Mommybloggerstopic #9

Affiliatelinks zijn dat, meeste benoemen dat ook erbij.

4 likes

Ja affiliate ken ik wel, maar meestal krijgen influencers pas commissie als jij iets koopt via die link toch? Kende het verdienmodel van alleen klikken of swipen niet. Maar verklaart wel waarom veel influencers nu dus Linkmaker gebruiken.

6 likes

vind dat echt zooo kinderachtig. Wel die mensen volgen maar dan expres niet gaan klikken, volg ze dan helemaal niet toch?

41 likes

Ja exact, Het kostte echt helemaal niks en het levert de influencer weer een paar cent op. Je volgt hen toch omdat je de content graag bekijkt? We moeten blij zijn dat het allemaal nog gratis is, dat gaat echt wel veranderen hoor

13 likes

Dat vind ik echt onzin wat je nu stelt! Toen ik mijn vriendin leerde kennen dacht iedereen dat ik hetero was. We deden heel veel samen en omdat zij wel uit de kast was werden er al heel snel vragen gesteld of ik ook lesbisch was, en dan daarna nog raardere dingen, bijvoorbeeld dat mensen het altijd al wel gedacht hadden van mij omdat ik altijd erg losbandig was (???), of juist dat het een fase was want ik was helemaal niet lesbisch want droeg graag hakken en ik heb lang haar. Terwijl wij alleen maar wisten dat we graag bij elkaar waren en ik nog volop aan het ontdekken was wat er zich precies in mij afspeelde.

Volgens jou had ik dan geen foto’s moeten delen van onze uitjes samen want daarmee vraag ik er zelf om dat mensen gaan oordelen, zich dingen gaan afvragen of mij in een hokje plaatsen. Ik had dus helemaal in het geheim met haar moeten afspreken op een plek waar geen andere mensen zijn en er verder niet over moeten praten.

Ik hoop dat je nu inziet dat het echt niet oké is wat hier en op andere plekken is gebeurd rondom Michelle.

79 likes

Nee ik zie het nog steeds niet in. Ik vind de situatie niet vergelijkbaar.
Ik vind het wel heel vervelend dat jij dit op deze manier mee hebt moeten maken.

6 likes

Ja, je hebt gelijk, het was een wat dommige opmerking van me.

6 likes

Voor mij vindt je het heel vervelend, maar Michelle heeft er zelf om gevraagd. Echt, door mensen zoals jij die het terecht vinden dat er wordt geroddeld, geoordeeld en dat mensen op een bepaalde manier worden aangevallen omdat van ‘ze er zelf om hebben gevraagd’ worden mensen kapot gemaakt en geout. Triest.

12 likes

Je hebt duidelijk niet al mijn berichten goed gelezen.

6 likes

Oh vind dit wel interessant, hoe bedoel je dit? Heb je het dan over een specifiek platform, en welke content dan? Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk voor te stellen om een abonnement te nemen op een vlogger, terwijl dat wel de content is die ik het meeste kijk.

2 likes

Veel influencers zijn nu al bezig met een petje af of wat dan ook voor extra betaalde content. Ik denk dat dat alleen maar meer gaat worden.
YouTube zal de functie om je voor geld te abonneren op een kanaal ook wel uit gaan rollen. Het lijkt me eigenlijk een hele logische ontwikkeling.

2 likes

Misschien was ze dat aan het doen met die foto’s? Aan het aftasten hoe het voelt om openlijk affectie te tonen (digitaal met comments die ook mensen in een ‘standaard’ relatie aan elkaar achterlaten) of door foto’s te delen. Om te kijken hoe mensen erop zouden reageren, en belangrijker hoe dat voor haar zou voelen?

Nou dat weet ze nu, helaas.
Mensen zouden zich er enorm mee bemoeien en het idee dat mensen hier (nog steeds in sommige trieste gevallen) denken dat ze met een officiële liefdesverklaring had moeten komen voor ze een paar comments kon achterlaten laat dat maar weer zien.

En het feit dat jij denkt voor haar ‘oprecht’ te kunnen bepalen wat ze had moeten doen en in welk tempo en welke volgorde ze haar relatiestatus had moeten bekendmaken, vind je dat zelf ook niet een beetje grootheidswaanzin?

22 likes

Hm ja maar dat is allemaal op vrijwillige basis, met wat extra content. Maar als de ‘hoofd’ content achter een betaalmuur zit lijkt het me moeilijk om een grote following te behouden.

3 likes

Haha ik zou me nog voor kunnen stellen dat je zoiets zegt over accounts als van marketingvrouw of whensarasmiles of mignon nusteling die werkelijk informatieve content maken waarvoor ze hun expertise en kennis inzetten en waar wij dan weer van leren zonder te betalen, maar van een mommyaccount die om 10 uur 's ochtends een filmpje maakt waarvoor ze doet alsof het avond is om aan ons geurkaarsen te slijten (of weet ik veel wat), daar ga ik toch niet dankbaar voor zijn dat dat gratis is? Denk ook niet dat het de marktwaarde van influencers ten goede komt als ze alleen nog maar tegen betaling te volgen zijn

16 likes

En @Fuji Ik denk het niet hoor. Als je hier op het forum al ziet hoeveel er gepraat wordt over bepaalde Instagrammers en vloggers en hoeveel mensen nog steeds elke dag de vlog van Mascha kijken… Als zij ineens zou zeggen dat het € 2,50 per maand zou zijn zou ze echt niet heel haar following verliezen hoor. Maar goed dit is ook maar gewoon een gedachtenspinsel hoor van mij. Maar ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling dus als het zou gebeuren zou ik er zeker achter staan.

5 likes

Ja ik kan me wel voorstellen dat er mensen bereid zijn dat te betalen, maar ik denk dat een heel groot deel afhaakt. Dat is ook alleen vanuit mezelf gedacht, ik volg in totaal denk ik zo’n 40 youtubers (bedrijven niet meegerekend), dat komt dan toch neer op 80 euro als ik die wil blijven volgen. Dat is het mij echt niet waard, ik zou dan stoppen met youtube of er maximaal 5 uitkiezen ofzo. Wel een interessante kwestie!

10 likes

Ik denk dat 95% van de posts hier gezeik is op forummers, soms terecht (als het gaat om het vermarkten van je kroost) en soms onterecht (als het gaat om je seksuele geaardheid/romantische voorkeuren), maar zelden gaan de gesprekken hier over “wat een goede content weer vandaag”. Irritainment is best leuk, maar niet voor 2,50 per maand. Voor mij althans, maar ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Dus als het voor iedere influencer 2,50 p/m gaat kosten om ze te volgen, denk ik dat alleen veracamilla er nog van kan leven :stuck_out_tongue:

Maar wel interessant om over na te denken, want wellicht zouden dan de echt goede influencers boven komen drijven en de anderen worden dan gewoon gedwongen om een baan te zoeken want van 12,50 per maand kun je niet leven

14 likes

Nou, zijn we er meteen vanaf. Geregeld :handshake: hahaha. Ik volg zelf ook amper influencers en geen youtubers, Ik kan me voorstellen dat als je 40 volgt zoals @Fuji dit echt een kutidee is ook

7 likes

Nou ja bij nader inzien, is dat wel een goede stok achter de deur om eens te reflecteren op het aantal abonnementen :grimacing: Maar ik moet zeggen dat de meeste youtubers die ik volg maximaal een video per week plaatsen, meestal van 10-20 minuten, en ik kijk eigenlijk niet van iedereen alle video’s. Als iemand dagelijks iets plaatst, of hele lange video’s dan krijg je natuurlijk meer content voor die 2.50, waardoor je eerder geneigd bent te betalen misschien?

3 likes

Gelukkig is Elise wel lekker origineel met d’r kaartjes

9 likes