Mommybloggerstopic #8

Als ouder merk ikzelf dat je heel vaak gemeten wordt aan een lat die de maatschappij je oplegt. Ook al doe je (ik) zo je best om niet te vergelijken. Ons kind is zeker niet ‘normaal’ (maar ook weer niet ziek, hooggevoelig en een huil kindje) en we hebben daar zelfs een orthopedagoog bij die ons helpt. Maar een groot deel is ook echt de aan geprate onzekerheid van de omgeving en maatschappij. Mensen die je met een scheef oog aankijken als je je kind niet stil krijgt met zwemmen. Of het vreemd vinden dat je kind op de kinderboerderij niet net als de andere kinderen vrij gaat spelen maar alleen opgetild wil worden. Etc etc.

Ook wij wisten dat het echt wel zwaar werk zou worden. Maar spiegelen ook nu vaak naar vrienden en familie hoe zwaar het is. Eerder deden we dat niet maar nu we dat wel doen krijgen we eindelijk een beetje begrip. Waarom we bijv niet het hele weekend op stap gaan langs familie omdat we slechts 3 uur geslapen hebben en de hele nacht een krijsende peuter in ons armen hadden. Niet dat ik het okay vind dat ze het op Instagram allemaal deelt. Maar het is niet zo makkelijk om dan maar gewoon te zeggen dat je je niet moet vergelijken met anderen.

Edit: Desondanks hebben wij ook wens voor een 2e die gevoelsmatig los staat van hoe het met de 1e nu gaat, bij mij althans. Dat is echt een heel diepgeworteld verlangen.

31 likes

Wauw wat goed verwoord! Ik ervaar precies hetzelfde. Het vergelijken en spiegelen aan andere mensen maar ook het op zoek gaan naar herkenning. Niet via SM zoals Sarah maar ik snap de behoefte. Je bent op zoek naar (h)erkenning en soortgelijke verhalen.
En ook hier een 2e kind, ondanks een heel temperamentvol pittig 1e kind. Dat staat er inderdaad totaal los van.

8 likes

Sarah is toch ook hoogsensitief, dacht ik? Ik denk dat dat ook meespeelt in hoe zij het dreumesgedrag van A. handelt.

5 likes

Ja mijn praktische brein vraagt het zich ook af hoe wij zoiets zouden bolwerken want echt 20/7 met de peuter bezig :sweat_smile:

@Jetje Dankjewel! En fijn om te horen dat ik daarin niet ‘alleen’ ben :blush:

4 likes

Oh Siep van Willemijn ligt in het ziekenhuis :frowning: Hopelijk is het snel beter met hem

1 like

Oh dat wist ik niet. Dan zal het wel snel beter zijn :crossed_fingers:

4 likes

Ik was eerst zo :hushed::hushed::hushed: toen ik je post las, maar daarna kwam de realisatie dat ik dit zelf ook wel eens ongefilterd eruit zou kunnen gooien in een roddelgesprek in real life.

Voor mij was het geen irritainment meer, dus tijd geleden ontvolgd.

2 likes

Iedere ouder weet van tevoren heus wel dat het niet altijd leuk en makkelijk zal zijn met een kind. Maar eigenlijk weet je niet hoe het écht is, omdat je het nog nooit hebt meegemaakt. Kijken naar en vergelijken met anderen is heel normaal en maakt ons menselijk, en de ene dag gaat het beter dan de andere dag, dat heeft iedereen. Kun je wel rationeel gaan zeggen dat je dat niet moet doen, maar in de praktijk gaat het vaak niet zo. Vind het ook nogal makkelijk om dat als buitenstaander te zeggen.

Sidenote: betekent niet dat je voortdurend je struggles en onzekerheden het internet op moet slingeren. Voor mij voelt het behoorlijk ongemakkelijk om zoveel informatie te lezen over een kind van 1,5 dat ik niet eens ken.

2 likes

Dat snap ik, zo was mijn reactie ook niet bedoeld. Ik snap dat vergelijken menselijk is, ik doe het zelf ook. En als hooggevoelige vrouw met een verschrikkelijk krijsend kind snap ik echt heel goed dat het gewoon kut is soms en dat je die frustratie hebt.
Maar als je zoveel last hebt van het gedrag (+ van het feit dat andere kinderen het niet lijken te vertonen) en dit steeds openlijk deelt en daarmee ook steeds vrij intieme dingen over je kind openbaar deelt, dan denk ik dat het wel goed is om te kijken hoe je het zelf anders aan kunt pakken. Want het karakter van je kind, is niet iets wat je echt kunt aanpakken, terwijl je wel iets kunt doen aan de manier waarop je er in staat.

9 likes

Dreumesen en peuters zijn toch ook gewoon geen normale mensen. Het zijn totaal onredelijke wezens, en volgens mij is dat ook de beste manier om er naar te kijken. Ze worden vanzelf groter als je ze gewoon eten blijft geven en af en toe van een afstandje uitlacht :innocent:

9 likes

Haha ik heb juist het idee dat in elke volwassene nog zo’n dreinende dreumes of ongeduldige peuter schuilt. Over het algemeen zijn de emoties iets beter gereguleerd, maar ook dat is geen garantie. En onredelijkheid; ik heb nog steeds m’n momenten.

15 likes

Hahaha dit is wel waar. Wil je pindakaas of pasta? Dan kiezen ze pindakaas en dan super kwaad worden omdat ze pasta willen🤣 Daarom denk ik ook dat je vooral daar niet teveel op moet focussen, want dat is vreselijk frustrerend.

3 likes

Dat was ze ook nog niet ze was ervoor gevraagd!

5 likes

Zag het ook idd, denk dat ze dat ook wel echt goed kan!

3 likes

Volgens mij heeft ze dat een paar vlogs geleden benoemd dat ze dat wel zou willen doen en wauwww het lijkt wel magie dat ze er nu voor is gevraagd :sparkles::sparkles: of is dat dan loa?

Vind zelf dat ze de meest irritante stem van heel youtube heeft. Ze praat echt wallllllllllgelijk overdreven

43 likes

Voorproefje

8 likes

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind haar helemaal niet lekker klinken als dat personage. Alsof ze heel vlak praat, niet zo enthousiast of zo haha!

17 likes

Ja in haar vlogs klinkt het zelfs meer als een “stemmetje” dan hier

10 likes

Oh ik vind dat ze het goed doet. Hartstikke leuk voor Elise!

7 likes

Ze klinkt opeens een beetje als Nicolette Kluijver

4 likes