Mommybloggerstopic #9

Maar dat is toch niet wat ik zeg? Ik vind het stukje ‘zeuren om niks’ ontzettend hatelijk.

Ik heb zelf ook een ervaring met een kind in het ziekenhuis en snap de reactie van de moeder hierboven wel. Ik zou op een ander moment misschien wel hetzelfde gedacht hebben. Op dit moment( wat jaren uit de situatie) zie ik echter wel dat ook een moeder zonder zo’n ervaring in het RM, maar met veel bereik, wel mooie dingen kan doel voor het doel. En de ervaring met haar zoon lijkt me oprecht heel erg, want het had ook erger kunnen aflopen.

6 likes

Wat vaak gebeurd als je iets ergs hebt meegemaakt, dan willen mensen graag met je meeleven door iets te vertellen wat zij hebben meegemaakt. Wat goed bedoelt is, maar juist de plank volledig misslaat. Bijvoorbeeld: ik vertel na wat vragen wat voor ingrepen mijn zoon heeft ondergaan. Krijg ik de reactie ‘Oh toen mijn zoon zijn hielprikje kreeg, brak mijn hart zo! Zo erg hoe hij moest huilen, dat was echt zo verschrikkelijk voor mij als ouder.’

Nu kan ik gelukkig wel op een rustige manier uitleggen waarom zoiets heel kwetsend is, maar vlak na zijn overlijden lukte mij dat echt niet. Maar alsnog krijg je dan wel eens reacties als: maar ik bedoelde het toch goed? Je moet het niet zo opvatten.
Dat is dus best lastig als je zelf nooit uit zo’n (horror) ervaring kunt stappen. Zou mooi zijn als mensen dat ook proberen te begrijpen, in plaats het weg te zetten als gezeur.

Nu vind ik het voorbeeld van Elise wel van een ander kaliber dan het voorbeeld wat ik gaf waar daadwerkelijk reden tot paniek was.( hè fuck, toch weer die vergelijking😅)

25 likes

Dat weet ik, uit ervaring - voel niet de behoefte om dat hier verder toe te lichten. En ik weet dat het heel kwetsend kan zijn, maar ik vind alsnog niet dat je het gevoel van andere ouders dan moet bagataliseren. Iedereen ervaart dingen op zijn eigen manier.

3 likes

Toen ik zelf hoorde van de term: autobiografisch luisteren vs empatisch luisteren, werd er voor mij in ieder geval veel duidelijk. Betrap mezelf er geregeld op.

Het is heel menselijk om een verhaal te vertalen naar je eigen referentiekader, om het zo beter te begrijpen, maar daardoor neem je zelf weer ruimte in van het oorspronkelijke verhaal. Dat is denk ik het stukje wat kwetst, zonder dat dit zo bedoeld is.

39 likes

Jemig wat een zure reacties hier (en dan heb ik het niet over of dit persoonlijk leed triggert, maar er meteen vanuit gaan dat het niet met oprechte intenties gedaan word etc). Ze zet zich op een (naar mijn mening) prima manier in voor een goed doel, wat is daar mis mee? Ze maakt geen foute white saviour trip om licht te brengen he.

12 likes

Wat denk je dat ik bedoel met ‘zeuren om niks’ dan? Volgens mij begrijp je gewoon totaal niet wat ik zeg

4 likes

Idem.

3 likes

Speculaties na de stories van Jacqueline in
3
2
1

14 likes

Haha die laatste is mn favo. 100% dat zij vanavond met een snack op de bank comments lezen

8 likes

Misschien zijn ze wel gewoon mormonen.

4 likes

Jacqueline en Michelle staan samen op de foto.

7 likes

Openbaar dusja… Niet heel veel geks.

7 likes

Ik vond mezelf eigenlijk wel een beetje zeuren. Ik had zeker dat gevoel wel tijdens het kijken van het stuk over rd huis, maar fact is ik kijk naar haar vlogs (elise) omdat ik het vermakelijk vind en haar stiekem toch ook mag. Vind ik sommige dingen irritant (zoals de vele vliegreizen)? Ja. Maar ze zet zeg hier wel voor in en dat is ook tof van haar.

Monoloog over.

3 likes

Dat je zoent, prima, geen mening over, gezellig toch. Maar dat je daar dan een foto van moet maken en dat dat op instagram moet 🫠

10 likes

Ik kreeg zojuist een filmpje door dat die man en Jacqueline tongzoenen op een festival. Daarna ook de vraag van iemand aan haar via dm of ze een trio stel zijn en ze dat indd bevestigt. Ik voel me een soort Yvonne dus ik vind screenshots denk ik niet zo netjes.
Maar het is dus niet zo van ‘ze doet het erom’ het is gewoon zo.

19 likes

Ik snap het helemaal hoor. Maar het is ook omdat ze een bekend persoon is natuurlijk. Verder is het net te groot om iedereen te kennen en van alles over iedereen te weten. (Gelukkig)
Maar gezien ze het zelf nu ook bevestigd dacht ik toch even delen, dan kunnen al die speculaties ook stoppen.

5 likes

Mijn seksleven is na nr. 2 bijna non existent, hoe komen zij aan zoveel energie? :flushed:

35 likes

Misschien doen koen en jaq al het werk

45 likes

Zou ik ook wel willen weten :raising_hand_woman::joy: misschien één of ander supplement waarvoor binnenkort een spon zit aan te komen

3 likes

Zo ik ga gelijk even Staatsloterij kopen… shit het is vandaag de 10de :sweat_smile:

4 likes