Mommybloggerstopic #9

Heb de vlog niet gezien maar ze mag toch gewoon blij zijn? Is het deels niet gewoon hormonen en opgelucht dat de nipt goed was?

1 like

Nee het was echt overdreven huilen omdat ze zoooooooo graag een meisje wilde (met handgebaren)

Ik vind Elise altijd heel overdreven in alles wat ze zegt maar dit was wel een hoogtepunt

39 likes

Dat is het inderdaad. Bij een tweelingzwangerschap kun je in Nederland (iig een paar jaar geleden) ook geen nipt laten doen, omdat het om een soort pilot wetenschappelijk onderzoek gaat en daar vallen uitzonderingen niet onder.

1 like

Oké ja point taken hehe.

5 likes

Haha bij mij hadden ze het mis bij de 13wkn echo inderdaad!

2 likes

Ik had bij 16 weken een pret echo. De echoscopiste was ook verbaasd over de uitkomst, omdat ze aan de hand van de 13 weken echo wat anders dacht.

4 likes

Haar grooooootste droom

7 likes

Ik ben het helemaal met je eens en vind dit écht schaamteloos. Ondanks dat ze waarschuwt voor de intieme beelden en zelf aangeeft een voorkeur te hebben. Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, ik vind het hebben van een geslachtsvoorkeur echt het toppunt van westerse verwendheid. En daarbij: wat als dat meisje straks een jongen zou willen zijn? Is ze dan teleurgesteld in het kind dat die geen meisje wil zijn? Moet dat meisje houden van meisjesdingen? Met een geslachtsvoorkeur projecteer je ook direct al van alles op je kind terwijl het nog niet eens geboren is. Behandel elk kind of mens gewoon als individu ipv al direct in het (in dat geval) meisjesachtige hokje te duwen.

88 likes

Ik vind haar reactie echt walgelijk. Zeggen dat het vooral belangrijk is dat het kindje gezond is en je ook blij zou zijn met een jongentje, maar ook vertellen dat wanneer er een vliegtuig over je auto vliegt je bidt (?) dat je een meisje krijgt. En dat je nog niet over meisjesnamen nagedacht heb, omdat de teleurstelling anders te groot zou zijn

Echt om te kotsen

En waarom heb je een voorkeur, omdat je lekker wil tutten en andere meisjesachtige dingen wil doen
 wat als ze dat nou niet wil, ga je haar dan dwingen?

35 likes

Ik heb de vlog echt een aantal keer gepauzeerd omdat ik het gewoon niet kon aanzien. Wat erg dit, Elise to the max dit echt :dizzy_face:

8 likes

Wout die zich een ongeluk schrikt van de hysterie :sweat_smile:

4 likes

En zegt: ik ben zo blij voor je

10 likes

Maar zij was toch echt een ‘boysmom’?

14 likes

My god, je zou na die hysterie toch hopen dat het een verkeerde uitslag was :rofl:

11 likes

Ik had het nogal met wout te doen die ze hysterisch huilend belt met de woorden “ik ben net gebeld met de uitslag van de nipt” en de beste man (logisch) zich dood schrikt omdat ie denkt dat er iets ernstigs is

47 likes

Ik heb er geen studie naar gedaan, en hoewel er een hele hoop mis is met ‘het westen’ zou ik op dit punt juist in het westen van alle werelddelen relatief weinig expliciete/uitgesproken gender voorkeur verwachten.

Edit: en ik denk dat we historisch gezien sowieso erg weinig meer van gender voorkeur te duchten hebben, in het westen dan. De schade blijft over het algemeen gesproken beperkt tot individuen die ooit de matige reacties van hun ouders online nog’es tegenkomen.

15 likes

Ik bedoel meer dat we in een dermate rijke maatschappij leven waarin zo ongeveer alles maakbaar is, alleen valt het geslacht van een kind daar nog niet onder. Maar als het aan mensen als Elise had gelegen was ook dĂĄt maakbaar geweest, dat is wel duidelijk na het zien van de video.

6 likes

Heb voor het eerst een vlog van Elise gekeken nav wat hier besproken is. Niet alleen de ‘gender reveal’ is waarom ik me vreselijk aan haar erger, maar die hele entitled aura die zij en Wouter hebben. Ook grinniken omdat ze hun zoontjes (blijkbaar voor de zoveelste keer) na 09.30 de klas in brengen terwijl blijkbaar al vaker is aangegeven dat de juf/leidster(? hoe heet zoiets op een opvang) dat vervelend vindt. Ondertussen zegt Wouter ook nog iets over ergens te laat aan komen. Misschien ligt het aan mij want het lijkt wel alsof het een trend is om op tijd komen niet belangrijk te vinden ofzo maar ik zou me dood schamen

23 likes

Ja ze zegt wel dat ze ook blij was geweest met een jongetje maar ik heb het idee dat ze dat meer voor de vorm zegt. Ik vind het zelf niet per se erg dat je een lichte voorkeur hebt voor een bepaald geslacht, zeker als het je derde kind is en de eerste twee jongens zijn, maar door de hysterie hier (‘haar grootste droom’) heb ik het idee dat ze ook zwaar teleurgesteld zou zijn geweest als het een jongetje was en daar krijg ik wel een nare bijsmaak van.

15 likes

Ja dat kan wel.
Als je een genetische ziekte draagt die alleen op vrouwen over gedragen kan worden, en je wilt Bijv uitsluiten of je kindje dat gen draagt, dan doe je eerst de nipt.
Nipt = jongetje —> geen vervolg onderzoek (vruchtwater punctie)
Nipt = meisje —> vruchtwater punctie.

En of dat jongetje dan Bijv drager is, daar kom je dan dus niet achter.

Maar dan heb je het wel over een bijzondere situatie. Niet de standaard zwangerschap en prenatale diagnostiek.

Edit: nu lijkt het misschien alsof dit moet / DE weg is. Maar je kan ook na de nipt geen vruchtwater punctie doen, of kiezen voor embryo selectie, of de natuur laten bepalen etc etc :nerd_face:. Uiteraard :upside_down_face:

9 likes