1000 gulden!
Yess hier (Twente) ook! Voel me wel echt oud nu
Ik studeerde al een paar jaar. Voel me nu echt ‘oma vertelt’
Ik zat in mn eerste jaar, weet nog dat mijn kamerhuur echt op de cent door die 2,20731 ging
Ik werkte in een winkel, complete chaos die eerste weken
Ja dat had ik ook! Ik werkte bij de Bijenkorf toen. Mensen wilden in één betaling zowel met euro’s als met guldens betalen. Vraag me echt af hoe veel fouten ik toen wel niet heb gemaakt. Was echt niet te doen. Alles berekenen met een rekenmachine erbij.
Och dat betalen met guldens en teruggeven in euro’s! I remember!
ooh ik weet dit nog heel goed, ik heb toen een tik gekregen van een oudere mevrouw in de Hema. Ze hadden toen op alle prijskaartjes op de ene kant de prijs in euro’s en andere kant de prijs in guldens. Toen ging ik al die kaartjes omflippen en toen mepte die vrouw me gewoon omdat ze in de stress raakte van de onduidelijkheid haha
Alleen de munten zaten er in toch ?
Ohja 5 gulden was zo lekker om te hebben. Zo’n dikke munt geeft toch meer voldoening dan een briefje.
Ik heb het ook gewoon gebruikt hoor toendertijd. Maar deze kreeg ik later weer via via. En die ligt nu in de kast.
Ja dit haha! Heb dat boekje ook nog compleet liggen haha. En spaar nu soms van die bijzondere 5 euro munten (Nijntje etc).
Jaaa… Vooral als je ‘m een tijdje in je warme hand hield in een kassarij, stuiterend van enthousiasme en klaar om de nieuwste Limara deo/De Penny/gitterpennen/haarfrutsels en andere crap waar ‘90 kinderen blij van werden aan te schaffen.
Mijn oma deed altijd het hele jaar alle 5 gulden munten in een pot en na een jaar verdeelde ze die over haar 2 dochters. Ik kreeg dan ook wat, dat was echt feest. Net alsof je gouden munten had
Ja alles klopte eraan, de kleur, de vorm!
Totaal off topic maar toen bekend was dat de euro kwam ben ik dubbeltjes gaan verzamelen van mijn geboorte jaar tot aan het laatste dubbeltje. Mega klus maar ik heb ze allemaal bij elkaar. Ik wil nog steeds bij een juwelier alle dubbeltjes als een bedeltje laten maken en er dan een bedel armband mee maken. (Project dat al jaren wordt uitgesteld )
Wat een leuk idee!
Ja, ik word hier bijkans nostalgisch van.
Met je geribbelde zwemhanden een zakje snoep of een patatje kopen in het zwembad, met een portemonnee vol rinkelende munten.
Deze heb ik ook! Van oma gekregen destijds