Mommybloggerstopic #8

Guus Meeuwis.

Nee grapje hij heet Matthias Scholten, ik heb geen idee wat hij verder ooit nog gedaan heeft. Maar misschien had hij een sidegig als Guus Meeuwis lookalike

image
(dit is wel Guus Meeuwis namelijk)

7 likes

Ik heb idd eens afgevraagd of broodjes soms worden afgewogen maar is helaas niet overal zo denk ik?

5 likes

Dat zou ik niet weten want ik heb niet overal gewerkt haha
Je kunt het natuurlijk ook op andere manieren meten, bijvoorbeeld 1 schep of 3 plakjes of een half bakje etc

-Buurvrouw, mag ik je haar borstelen met je eigen wc-borstel zodat ik 1000 gulden kan winnen?
-Ja hoor, doe maar!

En ook altijd die schaal met meelwormen :nauseated_face:

5 likes

Dit doet me er aan denken dat ik een zomer bij een ijssalon heb gewerkt en de bolletjes moesten een standaard gewicht hebben (vrij klein eerlijk gezegd). Ik snap dat er uniform bolletjes geschept moet worden maar die eigenaar was echt obsessed en hij was echt boos als je teveel gaf.

Toen was het een keer druk en ik schepte 2 bolletjes in een bakje zei hij gewoon waar de klant bij stond “je schept teveel!!” en toen ging hij dus een weegschaal erbij pakken en dat bakje wegen. Maar de grap was dat ik echt op 1 gram nauwkeurig had geschept hahaha. Maar omg wie doet dat?

Ik stond daar echt zo:
afbeelding

76 likes

Please… wat staat hier?!

1 like

Ik vind dit echt extreem saai.

Net zo saai als het apparaat om mokken te maken - hoeveel mokken heb je nodig?

3 likes

Same. Langdurige onderhandelingen met mijn ouders over hoeveel kleedgeld ik in euro’s zou krijgen.

1 like

1000 gulden!

3 likes

Yess hier (Twente) ook! Voel me wel echt oud nu :joy:

3 likes

Ik studeerde al een paar jaar. Voel me nu echt ‘oma vertelt’ :cry:

7 likes

Ik zat in mn eerste jaar, weet nog dat mijn kamerhuur echt op de cent door die 2,20731 ging :older_woman:t3: :sweat_smile:

9 likes

Ik werkte in een winkel, complete chaos die eerste weken :laughing:

5 likes

Ja dat had ik ook! Ik werkte bij de Bijenkorf toen. Mensen wilden in één betaling zowel met euro’s als met guldens betalen. Vraag me echt af hoe veel fouten ik toen wel niet heb gemaakt. Was echt niet te doen. Alles berekenen met een rekenmachine erbij.

5 likes

Och dat betalen met guldens en teruggeven in euro’s! I remember!

9 likes

ooh ik weet dit nog heel goed, ik heb toen een tik gekregen van een oudere mevrouw in de Hema. Ze hadden toen op alle prijskaartjes op de ene kant de prijs in euro’s en andere kant de prijs in guldens. Toen ging ik al die kaartjes omflippen en toen mepte die vrouw me gewoon omdat ze in de stress raakte van de onduidelijkheid haha

22 likes

Ik heb deze nog liggen. Altijd handig voor als je een keer blut bent.

Open

80 likes

Alleen de munten zaten er in toch :stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl:?

8 likes

Ohja 5 gulden was zo lekker om te hebben. Zo’n dikke munt geeft toch meer voldoening dan een briefje.

39 likes

Ik heb het ook gewoon gebruikt hoor toendertijd. Maar deze kreeg ik later weer via via. En die ligt nu in de kast.

2 likes