Sinds ik hier las dat ze dat deed, heb ik de hele tijd dit nummer weer in mijn hoofd Misschien heeft dit nummer haar ook wel geinspireerd haha
Wat een geluk! Jij kunt alles wensen wat je maar wilt!
Hahaha dit klinkt echt heel sarcastisch en jaloers. Love it.
Misschien ben ik stiekem ook wel jaloers
Ha zo maar echt. Had ik dat even eerder geweten, kon ik eindelijk wegverhuizen onder de aanvliegroute vandaan.
haha nou dit is ook wel overdreven
Eerst zei hij 38x âdat meen jeâ. Ik vond het echt heel ongemakkelijk om te kijken⊠en hoe ze hem belt en keihard huilt, volgens mij schrok Wouter zich rot. Echt gĂȘnant dat je je zo uit over het geslacht van je kind en het dan ook nog voor altijd deelt op internet
Sowieso als je een paar accounts aanklikt van mensen die liefdevolle comments bij instagrammers en YouTubers achterlaten, zitten daar vaak een beetje zielige types tussen of die zelf heel graag ook bekend willen worden. Die lijken echt een soort vriendschap of verwantschap te voelen met de influencer. Dat is ook het doel vd influencer natuurlijk.
Wb voorkeur voor jongen of meisje, waarom is dat op dit forum zoân taboe. Dat je als je maar woke genoeg bent dat hoort te zien als iets ongepasts?
Een jongen is geen meisje, een meisje is geen jongen. Of je daar nou vanalles aanhangt qua genderverwachting of niet. Het zijn twee verschillende opties die je kunt hebben als je zwanger bent, en dan is het toch niet gek dat je daar niet neutraal in staat. Laat het lossssss. (âŠdat er mensen zijn die op 1 van de 2 hopen).
(Ik hoopte na 2 meisjes ook op een jongen. Werd weer een meisje. Ik keihard huilen. Maar niet van teleurstelling, was van ontlading omdat ik net een kind op de wereld had gezet. Puur geluk.)
Eens met jou. Er wordt over dit thema wel heel erg gedeugd op dit forum.
Ze heeft al 2 jongetjes en ik vind het niet gek dat ze âvoor afwisselingâ nu een meisje wil.
Wat is er mis met hoop/verwachtingen gekoppeld aan geslacht? Is dat niet menselijk?
Het is pas echt problematisch als je je verwachtingen niet kunt bijstellen.
Nou ja er is ook wel een verschil tussen een lichte voorkeur hebben (of je dat nu uit moet spreken of niet) en compleet hysterisch worden, zeggen dat je gebeden verhoord zijn, tranen met tuiten janken alsof je zwanger bent van een magische eenhoorn of zo toch. Ik kan me beide niet voorstellen overigens maar ik vind met de reactie van Elise wel zoveel mis.
Om al allerlei verwachtingen van hoe een kind later zal worden te hangen puur aan wat er tussen de benen zit is gewoon absurd. En dat is de standaard die ons al millennia lang wordt voorgeschreven door de maatschappij, en daar staan nu eindelijk wat mensen tegen op. Een kind is een kind, met welk biologisch geslacht ze ook geboren worden.
Spreekt Elise concrete verwachtingen uit?
Als je een voorkeur voor een bepaald geslacht hebt, heb je sowieso verwachtingen, anders zou het je niet uitmaken. Dus ja.
Is misschien niet gek, maar zoals hier al meer aangehaald is het benoemen als je grootste wens en dat je op alle mogelijke manier gewenst en gebeden hebt voor een meisje is wel iets meer dan gewoon hopen op een meisje voor de afwisseling.
De reden dat ze nog niet over een meisjesnaam nagedacht heeft is zodat ze niet teleurgesteld zou zijn als het geen meisje zou zijn. Komt op mij over alsof ze haar verwachtingen niet bij zou kunnen stellen, dus is het idd problematisch.
Als je geen verwachtingen heb voor een bepaald geslacht, waarom heb je dan een voorkeur?
Met verwachtingen bijstellen bedoel ik dat ĂĄls ze nu denkt dat ze met haar meisje met barbies gaat spelen en nagels gaat lakken ze zich er vast bij neer kan leggen als blijkt dat haar meisje niets van barbies en nagellak moet hebben.
Omdat ze al 2 jongens heeft en misschien benieuwd is hoe het is om een ander geslacht binnen het gezin te hebben?
Maar even serieus. Wat maakt een meisje een meisje ? Waar hoop je op bij een meisje? Want ik garandeer je dat niks gegarandeerd is. Dus waarom dan zoân voorkeur voor geslacht. De afwisseling is er toch gewoon omdat het een nieuw kind is. Wat voor kind dan ook.
Dat mag ik dan zeker hopen, maar vraag het me af. Als je soms ziet hoe ze bepaalde eigenschappen al aan haar zoontjes hangt omdat het jongens zijn.
@jahoor Ik val in herhaling, maar benieuwd zijn naar hoe het is om een dochter in je gezin te hebben is wat anders dan hoe Elise het omschrijft.
Nou het stereotype heerst in mijn omgeving nog wel heel erg. Ook bij mensen die op andere gebieden best âwokeâ zijn.
Om maar even wat te noemen: meisjes hebben een hechte band met hun moeder (of zelfs vriendinnen), nagels lakken, shoppen, zijn lief en zorgzaam.
En natuurlijk is niks gegarandeerd, dat weet iedereen maar dit is wel een hardnekkig beeld wat gewoon nog heel erg leeft in de samenleving.