Omdat ik denk dat het niet gek is om het leuk te vinden iemand binnen je gezin te hebben waarmee je verwacht (!) veel te kunnen delen. Een grote kans daarop, kan uiteraard anders uitpakken. Mijn zoontjes rennen naar iedere bouwplaats, stoppen voor iedere graafmachine of vuilniswagen, en daar heb ik echt precies niks aan gestimuleerd, dat gaat volledig vanzelf (Wat ik helemaal leuk vind, want een hele andere beleving dan ikzelf had als opgroeiend in meisjesgezin!), maar anders dan mijn interesse wel, en daar ga je inderdaad al met het stereotype, maar het gros van de kinderen voldoet ook aan die gender verwachtingen, zonder dat te stimuleren. Was ook benieuwd naar eventueel te hebben met een dochter wat ik met mijn moeder / zus heb, dat is gewoon anders, niet minder, maar anders. Ik en mijn zus trekken beiden veel naar mijn moeder en ik zie wel de belangstelling die ze krijgt in tegenstelling tot mijn tante met alleen zoons bijvoorbeeld, op een andere manier sta je langs de zijlijn. Dus daarom had (!) ik een voorkeur destijds. Neemt niet weg dat ik denk dat je veel zelf in de hand hebt mbt die band en ik DOL gelukkig ben met mijn zoontjes!