Het viel me op dat ik al heel lang geen story/post van Lifebyrosie voorbij heb zien komen op Instagram. Hoop niet dat er iets aan de hand is of heb ik iets gemist over een insta pauze?
Michelle is volgens mij het droombeeld van heel veel ouders hier. Wat ik niet snap, maar hoe zij hier mensen bezig houdt met precies niks. Knappe prestatie.
Viel me laatst ook op, vanaf de reis naar Londen niks meer gepostâŠ
Het enige waar ik me over âverbaasâ is dat jaren '50 sfeertje van de man die thuis komt en vrouw en kind op hem wachten. Ze staat nog net geen koekjes te bakken met een schort om.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat zij het droombeeld is? Ik vind het zelf gewoon enorm fascinerend. Een beetje alsof je een buitenaards wezen bestudeert ofzo.
Het staat zo ver af van mijn realiteit dat ik altijd met verbazing kijk. Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel met een korreltje zout neem, het lijkt net of haar kinderen altijd alleen maar lief zijn en kusjes zitten te geven etc. Maar er zullen daar ook wel eens woedeuitbarstingen voorkomen lijkt me. Maar dan wel in het beige.
Dit. Maar ook dat de familiefotoâs constant als een soort âcoverfotoâ worden gedeeld op Instagram en ik merk dat het me erg steekt dat de kinderen hier geen toestemming voor kunnen geven. Een soort Kelly Caresse- achtige verzameling van familiekiekjes om in te zetten voor de groei van je bedrijf. Ik heb haar dan ook ontvolgd om de reden dat ik te veel te weten kwam over deze familie die ik nooit in het echt heb gezien. Maar ja, ze blijven voorbij komen op de verken pagina
Mwah dat is niet waar. Ze deelt ook dat de kinderen (regelmatig) moeilijk doen met eten of uberhaupt aan tafel komen. Ze deelt dan alleen niet zoân bui van het kind zelf , zoals sommige anderen wel doen (wat ik alleen maar goed vind, dat niet delen). Of dat ze een lastige sessie heeft bij de psycholoog en dat ze hoopt haar dochter niet haar angsten/kijk mee te geven etc.
Ik vind ook dat ze alsnog teveel van haar kinderen deelt hoor, maar ik heb tenminste geen huilfotoâs gezien of half naakte kinderen oid. Liever dan dat âperfecteâ leven met een vleugje eerlijkheid dan vooral geklaag en huilfotoâs/filmpjes over/van je baby (misschien wel eerlijk maar tooo much om te delen op het internet vind ik)
Oh geen idee ik kijk alleen sporadisch dus krijg niet alles mee. Maar wat ik vooral zie is dat ze altijd âmaximaalâ aan het genieten is.
Nouja, knappe vrouw, jong moeder geworden, meerdere kinderen, gelukkige relatie, gaat vaak op vakantie, mooi huis, succesvol in haar werk, veel luxe, stevig netwerk. Is allemaal relatief en staat voor mij nogal ver af van wat ik nastrevenswaardig vind, maar ik ken meer dan genoeg mensen voor wie dit - of iniedergeval het beeld dat ze laat zien - wel dichtbij het ideaal komt.
Edit: Wat zij eigenlijk verkoopt is het beeld van het Nedelandse standaardgezin. Achterbank vol kinderen, succesvol, aantrekkelijk, maar tegelijkertijd met een hele traditionele moederrol. Ik denk dat daar de jaloezie ook in zit: die combinatie is voor veel moeders niet weggelegd.
Voor mij persoonlijk toch geen droomwereld hoor. Het lijkt mij vooral heel vermoeiend om altijd met die sociale media bezig te zijn, inkomsten die daar ook nog eens afhankelijk van zijn, een soort van ideaal gezinsbeeld âmoetenâ scheppen, iedereen die zijn mening over jou en je kinderen op het internet deelt omdat je zelf echt elke minuut van de dag online gooit. dan leef ik liever in de anonimiteit en niet ten koste van mijn kinderen hun privacy. Maarja iedereen zijn ding natuurlijk
Ik vind het bij haar wel leuk om te volgen dat zij veel met haar kids doet en âgewoneâ dingen doet in tegenstelling tot veel andere Youtubers. Ze hebben het natuurlijk wel overdreven luxe allemaal, maar toch vind ik haar leven wel ânormalerâ overkomen dan de Youtubers die continu zonder kids op vakantie gaan en elk weekend op festivals van huis zijn.
Ik viel vandaag een beetje over de post van Elise over het RM huis. Ik maak hier als ouder van een ziek kind regelmatig gebruik van en ik vond haar hele verhaal een beetje een how can I make this about me. En daarnaast snap ik niet dat zij ambassadeur is? Aangezien ze er nooit geslapen heeft of mee van doen heeft? Die ene nacht waar ze het over had mocht ze gewoon bij haar kind slapen geloof ik want daaronder schrijft ze dat, nadat ze later een huis mocht bezichtigen, zo onderste boven was van de huiselijke sfeer. Wel goed dat ze er aandacht aan besteed maar ik had liever een ambassadrice gezien die daadwerkelijk in de schoenen van ons als ouders staat. Of die niet een verhaal schrijft over zichzelf zonder dat dat nou echt kracht zet bij het belang van deze huizen.
Doe je zoiets dan voor het goede doel of zou ze daar voor betaald krijgen.
Ik denk toch echt dat laatste.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die in jullie schoenen staan én een groot bereik hebben.
Vond het wel een prima post, ze kan zich beter inleven in zoân situatie dan mensen die ĂŒberhaupt nooit een kindje in het ziekenhuis hebben gehad, denk dat ze dat graag wilde laten zien. Niet dat het bij haar net zo (lang?) was
Het is ook werk, geen echt leven
Ik had inderdaad hetzelfde gevoel, maar kon het niet goed onder woorden brengen omdat ik er zelf (gelukkig) nooit gebruik van heb moeten maken. Het komt voor mij over als de zoveelste sponsorpost.
Veel sterkte voor jullie
Ik voelde precies hetzelfde! Zelf meegemaakt van de andere kant, waar ik het kind op de ic was (bijna 20 jaar terug ) en mijn ouders een week in rd sliepen.
Voordeel van haar als ambassadeur is wel: ze heeft echt veel volgers. Maar verder, geen idee waarom ze bij haar terecht zijn gekomenâŠ
Naja ik denk als je je kind bewusteloos onderaan de trap ziet liggen je echt wel even heel bewust wordt van hoe ontzettend heftig het is als er iets met je kind zou gebeuren. Ik vind dat ze die vergelijking met âechteâ zieke kinderen ook helemaal niet probeert te maken ze benadruk mi alleen hoe goed ze zich kan voorstellen dat je bij je zieke kind wil zijn. Vind er niet zoveel mis met haar post
Volgens mij krijgen de ambassadeurs er geen geld voor.