan lig ik dus al twee minuten wakker en dat vind ik te lang, merk dan ook dat ik moeilijker weer in slaap kom. Dus zodra ik wakker ben geef ik hem een por en is hij wakker en val ik in slaap.

Oh precies zoals @Fredje dus

@kleinmeisje ja mijn partner slaapt altijd al heel diep.

4 likes

Zo deden wij het ook. Zullen het zo ook doen. Uiteindelijk heeft m’n man echt veel meer nachten gedaan dan mij.

3 likes

Bij ons was/is het heel wisselend eigenlijk. Soms hoor ik niks en soms hij niet :woman_shrugging:t3:

3 likes

Oh ja ik bedoelde dat meer als ik ‘ik zou net zolang trekken en duwen tot hij wakker wordt’. Maar meestal is een stevige por genoeg.

1 like

Bij ons deden we de eerste weken de nachten in shiften (wij kregen een tweeling toen ons oudste zoontje 2 was), ik ging slapen rond 20u00, partner bleef wakker tot 02:00 en dan stond ik op en ging hij slapen. Zo hadden we elk nog een ietwat diepe slaap, want er is niks zo crappy als in een diepe slaap uit je bed moeten :see_no_evil: soms weet ik niet hoe wij dat eerste jaar zijn doorgekomen met 3 kindjes onder de 2 maar als je er voor staat dan doe je het gewoon. En ja ook ik kloeg regelmatig op mijn werk als ik doodmoe was (en vaak kwamen de reacties ‘je hebt daar zelf voor gekozen’ of ‘er zijn ergere dingen in de wereld’)
Nu zijn ze 7 en 5 en als er nu uitzonderlijk s nachts nog eens iets is waarvoor ik moet opstaan ben ik al brak

12 likes

Hahaha sorry :see_no_evil:

1 like

Hahahha ik snapte m eerst ook niet -en we gaan nog verder off-topic - maar waarom is het wel: vragen - vroeg? En klagen - klaagde? Nou de docente Nederlands hier mag in m’n DM sliden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mijn brein is er blijkbaar wel door aangetast , ik kan geen werkwoorden meer vervoegen :rofl:

8 likes

Ik snap best dat het irritant is als je kinderen om 05:30 wakker zijn (hier vind ik alles vanaf 06:30 prima) maar hoe helpt zelf een wekker zetten daar tegen dan? :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij gaf die onzekerheid/onduidelijkheid over het precieze tijdstip haar veel spanning. Nu weet ze iig dat ze om 6u eruit gaat (of eerder; afhankelijk van het daadwerkelijke tijdstip?). Solide theorie dus

1 like

Omdat ze het gevoel heeft dat het dan meer een keuze is denk ik, misschien om er wat meer controle over te hebben. Terwijl het mij veel effectiever lijkt om die controle los te laten en te accepteren dat die kinderen nou eenmaal je leven deels bepalen :sweat_smile: maar goed, als het haar helpt good for her.

@Karl_Lagerfeld ik vond van 0 naar 1 ook heel zwaar en echt niet leuk in het begin. Van 1 naar 2 was peanuts en ik hoop heel erg dat van 2 naar 3 dat ook is :sweat_smile:

5 likes