Mommybloggerstopic #8

Wat zijn ze toch lekker uniek hè

6 likes

Dit doet mij denken aan dat korte kapsel van Cynthia vroeger dat Willemijn ook van haar had nagedaan

6 likes

Ohja! Ik kan me dit nog herinneren maar kan me niet meer herinneren hoe dat er bij Willemijn uit zag, is daar nog ergens een foto van te vinden?

3 likes

Was dit niet zoiets als dit, met een kant langer. Weet wel dat ik toen de gelijkenissen minimaal vond haha

Verveelde me even, dus even Instagram door gescrolld

2 likes

Nee korter en donkerder!

7 likes

Wow. Wil heeft wel een lineaire glow up gehad sinds de start van haar kanaal tot nu lol.

17 likes

Ik ben op zoek naar een leuk kado voor mijn kind die komend weekend 1 wordt ( ja ben er erg laat mee…), dacht zelf aan duplo, houten diertjes, een muziekinstrument voor kinderen,

maar waar ik nou werkelijk waar nog nóóit aan heb gedacht is:

een make up tafel met makeup spullen van hout….

Voor een 1 jarig kind !!! ( een meisje… je zou het niet denken).

Geïnspireerd door Michelle Bollen.

:thinking:

15 likes

Haha ja hier heb ik ook vrij hard om gelachen. De genderrollen zijn nog zeer aanwezig in dat huishouden… ook zodra de baby 3 haren had elke dag een speldje in enzo

6 likes

Hallo ‘dit soort cadeautjes in huis zijn nieuw’ ja, jongetjes hebben geen kaptafels dat weet je toch🤪

5 likes

Mijn baby wordt ook aankomend weekend 1 :pleading_face:. Wij hebben ook gisteren pas cadeau besteld, een loopfiets.
Hij krijgt ook nog een keukentje van familie , vond m’n vriend eerst ook alleen voor meisjes maar ik vind dat dikke onzin :smiley:

7 likes

Ik heb gister heerlijk nagels gelakt met m’n zoon. Heb je geen dochter voor nodig idd😂

10 likes

Mijn man lakt altijd de nagels van onze dochters omdat ik dat niet leuk vind om te doen en hij wel🤷🏻‍♀️

25 likes

Wij hebben ook een keuken voor onze zoon. Is echt een hit. Kookt alles voor mamma. Zet voor m’n koffie klaar. Goede opvoeding haha.

28 likes

Zie nu wel dat ze dit als cadeau van anderen hebben gehad. Zelf gaven ze een fietsje. Ik vind het overigens echt een mooie kaptafel maar voor een 1 jarige wel wat euh te vroeg. Maar ik las dat haar broers er nu mee spelen en dat die ook een poppenhuis hebben dus het is allemaal minder erg dan het lijkt haha. (Al is het wel typisch dat een meid dan een kaptafel krijgt voordat ze uberhaupt op een leeftijd is dat ze doorheeft wat dat is).

4 likes

Wow nu ik dit weer zie kan ik het me wel weer herinneren maar hiervoor was ik deze fase echt totaal vergeten. Lijkt wel een heel ander mens joh

6 likes

Je kunt natuurlijk niet zoveel doen aan wat anderen jouw kind cadeau doen. Ik krijg van sommige vriendinnen ook de meest verschrikkelijke meuk (áltijd roze met glitters en eenhoorns, super rolbevestigend etc) voor dochter. Snap het niet helemaal, want ze zien toch wat ik verder zelf voor dochter koop, wat voor kleding ze draagt enzo. Maar goed, misschien denken ze dat mijn dochter iets mist ofzo :woman_shrugging:

6 likes

@kleinmeisje ; ja eens, ze geeft ook aan dat haar jongens idd een eigen poppenhuis hebben, dus zo rolbevestigend vind ik hen zelf (in dit geval) niet bezig.

en Simsalabim; misschien is het wel nostalgie? Ik weet nog dat ik de 1e keer toen ik een cadeautje voor iemand anders haar dochter moest kopen dat ik dat heel lastig vond (zelf geen kinderen). En toen maar iets koos waar ik vroeger zelf erg blij mee zou zijn geweest. Wellicht dat jouw vriendinnen ook op die manier denken?

7 likes

Ja misschien, maar ze hebben zelf ook kinderen (ouder dan die van mij) dus ze weten wel een beetje wat er allemaal te vinden is. Nou ja, het maakt verder ook niet uit, het is al heel lief dat ze aan haar denken en speciaal iets gaan kopen.
Ik heb net die kaptafel even bekeken in de stories en ik snap dit ook echt niet voor een kind van 12 maanden. Zelfs voor mijn kind van 4 zou ik dit niet zo tof vinden (heb zelf ook helemaal geen kaptafel haha), gewoon te rolbevestigend. Je kunt niet vroeg genoeg leren dat je vooral mooi moet zijn als meisje, is niet wat ik mijn dochter mee wil geven.
Ben daar waarschijnlijk ook wel een beetje principieel in, misschien te.

8 likes

Zag dat trouwens ook laatst in een vlog van Marlieke Koks (die ik verder heel leuk vind overigens), haar zoontje wordt 1 en dan moest haar man bedenken welk speelgoed leuk was voor een jongetje van die leeftijd. Misschien wilde ze hem er zo meer bij betrekken, maar kwam op mij ook wat vreemd over.

6 likes

Ik had het idee dat Marlieke daar zo over begon te lopen met alles voor de verjaardag van haar dochter dat ze haar man maar had ingeschakeld. Zij is zo chaotisch en perfectionistisch dat ik haar blog altijd in stukjes kijk. Anders vind ik het te erg :grin:

6 likes