Mommybloggerstopic #9

In deze arbeidsmarkt hoop ik dat ze weinig kandidaten heeft.

7 likes

Huh betalen? Dat doet die fan toch wel gewoon gratis omdat het zo leuk is om met haar te mogen werken.
Ik lig helemaal dubbel om die reel van Elise. Zo ongelofelijk nep. Vooral dat lachen. Wat kan ze influencen hù die meid😉

7 likes

Ik vind dat altijd zo raar, dus ze is straks een ‘erkend leerbedrijf’ voor een bepaalde opleiding? Zonder kantoor of stagebegeleider (want zelf zit ze echt niet fulltime op kantoor oid) en de stagiaire is meteen ook 100% zelf verantwoordelijk voor dat hele merk ofzo? Dat dat allemaal kan

13 likes

Ja he. Als ik stagiaires wil (mede!) begeleiden op mn werk moet ik een extra cursus doen
 en dan heb ik niet eens de eindverantwoordelijkheid.

4 likes

Hmm dat is niet standaard toch? Bij m’n vorige werkgever begeleidde ik stagiaires zonder een cursus te hebben gedaan oid. Zijn de eisen voor een “erkende stageplek” in Nederland niet super basic?

2 likes

Nou precies, je mag hopen dat een opleiding bepaalde eisen aan een stageplek stelt!

6 likes

Hahaha en wat is dat ook in vredesnaam voor punchline voor een spijkerbroek?!
Ik snap het niet. En idd die nep lach. En die close up van die wiebelende voet.

Ik wil trouwens 10x liever dat gebakje / cronut / broodje wat Joey eet dan die spijkerbroek. :drooling_face:

3 likes

Volgens mij zei ze dat ze het merk samen met haar manager ging runnen, dus misschien dat die dan de begeleider wordt en een kantoor heeft
? Weten wij veel

4 likes

Ik werk op een hogeschool en daar zijn wel wat richtlijnen. Moet minimaal 1 jaar bestaan, moet een kantoor zijn, mag niet van vrienden of familie zijn etc. Maar inderdaad niet super streng en er wordt altijd een telefonische afspraak gepland tussen het stagebureau en het nieuwe bedrijf om alles uit te leggen.

Volgens mij is een erkend leerbedrijf voornamelijk bij mbo van toepassing.

3 likes

Ja klopt @Tubing! In mijn ervaring zijn de regels om een mbo’er te mogen begeleiden veel strenger dan bij een hbo’er. Het SBB doet iedere 5 jaar ook een herkeuring om te kijken of je nog steeds geschikt bent als stagebedrijf (toevallig net weer gehad). Vanuit het hbo verschilt het per onderwijsinstelling. Bij de een moest je minimaal een jaar in dienst zijn, maar bij de ander vroegen ze alleen mijn naam, functie en contactgegevens. Daardoor kun je bij het hbo makkelijker aan de slag bij een bedrijf naar keuze, maar ik vind het wel beter dat ze bij het mbo goed beoordelen op de inhoud van de stage en het bedrijf zelf.

7 likes

@Tubing

Wat @soarin al zegt was bij mijn opleiding (iets met media) ook zo. Dat was toen ik stage liep recent strenger geworden om te voorkomen dat je dus bij een influencer aan de keukentafel kwam te zitten je hele stage.

Dus er moest een kantoor zijn, bedrijf moest al een jaar bestaan, minimaal aantal werknemers hebben en er moest minstens 1 iemand in het bedrijf zijn die jou echt kon begeleiden (dus je mocht niet een redactie stage doen als er verder geen enkele redacteur was enzo). Dus je mocht bijvoorbeeld wel bij queenofjetlags op kantoor stage lopen, maar niet bij Bonnie of Vera of Teske.

Maar misschien loop je in het geval van Elise wel stage op het kantoor van haar management en niet bij haar zelf idd.

3 likes

Voor WO/HBO heb je tegenwoordig ELHBO erkenning. Die komen ook persoonlijk langs voor een inspectie, regels wijken niet erg af van SBB. Ik ben wel blij met meer regels voor ook die groep.

5 likes

Dat wilde ik ook reageren. Als je het nou leuk vindt om op die manier wat extra werkervaring op te doen en je doet het zelfstandig heeft je opleiding daar toch helemaal niks over te zeggen

1 like

Elise en Wout krijgen een

Spoiler

meisje

19 likes

Goede spoiler gedaan wel :rofl:

7 likes

Elise Boers heeft een nieuwe vlog gepost waarin ze het geslacht van haar baby bekend maakt.
Kijken op eigen risico, want ze is compleet hysterisch. Wel heel eerlijk dat ze aangeeft een voorkeur te hebben gehad voor een bepaald geslacht.
Wat apart is is dat zij het geslacht door krijgt bij de uitslag van de nipt test. Dat is voor gewone stervelingen niet zo. Bij mij niet in ieder geval. Toen werd aangegeven dat die test daar niet voor bedoeld was en dat ze daar geen uitspraken over mochten doen. Ben benieuwd hoe dat bij andere is gegaan, maar misschien moet ik dat op een ander topic vragen

7 likes

Het is gelukt. :rofl:

5 likes

In België nipt laten doen misschien? Dat heeft mijn nichtje gedaan, wel al 6jr terug

6 likes

Ik vond het wel een beetje heftig hoe hysterisch ze aan het huilen was bij de bekendmaking van het geslacht.

20 likes

Ik vermoed dat ze de Amerikaanse NIPT hebben laten doen. Testen ze op meer afwijkingen, is kostbaarder maar krijg je wel het geslacht te horen. Dit kan bij verloskundige praktijk F.emme in Amsterdam.

14 likes