Mommybloggerstopic #9

Nouja, knappe vrouw, jong moeder geworden, meerdere kinderen, gelukkige relatie, gaat vaak op vakantie, mooi huis, succesvol in haar werk, veel luxe, stevig netwerk. Is allemaal relatief en staat voor mij nogal ver af van wat ik nastrevenswaardig vind, maar ik ken meer dan genoeg mensen voor wie dit - of iniedergeval het beeld dat ze laat zien - wel dichtbij het ideaal komt.

Edit: Wat zij eigenlijk verkoopt is het beeld van het Nedelandse standaardgezin. Achterbank vol kinderen, succesvol, aantrekkelijk, maar tegelijkertijd met een hele traditionele moederrol. Ik denk dat daar de jaloezie ook in zit: die combinatie is voor veel moeders niet weggelegd.

13 likes

Voor mij persoonlijk toch geen droomwereld hoor. Het lijkt mij vooral heel vermoeiend om altijd met die sociale media bezig te zijn, inkomsten die daar ook nog eens afhankelijk van zijn, een soort van ideaal gezinsbeeld ‘moeten’ scheppen, iedereen die zijn mening over jou en je kinderen op het internet deelt omdat je zelf echt elke minuut van de dag online gooit. dan leef ik liever in de anonimiteit en niet ten koste van mijn kinderen hun privacy. Maarja iedereen zijn ding natuurlijk

14 likes

Ik vind het bij haar wel leuk om te volgen dat zij veel met haar kids doet en ‘gewone’ dingen doet in tegenstelling tot veel andere Youtubers. Ze hebben het natuurlijk wel overdreven luxe allemaal, maar toch vind ik haar leven wel ‘normaler’ overkomen dan de Youtubers die continu zonder kids op vakantie gaan en elk weekend op festivals van huis zijn.

3 likes

Ik viel vandaag een beetje over de post van Elise over het RM huis. Ik maak hier als ouder van een ziek kind regelmatig gebruik van en ik vond haar hele verhaal een beetje een how can I make this about me. En daarnaast snap ik niet dat zij ambassadeur is? Aangezien ze er nooit geslapen heeft of mee van doen heeft? Die ene nacht waar ze het over had mocht ze gewoon bij haar kind slapen geloof ik want daaronder schrijft ze dat, nadat ze later een huis mocht bezichtigen, zo onderste boven was van de huiselijke sfeer. Wel goed dat ze er aandacht aan besteed maar ik had liever een ambassadrice gezien die daadwerkelijk in de schoenen van ons als ouders staat. Of die niet een verhaal schrijft over zichzelf zonder dat dat nou echt kracht zet bij het belang van deze huizen.

38 likes

Doe je zoiets dan voor het goede doel of zou ze daar voor betaald krijgen.

6 likes

Ik denk toch echt dat laatste.

9 likes

Ik denk dat er weinig mensen zijn die in jullie schoenen staan én een groot bereik hebben.

Vond het wel een prima post, ze kan zich beter inleven in zo’n situatie dan mensen die überhaupt nooit een kindje in het ziekenhuis hebben gehad, denk dat ze dat graag wilde laten zien. Niet dat het bij haar net zo (lang?) was

22 likes

Het is ook werk, geen echt leven :crazy_face:

7 likes

Ik had inderdaad hetzelfde gevoel, maar kon het niet goed onder woorden brengen omdat ik er zelf (gelukkig) nooit gebruik van heb moeten maken. Het komt voor mij over als de zoveelste sponsorpost.

Veel sterkte voor jullie :heart:

5 likes

Ik voelde precies hetzelfde! Zelf meegemaakt van de andere kant, waar ik het kind op de ic was (bijna 20 jaar terug :smiling_face_with_tear:) en mijn ouders een week in rd sliepen.

Voordeel van haar als ambassadeur is wel: ze heeft echt veel volgers. Maar verder, geen idee waarom ze bij haar terecht zijn gekomen…

5 likes

Naja ik denk als je je kind bewusteloos onderaan de trap ziet liggen je echt wel even heel bewust wordt van hoe ontzettend heftig het is als er iets met je kind zou gebeuren. Ik vind dat ze die vergelijking met ‘echte’ zieke kinderen ook helemaal niet probeert te maken ze benadruk mi alleen hoe goed ze zich kan voorstellen dat je bij je zieke kind wil zijn. Vind er niet zoveel mis met haar post

43 likes

Volgens mij krijgen de ambassadeurs er geen geld voor.

9 likes

Ja klopt denk ik:

Dus dan is die vraag hier ook beantwoord

61 likes

Supergoed dat ze met zo’n groot bereik zo’n mooi initiatief net in de aandacht brengt. Jammer dat mensen altijd meteen van het slechtste uitgaan (ik dikwijls ook hoor). Het komt haar geloofwaardigheid ten goede door dit inderdaad kosteloos te doen. Ik geloof ook oprecht dat ze, als moeder van 2 kinderen, echt begaan is met dit goede doel.

17 likes

Als ik nu een dergelijk bereik zou hebben en benaderd zou worden door dit specifieke goede doel dan zou ik ook geen seconde aan twijfelen om mijn naam daar aan te verbinden hoor, zeker als moeder sluit dit toch heel erg goed aan bij haar doelgroep? Haar persoonlijke verhaal erbij speelt goed in op het gevoel van haar volgers = meer donaties/volgers voor het RMH, juist het doel toch?

Ik denk dat dit soort campagnes ook gericht zijn op verschillende aspecten. Ongetwijfeld zullen er óók filmpjes op hun profiel te vinden zijn van ouders die inderdaad met langere opnames/ernstig zieke kinderen te maken hebben om die kant duidelijk te belichten, maar daarnaast hebben ze toch ook echt de BN’ers en tegenwoordig influencers nodig om het grotere publiek te bereiken om zo meer donaties binnen te halen en meer ouders en kinderen te kunnen helpen. Ik snap dat dat wellicht dubbel kan voelen.

27 likes

Maar het hoeft toch ook geen vergelijking te zijn? Mag je pas ergens aandacht voor vragen als je er zelf in de meest erge omstandigheden gebruik van maakt? Wat een gezeur om niks, ze geeft aan hoe belangrijk deze huizen zijn voor ouders en dan gaan mensen commentaar hebben op dat zij niet weet hoe het is om een heel ziek kind te hebben. Heel raar vind ik.

22 likes

Beetje cynische visie, vind ik persoonlijk.
Lijkt me trouwens niet alsof ze dat nodig heeft.

9 likes

Ik snap dat je het er niet mee eens bent en in het eerste gedeelte van je reactie stel je inderdaad een vraag die ik ook snap. Maar om het daarna ‘gezeur om niks’ te noemen is echt ontzettend hatelijk. Wanneer je daadwerkelijk zelf hebt ervaren hoe het is om in zo’n huis te verblijven en je kind in levensgevaar te zien, dan gaat dat dieper dan je je ooit kan voorstellen. Daardoor kunnen woorden, die andere mensen zonder zo’n ervaring, als goed bedoeld zien, even hard binnen komen.

5 likes

Maar het gaat er toch om dat zo’n huis kan blijven bestaan voor zulke ouders? En daarbij zoveel mogelijk ouders te kunnen helpen. Dan is het toch juist mooi dat zij zich inzet met zo’n groot bereik? En daarnaast als je kind bewusteloos onder de trap ligt, lijkt mij dat afschuwelijk. Want het kindje kan vanalles gebroken hebben, of misschien een hersenbloeding. Door een grote val kun je hersenoedeem krijgen. Je weet op dat moment helemaal niks. Dus ja het is goed afgelopen maar zoiets had ook veel ernstiger kunnen aflopen. Vind het erg dat zo’n ervaring wordt gebagatelliseerd. Er is altijd iemand die het ooit erger heeft gehad.

12 likes

Ik vind de reacties hier echt een beetje zuur. Het is toch mooi dat ze haar bereik inzet voor zoiets. Het is verschrikkelijk als je gebruik moet maken van RM huis. Dat zij dat niet hebben meegemaakt betekent niet dat wat ze hebben meegemaakt ook niet heel erg is. Het is geen wedstrijd toch?

38 likes