Mommybloggerstopic #8

Deze ons/ponddiscussie roept gênante herinneringen op. Als kind kon ik nooit het verschil tussen een ons en een pond onthouden. Mijn moeder stuurde me een keer naar de slager om een pond gehakt te halen voor het avondeten. Dus ik kom bij de slager “mag ik een ons gehakt alstublieft?”. De vrouw achter de toonbank vroeg nog of ik het zeker wist want een ons is wel heel weinig, maar ja ik wist het zeker. Kreeg ik dus een heel klein beetje gehakt mee. Mijn moeder was niet blij toen ik thuiskwam dus die wilde dat ik terugging om alsnog een pond gehakt te halen. Ik durfde niet want ik vond het beschamend om twee keer achter elkaar te komen nadat ik eerst zo overtuigd was van mijn onsje gehakt. Toen had ik het briljante plan om me dan maar te verkleden met een jas van mijn broertje, mijn haar in een staart en een pet zo ver mogelijk over mijn gezicht, zodat de slagersvrouw niet door zou hebben dat ik er alweer was. Eerste wat ze zei toen ik binnenkwam: “oh daar ben je weer, moest het toch een pond zijn?”. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Sindsdien kan ik ons en pond overigens wel uit elkaar houden.

162 likes

Een knaak heb je ook nog.

En deze: ‘een rooitje’

5 likes

Over de roooie

45 likes

Jaaa!

Ik ben ook 36, dusja… bewust meegemaakt. Heeel soms reken ik nog weleens om naar guldens

8 likes

Hahaha hier ook. Jaren gedaan bij de appie als student

8 likes

ding flof bips

38 likes

Ik hoop nog steeds dat ik de vraag hiernaar eens krijg bij een pubquiz

10 likes

Sms ff bondige clips

7 likes

Er is toch niks buiten de ring A10?

grapje, deze meids woont geen eens in Ams

10 likes

Haha ja ik moest bij een baantje broodjes beleggen, en dat ging op gewicht. Bijv 50 gram filet American, 60 gram eiersalade, 35 gram tonijnsalade… ik zeg maar wat hoor. En na een tijdje kon ik gewoon perfect dat gewicht inschatten en op het broodje doen door ogenschijnlijk een random klats met een lepel te pakken. Was altijd zo blij met mezelf als ik steekproefsgewijs controle uitvoerde.

21 likes

Wie is die man

3 likes

Nee ik bestel gewoon een soort kaas en als de persoon in het kraam zegt zal ik een ons/pond/kilo doen dan knik ik gezapig ja en daarna hope ik for the best🤞

Het werkt niet altijd want ik had ook wel eens een gigantisch stuk dure brie, maar meestal gaat het goed😂

@KatMaxi door deze posts bedenk ik nu dat ik misschien 2 ons kersen had ipv 2 pond :thinking: of 1 pond, het waren veel kersen iig haha

16 likes

Guus Meeuwis.

Nee grapje hij heet Matthias Scholten, ik heb geen idee wat hij verder ooit nog gedaan heeft. Maar misschien had hij een sidegig als Guus Meeuwis lookalike

image
(dit is wel Guus Meeuwis namelijk)

7 likes

Ik heb idd eens afgevraagd of broodjes soms worden afgewogen maar is helaas niet overal zo denk ik?

5 likes

Dat zou ik niet weten want ik heb niet overal gewerkt haha
Je kunt het natuurlijk ook op andere manieren meten, bijvoorbeeld 1 schep of 3 plakjes of een half bakje etc

-Buurvrouw, mag ik je haar borstelen met je eigen wc-borstel zodat ik 1000 gulden kan winnen?
-Ja hoor, doe maar!

En ook altijd die schaal met meelwormen :nauseated_face:

5 likes

Dit doet me er aan denken dat ik een zomer bij een ijssalon heb gewerkt en de bolletjes moesten een standaard gewicht hebben (vrij klein eerlijk gezegd). Ik snap dat er uniform bolletjes geschept moet worden maar die eigenaar was echt obsessed en hij was echt boos als je teveel gaf.

Toen was het een keer druk en ik schepte 2 bolletjes in een bakje zei hij gewoon waar de klant bij stond “je schept teveel!!” en toen ging hij dus een weegschaal erbij pakken en dat bakje wegen. Maar de grap was dat ik echt op 1 gram nauwkeurig had geschept hahaha. Maar omg wie doet dat?

Ik stond daar echt zo:
afbeelding

76 likes

Please… wat staat hier?!

1 like

Ik vind dit echt extreem saai.

Net zo saai als het apparaat om mokken te maken - hoeveel mokken heb je nodig?

3 likes

Same. Langdurige onderhandelingen met mijn ouders over hoeveel kleedgeld ik in euro’s zou krijgen.

1 like