Mommybloggerstopic #9

Jij doet nu net alsof ik haar een minder goede moeder zou vinden op deze manier. Dat is absoluut niet waar. Maar het beeld (bekijk wat oude vlogs en je weet wat ik bedoel) waar ik naar refereer heeft haar die populariteit opgeleverd hè. Het is simpelweg marketing, maar dan gebaseerd op flarden uit iemands echte leven. Het zijn vooroordelen en stereotypen waar haar business op runt.

Ik begrijp ook wel dat het allemaal menselijk is, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om haar als influencer, zó zien wij haar. We kennen haar niet persoonlijk. En wat wij zien is door haar (ik neem aan) zorgvuldig bedacht. Om zo ook weer adverteerders aan te trekken. Het is toch ook gewoon gebaseerd op een verdienmodel.

7 likes

Beetje flauw dit. Ik zeg nergens dat zij een slechte moeder is. Wat dat betreft zal ik het ook altijd voor haar opnemen, want ik zie een vrouw die haar kinderen altijd op de eerste plaats zet.

1 like

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik vind het woord schokkend gewoon zo groot. Misschien is het verrassend? Maar schokkend…

4 likes

Ik ben de beide dames gaan volgen door dit topic. Maar ben nu ook nieuwsgierig hoe dit tot stand is gekomen. En inderdaad hoe de praktische invulling er van is.

Los daarvan: niet mijn ding, maar als zij gelukkig zijn wie zijn wij dan om te oordelen? Ik volg op insta nog een stel waarbij de vrouw verliefd werd op een andere vrouw. Zij heeft nu 2 partners, de man en de vrouw. Die volgens mij verder niks met elkaar hebben. Hij gunt het haar. De kinderen hebben haar geaccepteerd. Prima dan toch?

6 likes

Een keer in de paar weken moet iedereen weer even duidelijk maken hoe kut ze zw/k vinden en dat ze het allemaal op negeer hebben staan. Hebben we dat ook weer gehad.

En altijd met de meest outrageous dingen over foto’s van poepluiers of met kak spelen?? Nooit gezien/gelezen maar oké. Als er zoiets raars geplaatst wordt dan zal daar echt wel tegen opgetreden worden, net als er in andere topics wel eens gekke dingen gebeuren. Maar 99% van de tijd zijn het gewoon mensen die hun ei kwijt willen of tips uitwisselen, net als in andere topics.

19 likes

Poeh, hier begin ik niet aan hoor sorry.

5 likes

Wat bedoel je?

5 likes

Dat het heel veel werk zou zijn om je post te beantwoorden. Te veel redeneerfouten enzo.
Maar daar zijn vast genoeg vrijwilligers voor.

3 likes

Aha.

5 likes

Ik zeg ook: ik doe een aanname omdat je zelf weigert woorden te geven aan dat beeld waar je over blijft praten. Als dat het niet is, leg dan uit wat het wél is. Wat in het beeld van een mommyinfluencer maakt het precies schokkend?

9 likes

Ik dacht meer taupe achtig? Of is dat Michelle d’r Lily haha. De Lily is wel echt leuk maar ik denk dan dat ik een fris kleurtje zou doen! Vind ‘m daar juist leuk voor, zwarte tassen everywhere.

7 likes

Los van wat je van polyamoureuze relaties ook vindt (aangezien het hun leven is en onze mening totaal niet relevant is): ik vraag me wel of het handig is om zo’n driehoeksverhouding te hebben als je ook met elkaar werkt. Gaan werk en privé dan niet heel erg door elkaar lopen? (Serieuze vraag)

1 like

Ik zou voor de vintage burgundy gaan. Die is echt mooi vind ik :relieved:

9 likes

Dat is het toch ook al wanneer je als gewone vrienden samenwerkt? Spanningen kunnen altijd ontstaan. Nou in dat geval zal de medewerker aan ‘t kortste eind trekken denk ik als het zou brouilleren. Maar zolang dat niet zo is: who cares

3 likes

Oké wauw ja dat is wel weird :smiling_face_with_tear: maar m’n punt is ook dat dit uitzonderingen zijn maar dat die dan wel steeds worden aangehaald terwijl het 99% van de tijd een heel normaal topic is. En ook een topic waar ik zeker na de geboorte van m’n eerste, toen ik geen babies in m’n omgeving had verder, en helemaal niet lekker ging mentaal, heel veel steun aan heb gehad. Dus vind het gewoon jammer als mensen dan doen alsof het er alleen maar over poep gaat ofzo

11 likes

(Vind dit wel een goed punt eigenlijk en heb daarom de story van Jacqueline ook verwijderd)

2 likes

Maar dat is het punt ook niet toch? Het kan zeker heel waardevol zijn om in die topics re schrijven, net als dat voor veel andere forummers ook zo is in andere topics.

En er zijn vast genoeg posts die niet de privacy van jullie kinderen schenden, maar ik denk wel dat het belangrijk is om erover na te denken dat ook een ‘anoniem’ forum in principe voor eeuwig online staat en als je zou willen je in veel gevallen vrij makkelijk achterhaald wie wie is. En zeker als je andere forummers op Instagram hebt.

En dat geldt ook voor niet zw/k topics uiteraard, zoals sekstopic of psychisch praattopic bv, maar daar delen mensen dan nog (voornamelijk) over zichzelf, dat is misschien het verschil.

14 likes

Ja zeker, goed punt. Ik vind het gebash op het topic alleen soms zo flauw worden, maar dat is een andere discussie inderdaad.

4 likes

Maar who cares echt? Alleen maar fijn toch voor jou dat jij iets aan die topics hebt, en met jou waarschijnlijk velen.
Veel forummers hebben die topics alleen maar op negeer omdat ze geen kinderen/kinderwens hebben. En het is een beetje een running gag geworden maar het is totaaaaal niets persoonlijks. Ik zie vaker dat forummers hier gepikeerd over zijn maar daar snap ik helemaal niets van om eerlijk te zijn.

7 likes

Ja het is ook wel makkelijk scoren lijkt het, lekker de moekes bashen.

17 likes