Mommybloggerstopic #9

Het is ook gewoon ontzettend verwarrend voor de kinderen want de opvang werkt met een dagprogramma.

Even tussendoor, is er echt iets als een schietgebedje doen als er een vliegtuig over je heen vliegt?

5 likes

Nog nooit van gehoord dat er mensen zijn die dit doen haha

23 likes

Die reacties ook op Elises vlog. Ik weet niet wat erger vindt: dat Elise dit blijkbaar oké vindt om op internet te slingeren of dat al die kontenlikkers het bejubelen.

4 likes

Is toch ook bijzonder dat Elise eerst de vlogcamera pakt om haar reactie te filmen en pas een paar minuten later Wout belt. Dat geeft wel aan waar de prioriteiten liggen.
En na Wout vertelde ze het waarschijnlijk aan alle babymerken. Ze zegt namelijk dat ze in de vorige video per ongeluk een kaartje in beeld liet zien waarop te lezen was dat een of ander merk zoveel zin had om samen met haar de meisjeskamer te gaan inrichten. Ze zou geen echte influencer zijn als ze niet allemaal gratis spullen regelt natuurlijk😅

9 likes

Niet dat ik het er verder mee eens ben, maar ze vertelt dat hij in het vliegtuig zit en dat ze hem daarom niet meteen kan bellen.

9 likes

Film jij die? Of zeg je dat je letterlijk gebeden hebt voor een meisje?

Denk dat de meeste daar over vallen en niet het huilen ansich.

15 likes

Wow, ik ging ook even kijken maar omg. Ik ben Elise gaan volgen toen ze zwanger was tegelijkertijd met mij, maar was nu gestopt met kijken omdat ik haar overdreven gedoe niet aan kan.

Ik heb ook een zoontje gekregen en ben nu toevallig ook weer zwanger en zou liegen als ik zeg dat ik een meisje nu niet super leuk zou vinden. Maar zeggen dat je bij elk vliegtuig (??) gebeden hebt en dat je grootste wens is uitgekomen? Wow haha. Mijn eerste zoontje had een hele lastige start en ik zou zeggen dat mijn grootste wens is uitgekomen als ik 2 gezonde kinderen heb gekregen.

Haha sorry hoe can I make this about me, maar blijf me over sommige mensen verbazen. Dat gehuil in de camera ook. Eerst die erbij pakken, en dan kun je bijna niet praten van het huilen en daarom dan sorry zeggen? Raap jezelf dan eerst even bij elkaar voordat je de camera aan zet :smile:

21 likes

Ik heb de video niet gekeken want /nocare. Maar jezus die reacties eronder: ZOOO PUUUURRR!!!

18 likes

Maar dan heb je geen :sparkles: pure emotie :sparkles: op beeld :crazy_face:

3 likes

Ik moest ook weer lachen om die comments van “ik wist het” of " ik heb het goed geraden hihi!" Meid, je hebt ongeveer 50% kans om dit goed te hebben.

31 likes

Ja idd. Hoe zouden die jongens het ook vinden om dit later terug te zien, wetende dat het haar diepste en vurige :fire: wens was een meisje te krijgen.
Ik wist beide keren het geslacht vooraf niet, en vond het ook fijn dat mensen iig niet daardoor al vóór de geboorte konden beginnen met het toedichten van allerlei gendernormen op mijn kind.

10 likes

Noouu ik kreeg dus net een instapost gesuggereerd van een vrouw die zo graag een zoon wilde want kijk nou hoe bijzonder de relatie was tussen dr zoon en vader.
Denk dan meteen dat die mensen zelf ws gewoon opgegroeid zijn met een ouder die niks met hen deed/kon omdat ze niet hetzelfde gender hadden.
Oh en in de comments was iemand die zei ja ik hou van al m’n kinderen evenveel maar m’n band met m’n dochter is zo speciaal, zij is echt m’n beste vriendin.
En diegenes instanaam was sophiesmommy :triumph:.
Dan heb je toch wel heel duidelijk een favoriet kind hoor.

10 likes

Misschien had hij het tegen zichzelf. Dat hij blij is dat hij nu geen dagelijks gejammer hoeft aan te horen omdat het geen meisje is.

15 likes

Dit vind ik ook altijd een rare uitspraak. Je bent moeder en dochter en je kan een goede band hebben, maar ik vind niet dat je dit vriendinnen moet noemen. Moeder en dochter is net ff een andere relatie, iets met opvoeden enzo.

Ik heb echt een goede/hechte band met mn moeder en bespreek bijna alles met haar wat ik ook met vriendinnen zou bespreken, maar ze blijft wel.mn moeder en zal haar nooit een vriendin noemen.

18 likes

Oke ik heb speciaal hiervoor een account aangemaakt hier :joy: Maar, er was inderdaad iemand met commentaar hoe overdreven het was dat ze zo reageerde op het geslacht. Daar had ik weer (instemmend) op gereageerd, en dat is nu inderdaad allemaal verwijderd. Maar moet zeggen dat over het algemeen kritiek wel blijft staan, dus het is niet dat er standaard van alles wordt verwijderd volgens mij.

Sowieso, die comments bij Elise haar video’s zijn een ding op zich. De mensen die daar schrijven, heel bijzonder. Inderdaad de mensen die totaal idolaat zijn (’‘het is jullie zo gegund!! Jullie verdienen dit zo!’’), maar ook mensen die volgens mij wat ‘beperkt’ zijn om het netjes te zeggen en al iets ouder en een soort van ongezond opkijken tegen haar.
In ieder geval is er erg weinig redelijkheid, en als je die eens wil inbrengen springen er gelijk 10 fans op. ‘Waarom zo negatief, waarom kijk je haar video’s dan’.

Tja, ik heb gemengde gevoelens. Vind haar video’s leuk om te kijken, er gebeurt nu eenmaal nogal veel (kinderen, over de top verlovingen, om de haverklap verhuizen, verbouwingen), en ze is verder ook de kwaadste niet, maar ik denk net als veel mensen (hier) wel het mijne van een hoop dingen.

(Oh oeps, is meteen een lang verhaal geworden :upside_down_face:)

10 likes

Leuk ook voor haar zoontjes

3 likes

Dit vind ik dan wel weer overdreven. Nergens blijkt uit dat ze had gewild dat de tweeling meisjes waren geweest, maar dat ze blij is dat ze nu naast 2 jongens ook een meisje krijgt.
En ja, ik vind er verder hetzelfde van als jullie.

7 likes

Meelezer hier.
Nou als je zo reageert bij je derde dat het wél een meisje is, dan had je die hoop wel degelijk bij je eerste. Ik vind een voorkeur hebben helemaal normaal maar dit is alsof ze het niet meer in de hand heeft zo emotioneel, ik bedoel, bidden bij elk overvliegend vliegtuig, ga toch weg
 Echt extreem dit. Ik hoopte zelf ook op een meisje bij de tweede (werd een jongetje), wat mag lijkt mij maar dit van elise is alsof het verschrikkelijk zou zijn enkel mama te zijn van jongens. Wat zeker niet zo is <3 Ik vind het van dommigheid en weinig empathisch vermogen getuigen zo extreem jezelf te uiten. Maar dat is mijn mening dan weer.

6 likes

Vind het trouwens ook wel opvallend dat ze bij de eerste zwangerschap een gender reveal hielden met de hele goegemeente, maar dat het hier allemaal tussen neus en lippen door via de telefoon was.

Stel je de hysterie voor als dit met een gender reveal party was gedaan.

6 likes

Nouja als je weet dat je teleurgesteld gaat zijn bij een van de twee opties zou ik vooral geen genderreveal doen

17 likes