Mommybloggerstopic #9

Maar dan weet je het toch nog niet zeker, meer een voorspelling. Volgens mij zijn de geslachtsorganen nog niet duidelijk te zien en ontwikkeld bij die termijn.

5 likes

Met 13+6 kan je nog je 13 weken echo hebben en bij 14 kan je een geslachtsbepaling doen. Dus ik denk dat het in sommige gevallen al wel zichtbaar is. In het geval van een piemeltje vooral.

3 likes

Dat dacht ik ook maar ze konden het heel duidelijk zien blijkbaar. Degene die de echo deed had gezegd dat ze als de vier hartkamers kon zien, dat ze dan zeker ook het geslacht goed konden zien

3 likes

Ik begreep van niet, maar je maakt een goed punt :face_with_monocle:

3 likes

En @Nefertiti, ja dit is precies wat mijn VK uitlegde. Omdat het in NL een onderzoek is en je niet om de ‘verkeerde’ reden overgehaald moet worden om mee te doen. Ofwel dat je meedoet aan het onderzoek puur om het geslacht te weten te komen. Hierdoor kiezen ze ervoor het geslacht niet bekend te maken.

10 likes

Ja ik ook. Kan ik echt pissig van worden. Doe even normaal. Kijk dat je zo opgelucht bent over dat de uitslag verder goed is helemaal prima, snap
Ik als geen ander. Maar ik kan gewoon echt heel slecht tegen hysterie rondom gender.
Heerst een taboe op, ja weet ik.
Moet dit naar het onpopulaire meningen topic, dan kom maar door.

16 likes

Heb de vlog niet gezien maar ze mag toch gewoon blij zijn? Is het deels niet gewoon hormonen en opgelucht dat de nipt goed was?

1 like

Nee het was echt overdreven huilen omdat ze zoooooooo graag een meisje wilde (met handgebaren)

Ik vind Elise altijd heel overdreven in alles wat ze zegt maar dit was wel een hoogtepunt

39 likes

Dat is het inderdaad. Bij een tweelingzwangerschap kun je in Nederland (iig een paar jaar geleden) ook geen nipt laten doen, omdat het om een soort pilot wetenschappelijk onderzoek gaat en daar vallen uitzonderingen niet onder.

1 like

Oké ja point taken hehe.

5 likes

Haha bij mij hadden ze het mis bij de 13wkn echo inderdaad!

2 likes

Ik had bij 16 weken een pret echo. De echoscopiste was ook verbaasd over de uitkomst, omdat ze aan de hand van de 13 weken echo wat anders dacht.

4 likes

Haar grooooootste droom

7 likes

Ik ben het helemaal met je eens en vind dit écht schaamteloos. Ondanks dat ze waarschuwt voor de intieme beelden en zelf aangeeft een voorkeur te hebben. Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ik vind het hebben van een geslachtsvoorkeur echt het toppunt van westerse verwendheid. En daarbij: wat als dat meisje straks een jongen zou willen zijn? Is ze dan teleurgesteld in het kind dat die geen meisje wil zijn? Moet dat meisje houden van meisjesdingen? Met een geslachtsvoorkeur projecteer je ook direct al van alles op je kind terwijl het nog niet eens geboren is. Behandel elk kind of mens gewoon als individu ipv al direct in het (in dat geval) meisjesachtige hokje te duwen.

88 likes

Ik vind haar reactie echt walgelijk. Zeggen dat het vooral belangrijk is dat het kindje gezond is en je ook blij zou zijn met een jongentje, maar ook vertellen dat wanneer er een vliegtuig over je auto vliegt je bidt (?) dat je een meisje krijgt. En dat je nog niet over meisjesnamen nagedacht heb, omdat de teleurstelling anders te groot zou zijn

Echt om te kotsen

En waarom heb je een voorkeur, omdat je lekker wil tutten en andere meisjesachtige dingen wil doen
 wat als ze dat nou niet wil, ga je haar dan dwingen?

35 likes

Ik heb de vlog echt een aantal keer gepauzeerd omdat ik het gewoon niet kon aanzien. Wat erg dit, Elise to the max dit echt :dizzy_face:

8 likes

Wout die zich een ongeluk schrikt van de hysterie :sweat_smile:

4 likes

En zegt: ik ben zo blij voor je

10 likes

Maar zij was toch echt een ‘boysmom’?

14 likes

My god, je zou na die hysterie toch hopen dat het een verkeerde uitslag was :rofl:

11 likes