Mommybloggerstopic #9

Ja ik vind dit serieus dus wel boeie😝
Zeker geen levensvragen, maar meer gewoon nieuwsgierigheid en interesse ofzo?

Vooral omdat ze een bepaald beeld neerzet(ten), ook van haar familie. En op basis daarvan maakt iedere volger weer een compleet plaatje in zijn/haar hoofd. Alsof je ze kent. En ja ik wéét dat dat dus mijn eigen invulling is, en zeker geen waarheid is. Maar juist daarom vind ik -in ieder geval- dit interessant hoe en wat

7 likes

Waar maak jij uit op dat zij mijn ideaalbeeld is? Maar goed, deze discussie is al eerder gevoerd door anderen

6 likes

Precies dit heb ik ook. Amen.

2 likes

Dat zegt volgens mij vooral dat ze geen zin hebben in die achterlijke mensen die nu via juicechannel op hun insta komen om ff commentaar te geven op iets waar ze niks van weten.
En daar hebben Jacqueline en Koen helemaal gelijk in

36 likes

Shit ik bewerkte dit bericht per ongeluk ipv een nieuw bericht plaatsen. Nu weet ik niet meer wat ik zei. Alleen dat ik me verbaas over de mensen die zich verbazen over de mensen die zich verbazen.

6 likes

Ik ben echt helemaal voor het maatschappelijk breed accepteren van relatievormen buiten de gebaande paden, zoals dat in deze post wordt genoemd.
Wel vraag ik mij echt af wat ze precies als reacties op hun posts en foto’s hadden verwacht?

Dat is geen kritiek als in dat ze zulke posts en foto’s niet zouden moeten delen. Dat juich ik juist toe, ik zou alleen wel denken dat je je realiseert dat er op dit gebied nog door een hoop mensen een te bekrompen blik is, met als gevolg dat die reacties gaan komen. Dat voorkom je niet.
En dit is dan los van of het nou allemaal voor the fun is of echt een relatie.

6 likes

Ik vind het wel een “lastige situatie” (tussen haakjes want natuurlijk niet personlijk lastig voor mezelf, ik bedoel lastig wat ik er van vind).

Het plaatje dat Michelle en Koen tot nu toe hebben laten zien is die van het burgerlijke gelukkige gezin. De laatste maand geven ze ineens hints dat hun gezinssituatie wellicht uit een andere vorm zou bestaan dan wij tot nu toe voorgeschoteld kregen. Ik denk dat er minder ophef was geweest als ze hun gezinssituatie of openbaar hadden gemaakt (dan is het ook geen juice denk ik) of niet als ze er nog niet aan toen zijn, maar dan ook niet hadden gestrooid met de hints (foto van Koen zijn arm, kussende foto’s, reacties onder elkaars foto’s). Doordat het niet openbaar is, kan de indruk ontstaan dat Koen nu vreemd is gegaan/past het niet bij het influencerplaatje dat ze zelf hebben geschetst. Terwijl dit - voor zover ik nu kan inschatten - voor alle drie de partijen helemaal prima is.

Wat ik er denk ik mee wil zeggen, ik snap enigszins wel dat het nu interessant/juice is, terwijl ik aan de ander kant ook denk: hoe boeiend is het als alledrie hier zelf oke mee zijn.

Edit: excuus voor deze enorme verwarring, het zijn natuurlijk aanhalingstekens en geen haakjes.
Edit2: misschien niet zozeer burgerlijk, maar meer traditioneel (man/vrouw, getrouwd, kindjes, vrouw zorgt grotendeels voor kinderen)?

9 likes

Wauw, al die mensen (niet alleen hier, ook op social media) die denken dat Michelle, Koen of Jacqueline hun enige verantwoording verschuldigd zijn om dat hun relatievorm niet in hun bekrompen denkbeelden past. :thumbsup:

67 likes

Dat zijn aanhalingstekens.

12 likes

Ik ken ze niet en heb nooit iets van ze gezien dus ik baseer me volledig op dit topic;

Wat is “een beeld van een burgerlijk gezin” dan? Heeft er iemand expliciet “wij zijn een burgerlijk gezin en moet je horen wat een rare poly mensen er bestaan nou bah ons niet gezien hoor dat vinden wij helemaal stom echt niks voor ons!” gezegd dat je je nu voor de gek gehouden voelt als dat niet waar blijkt te zijn? :joy:

De enige conclusie die je hoeft te trekken is dan toch, blijkbaar vorm ik mij een beeld van dingen die niet gezegd zijn en zit ik ernaast.

Oké en dan verder met je leven.

10 likes

Technisch gezien staat ‘tussen haakjes’ tussen haakjes.

7 likes

Whahaha, dat klopt idd!

3 likes

Eens. Ik denk niet eens zozeer dat er nou heel veel mensen perse tegen hun eventuele constructie zijn. Mensen reageren op de vage hints die zij zelf droppen. Dat roept vragen op. Mensen zijn nieuwsgierig. En dat “veroorzaken” ze toch ook enigszins zelf door die hints te droppen. Dat betekent echter niet dat ze iemand ook maar enige verantwoording schuldig zijn.

Oke, ik heb even gekeken op het viva forum en daar zijn ze w3l behoorlijk veroordelend

9 likes

Die stories zijn net een dagboek😜

2 likes

Ik keek net voor het eerst een stukje vlog van Michelle en haar stem klinkt heeeel anders dan ik dacht joh. Ik vind haar in gesproken woord echt veel leuker en minder keurig (sorry Brabo’s) dan in geschreven woord :laughing:

4 likes

Alsof dit je ook echt iets boeit en het je niet gewoon om de roddel gaat haha

3 likes

Ja he, wat minder perfect :rofl:

6 likes

Je bent toch ook niet direct “bekrompen” als je hier nieuwsgierig naar bent? Je kunt overal voor openstaan maar soms misschien ook even aan een idee moeten wennen? In mijn omgeving is dit in ieder geval niet iets wat je dagelijks tegenkomt. Betekent niet dat je het afkeurt.

15 likes

Zo ik heb ook even op viva gekeken maar daar zijn ze zo mogelijk nog meer invested in hoe dit in elkaar steekt.

Overigens zag ik daar wel iemand een reactie plaatsen die bij mij de vinger op de plek legt waarom ik toch enige bedenkingen (niet helemaal het juiste woord maar kan het even niet goed benoemen) heb bij deze polyamoureuze verhouding en dat is dat het wel lijkt of Jacqueline Michelle wil zijn, doordat ze zo erg op haar is gaan lijken met het hele stijltje.

Edit: Nog even voor de duidelijkheid. Het gaat dus absoluut niet erom dat ik bedenkingen zou hebben bij een polyamoureuze relatie in het algemeen, al is het voor mij persoonlijk een ver van mijn bed show.

3 likes

Ik snap deze post echt niet?

Het is toch gewoon zo dat Jacqueline veel op Michelle lijkt? Niet per se van nature maar het hele stijltje.

Denk dat ik het woord bedenkingen misschien verkeerd gekozen heb, al gaf ik al aan dat ik het niet goed kon verwoorden. Misschien was opmerkelijk of opvallend een betere woordkeus geweest. Ik veroordeel ze verder op geen enkele manier.

5 likes