I.p.v. een geboortekaartje gewoon alleen dit sturen:
Bedankt alvast hè!
Haha in het begin van Corona deden wij de boodschappen voor mijn schoonouders en dan stond er ook op de lijst, een pond gehakt, twee ons kaas etc. Ik:
Het geboortekaartje van onze dochter wordt as we speak gedrukt, incl. tijd en gewicht. Verder niet echt over nagedacht. Hoop niet dat de ontvangers ons nu stom vinden
Hahah wat een aanstekelijk liedje ook
Kilo, pond en ons!
Maar dacht je dan nooit op zulke momenten “kennelijk is dit basiskennis, onhandig dat ik niet weet hoeveel gram een ons of pond is, laat ik dat eens Googlen”? Als je op de markt of bij de slager of zo staat bestel je toch ook 2 ons snoep/vlees/kaas en geen 200 gram?
Heh hoezo zou je geen 200 gram kunnen bestellen op de markt of bij de slager doe ik altijd zo en heb nog nooit gehad dat ze dat niet begrijpen
Zijn toch gewoon in Nederland in 2022
Nee, ik bestel 200 gram
Ja hij begrijpt echt wel wat je bedoelt dan, maar het is wel gebruikelijker om in onsen, ponden en kilo’s te bestellen. Dat hoor je ook eigenlijk alleen maar de mensen die voor je bestellen doen. Als je dan niet weet wat ze precies bedoelen terwijl iedereen die daar staat het wel begrijpt, dan zoek je het toch even op? Bij mij zou dat iig mijn nieuwsgierigheid wekken.
Uh ja dan zoek ik het op inderdaad. En nee ik bestel gewoon in gram. Wat is je punt?
Nee sorry zal me echt aan m’n reet roesten hoe andere mensen hun kaas bestellen
Ik heb dit nog noooit gedaan
Ik werk oa met geboortekaartjes en had serieus een klant die zei “ze hebben naar niet gemeten maar ik gok zo’n 50 cm, zet dat er maar op” Wat heeft het dan voor zin
Ik ben echt pro weglaten van die onzin.
Lol ik kon het even niet laten om op te zoeken hoe lang ons al geen maat meer is
1937 man man man let it go
Haha ik had er eerst iets staan van ‘het is toch geen 1940 meer’ maar was bang dat dat te overdreven was
hoe weet jij nou dat de mensen die voor mij bestellen dat zo doen? het is toch niet zo dat er bij de ingang van de markt een bordje staat met
hier alleen in onsen en ponden bestellen aub
en wanneer je dat niet kan mag je op de markt niks bestellen zeker hahaha
Ik help jullie allemaal uit de brand (), ik heb ooit deze ‘truc’ van mijn vader geleerd:
2 gebalde vuisten tegen elkaar = 1 kilo
2 gebalde vuisten los van elkaar = 2 pond (1 pond per vuist)
Geopende handen en gestrekte vingers= 10 ons
1 kilo is 2 pond is 10 ons
Maar kennen jullie ook ‘een achtje’ en ‘een viertje’ brood? Een achtje is een heel brood (ongeveer 800 gram, vandaar de naam) en een viertje is een half brood. Toen ik dat voor het eerst bestelde bij de bakker in mijn nieuwe woonplaats, kreeg ik ook een “Wat?!”. Ik woon in Zeeland, trouwens. Toen ik het net googelde, zag ik dat het in Vlaanderen nog wel wordt gebruikt.
Hier heb ik in zowel Groningen als Noord Holland nog nooit van gehoord. Wel “een halfje”.
Hahaha, ik vind dit echt een super leuk gesprek.
Mijn variant nog niet tegengekomen maar ik geef bij de kaasboer met mn handen zo ongeveer de grootte aan. En dan zeg ik: doe maar zoiets, ongeveer. En dat pakt ie z’n mes, en dan houd ie m boven de kaas en dan zegt’ie: zo doen dan? En dan zeg ik ja/nee/ietsje meer/ietsje minder.
Gaat vooralsnog aardig naar tevredenheid!!! Maar echt hándig is het natuurlijk niet.