Mommybloggerstopic #8

Groot risico op vallen, sufheid 's ochtends (mag je niet autorijden), veroorzaakt eveneens hartproblemen, is ook nog eens erg verslavend,… Dit maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk. Ze zal zich er wel bewust van zijn (vaak wordt dit gewoon te snel als oplossing gegeven en voorgeschreven, net zoals benzodiazepines, wat ook niet zonder gevaar is)

3 likes

Haar perfecte partner zal wel helpen en familie dichtbij. Sorry hoor ze is niet aan de crystal meth ofzo

23 likes

Weet je wat ook hartproblemen veroorzaakt? Onder andere; Slaaptekort en stress (door dit gezeik bijv)

12 likes

Ze zal het inderdaad voor d’r lol slikken :+1:. Wat een dooddoener dit. Dan kun je dat toch over vrijwel elke medicatie zeggen waar mogelijke bijwerkingen aanzitten? Ofwel VEEL. Meeste mensen gebruiken zoiets alleen als het écht niet anders kan en aangezien jij, gok ik, Michelle Bollen niet bent kun jij hier exact niks over zeggen.

6 likes

Wauw zullen we anders gewoon niets meer zeggen over geen enkele blogger op dit forum

7 likes

Hhahaha ja want bijv iets zeggen over iemands warrige schrijfstijl oid staat gelijk aan iemand superhard judgen voor het gebruik van kennelijk noodzakelijke medicatie :clown_face:

9 likes

Dit vind ik gewoon echt judgen op een eventuele medische noodzaak? Slaapgebrek kan je ècht opbreken en dan is het ‘kiezen’ uit twee kwaden, waarbij geen slaap misschien nog wel veel gevaarlijker is. Ze zal hier (samen met medici!!) wel over na hebben gedacht.

7 likes

En het feit dat haar rook-en drinkgedrag hier al besproken werd? Mag ook niet dan?

Edit: ik sluit deze discussie, misschien was het judgy ja, maar dit was eigenlijk niet met die bedoeling neergeschreven. Plus ik heb hier al andere gelijkaardige dingen gelezen. Het was in ieder geval meer een bedenking op de gevolgen van slaappillen en ik was misschien fout om dit hier neer te schrijven. In het vervolg zal ik ze in mijn hoofd houden

3 likes

Oja want roken en drinken is t zelfde dan iets gebruiken dat je arts heeft voorgeschreven

13 likes

Ik denk dat het totaal geen kwaad kan om stil te staan bij het feit dat slaap en pijnmedicatie hartstikke verslavend zijn. Zo verslavend dat men het vaak niet eens doorheeft verslaafd te zijn geworden en de mogelijke afkickverschijnselen niet eens koppelt aan het afbouwen van de medicatie. Het werd vroeger heel makkelijk en veel te snel voorgeschreven met alle consequenties vandien. Tegenwoordig wijst een goede arts je sowieso op de keerzijde van dit soort medicatie en als hij dat niet doet dan de apotheker wel. Herhaalrecepten worden trouwens zorgvuldig gecheckt en niet zomaar meer uitgegeven. De controle is dus wel degelijk verbeterd maar dat wil niet zeggen dat er nog steeds veel misbruik plaatsvindt. Nu kan ik nog een heel verhaal afsteken over het winstbelang van oa de pharmaceuten en dat de omzet in de pharmaceutische wereld hoger is dan in de drank en tabaksindustrie maar dat voegt verder weinig toe aan dit gesprek.

11 likes

Hoe dan ook; lijkt me vreselijk om last van te hebben. Of je nu influencer bent of niet.

5 likes

Maar we weten niet of hier sprake is van misbruik of van juist gebruik. Daarom is het beter om er niet over te speculeren.

14 likes

Ik werk zelf in een apotheek en mijn ervaring is toch vooral dat mensen het zo weinig mogelijk proberen te gebruiken. En wij adviseren er ook voorzichtig mee te zijn. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn vaak ouderen of mensen die sowieso zeer verslavingsgevoelig zijn.

En mensen die het echt willen misbruiken vinden wel een weg.

9 likes

Dat klopt helemaal. Ga ik ook zeker niet vanuit dus ik zal daar ook niet over speculeren. Toch is het goed om ook die andere kant te belichten, juist als je influencer bent en men tegen je opkijkt en je dus meermaals benoemd aan de slaapmedicatie te zitten.

1 like

Iets zeggen en doen ligt mijlenver uit elkaar. Er zijn ruim een half miljoen nederlanders verslaafd aan medicijnen, die verkondigen dat echt niet stuk voor stuk aan de balie bij het afhalen. Ben zelf opgegroeid in een gezin met artsen en een terugkerend onderwerp was en is de eeuwige vraag naar medicatie. Ik dacht dat het ook wel algemeen bekend is dat men het liefst voor alle ongemakken een pilletje wil. Overigens heb ik niks tegen medicatie of het gebruik daarvan als het echt nodig is maar denk dat er in veel gevallen ook andere oplossingen zijn. Nogmaals ik zeg niks over of zij het wel of niet moet slikken, daar heb je artsen voor.

7 likes

Ik ben er ook van geschrokken hoe makkelijk bepaalde medicatie word voorgeschreven.
In het verleden gebruikte ik ook slaap medicatie, verschillende soorten, maar dan hebben we het over een jaar of 5 geleden. Vorig jaar heb ik de assistente gesproken en benoemd dat het slapen weer wat lastig ging, ik kreeg gewoon weer nieuwe medicatie. Zonder enige twijfel, geen nieuw gesprek met arts oid. En daarbij, een huisarts die meteen zulke medicatie voorschrijft is sowieso niet ok. Ik vond het destijds wel handig maar als ik er op terug kijk is het best slecht.

3 likes

ik spreek niet tegen dat dit zo is. Maar waarom is deze ervaring van toegevoegde waarde in deze discussie? Ja je moet voorzichtig zijn maar we hebben het over iemand die al 10 jaar slaapproblemen heeft. Ze heeft niet via de assistente even telefonisch wat pillen voorgeschreven gekregen. Deze situatie is heel anders dan die jij nu schetst.

9 likes

Het was een reactie op Gigi, niets meer.

1 like

Zij zouden de voorrondes van HHB niet eens halen met al die dr Oetker pakken en kant en klare dingen die ze gebruiken lol
Maar natuuurlijk moeten ze weer een bakboek uitbrengen :crazy_face:

10 likes

Met ‘bakboeken’ worden de digitale pfd’jes bedoeld neem ik aan?

Ik moet toegeven dat ik met mijn zero baktalent ook gevallen was voor het idee dat ik in een half uur een leuke en lekkere creatie uit de oven kon toveren met hun ‘bakboek’. Boy was I wrong! :rofl: Nog nooit een slechtere mislukking gehad.

GRATIS TIP voor iedereen met net zo weinig bakvaardigheden als ik: besteed je geld aan het kopen van een taart bij de bakker :ok_hand:

21 likes