Mommybloggerstopic #8

Wat maakt de baby überhaupt uit!:woman_shrugging:t3:

45 likes

Haha als ik naar de markt ga en ik koop kersen ofzo dan vragen ze ook altijd: “zal ik 2 pond doen?” En dan knik ik maar ja en zie ik achteraf wel of ik nu veel of weinig heb :sweat_smile: Geen idee…

30 likes

ja precies. ik stuur gewoon een blanco kaartje!!!
maakt toch allemaal niks uit.

3 likes

Handig! Hier zeiden ze bij alle drie; ‘nee meten doen we niet meer’ :woman_shrugging:t3:

2 likes

Zou goed kunnen. En misschien ook wel om wat meer tekst op het kaartje te hebben? Vroeger werden de peter en de meter nog genoemd en hadden kinderen doopnamen. Nu zijn er ook best wat kinderen met maar één naam of misschien twee en dopen doen ze alleen nog in bepaalde kringen. Dus is het kaartje wat leger en als je er dan ook nog het gewicht en de lengte niet op zet voelt het misschien wat kaal voor sommige mensen.

4 likes

Doet me denken aan die keer dat ik nog bij een bakker werkte en iemand een 2 ons chocolade vroeg en ik geen idee had wat ze wilde. Dus ik vroeg hoeveel dat was, kreeg ik een hele preek van dat mens over hoe belachelijk het was dat de jeugd van tegenwoordig niks meer weet bla bla bla

17 likes

Nou laat haar maar eens een reel maken dan!

19 likes

I.p.v. een geboortekaartje gewoon alleen dit sturen:

Bedankt alvast hè!

63 likes

Me:

betaalzelf

27 likes

Haha in het begin van Corona deden wij de boodschappen voor mijn schoonouders en dan stond er ook op de lijst, een pond gehakt, twee ons kaas etc. Ik: :woman_shrugging:t3::face_with_monocle:

Het geboortekaartje van onze dochter wordt as we speak gedrukt, incl. tijd en gewicht. Verder niet echt over nagedacht. Hoop niet dat de ontvangers ons nu stom vinden :sweat_smile:

5 likes

jaa daar is ook een heerlijk liedje van

19 likes

Hahah wat een aanstekelijk liedje ook
Kilo, pond en ons! :musical_note: :partying_face:

6 likes

Maar dacht je dan nooit op zulke momenten “kennelijk is dit basiskennis, onhandig dat ik niet weet hoeveel gram een ons of pond is, laat ik dat eens Googlen”? Als je op de markt of bij de slager of zo staat bestel je toch ook 2 ons snoep/vlees/kaas en geen 200 gram?

2 likes

Heh hoezo zou je geen 200 gram kunnen bestellen op de markt of bij de slager :joy: doe ik altijd zo en heb nog nooit gehad dat ze dat niet begrijpen
Zijn toch gewoon in Nederland in 2022

56 likes

Nee, ik bestel 200 gram

35 likes

Ja hij begrijpt echt wel wat je bedoelt dan, maar het is wel gebruikelijker om in onsen, ponden en kilo’s te bestellen. Dat hoor je ook eigenlijk alleen maar de mensen die voor je bestellen doen. Als je dan niet weet wat ze precies bedoelen terwijl iedereen die daar staat het wel begrijpt, dan zoek je het toch even op? Bij mij zou dat iig mijn nieuwsgierigheid wekken.

3 likes

Uh ja dan zoek ik het op inderdaad. En nee ik bestel gewoon in gram. Wat is je punt?

8 likes

Nee sorry zal me echt aan m’n reet roesten hoe andere mensen hun kaas bestellen

60 likes

Ik heb dit nog noooit gedaan

11 likes

Ik werk oa met geboortekaartjes en had serieus een klant die zei “ze hebben naar niet gemeten maar ik gok zo’n 50 cm, zet dat er maar op” Wat heeft het dan voor zin :joy:

Ik ben echt pro weglaten van die onzin.

13 likes