Mommybloggerstopic #9

Wat typisch dat tien het gezicht van haar man afschermt, maar die van haar dochter dan weer niet 🄹

12 likes

Ik denk als mijn zoon naar school naar school zou willen in een Elsa-jurk juist ā€˜als hij dat leuk vindt zijn er vast andere jongens die dat óók leuk vinden’. Dat hoeft niet meteen pesterij te betekenen, dat zie ik meer als drogreden uit angst vanuit de ouders. Kinderen zijn juist vaak minder oordelend dan bekrompen volwassenen. Mijn neefje hield zijn verjaardag verkleed als mega mindy en zijn outfit werd bewonderd door zowel meisjes als jongens.

13 likes

Haha nee dan ging ik wel verhuizen :joy:

4 likes

Haha pfoeee die vlog van Elise :sweat_smile: voor iemand die naar eigen zeggen zo intuĆÆtief is, had ze toch heel sterk het gevoel dat het een jongen zou worden.

1 like

Kent iemand dat Fins-Australische gezin nog die allemaal wit dragen, allemaal hele bijzondere namen hebben en bekend werden van zo’n morningroutine waarbij die moeder de kinderen op de vloer legde?

Ik kwam ze gister na 3 jaar weer tegen online en kennelijk heeft de oudste dochter nu een kind met een bekende oplichter uit de VS waarmee ze direct getrouwd was nadat ze hem voor de eerste keer ontmoette? Maar het lijkt erop alsof haar moeder haar soort van uitgehuwelijkt heeft aan hem, het is echt een fucking raar verhaal, maar bevestigd wel het cult beeld dat ik bij ze had. Ze zijn ook ineens niet meer vegan en maken nu ook hele andere content, maar iets klopt er niet.

12 likes

Omg ohja die gaven hun kinderen allemaal bizarre namen zoals Omega, Cleopatra en Nefertifi.

4 likes

Woonden ze niet in Finland? Of heb ik dat erbij verzonnen. Heel bijzonder gezin in elk geval

4 likes

Ja bij die eerdere video’s wel maar nu wonen ze kennelijk in AustraliĆ«?

En de jongste 4 behandelt ze als babies maar de oudste van die 4 is 8 jaar oud en die krijgt kennelijk nog melk en sliep 3 jaar geleden nog in een luier in een ledikantje; toen was ze al 5. Vrij apart allemaal.

5 likes

Ssst.

@Zemraluani echt smullen dit, ik vond het zo bizar om die video’s toen te bekijken met die kinderen op de grond op een kleedje.

7 likes

Heb ƩƩn video gekeken, maar ze legt de 4 kinderen op een op een kleedje om ze in de rij te verschonen. Dat vind ik niet zo shocking eigenlijk? Lijkt me eerder praktisch?

3 likes

Nee ze moesten daar de hele tijd op dat kleedje blijven liggen, volgens mij tijdens het hele ochtendritueel. Dat ziet er misschien niet zo heftig uit op het eerste gezicht maar daar zit een hele methode achter wat vrij schadelijk kan zijn volgens mij. Maar dit keek ik vier jaar geleden ofzo dus ik kan het me niet meer zo goed herinneren wat de situatie was.

Edit: Blanket training - Wikipedia hier ging het over, maar nu weet ik natuurlijk niet of het ook zo werd gedaan of die kinderen gewoon heel braaf waren.

5 likes

Hier had ik nog nooit van gehoord, het klinkt echt heel naar :cry:

10 likes

Omg wat heftig dit, bah.

6 likes

Dus zij had heel sterk het gevoel dat het een jongetje zou zijn, maar ging bij elk vliegtuig bidden dat het een meisje zou zijn?
Op een of andere manier voelt het heel tegenstrijdig ofzo :sweat_smile:

5 likes

Dit klinkt wel echt heel ongezond inderdaad :sob:

2 likes

Wow het is denk ik 6 jaar geleden dat ik 1 video van die familie zag maar ik zie alles zo weer voor me, heeft echt indruk gemaakt.
Mij viel vooral het ontbijten met alleen fruit op. En dan in zo’n kille witte keuken brrr.

Ik dacht toen ook dat die kinderen gewoon zo braaf waren maar als ik die Wikipedia lees en doorklik naar dat boek dat onderaan genoemd wordt, denk ik wel dat zij haar kinderen traint als puppies. En dat we daarom voelen dat er iets niet klopt.

Over dat boek:
ā€œIt emphasizes parental control of the infant’s sleep, play and feeding schedule rather than allowing the baby to decide when to eat, play and sleep.ā€

Denk dat ze een beetje doorgeschoten is in die controle. Doodeng.

6 likes

Echt bizar dit verhaal. Als je doorklikt op Wikipedia vind je nog meer informatie over deze manier van ā€˜opvoeden’:
The Baby Wise program outlined in the book came under criticism from pediatricians and parents who were concerned that an infant reared using the book’s advice will be at higher risk of failure to thrive, malnutrition, and emotional disorders. AAP warned against the book, stating that its advice could result in infant development problems such as dehydration, poor weight gain, slow growth, delayed development and failure to thrive, as well as lack of milk supply in the new mother and involuntary weaning of the infant.

Hartverscheurend om te bedenken dat er waarschijnlijk een hele hoop ouders zijn geweest die deze methode hebben toegepast.

7 likes

Haar man is ook de sekteleider toch? Echt een bizar gezin

2 likes

Aah ik zat toevallig een nieuwe video te kijken en toen zaten die kinderen in een hotelkamer oid ook op een dekentje te eten? Zag er een beetje gek uit, maar dat voor de viezigheid ofzo, maar denk nu dat dat die blanket training is?

2 likes

Ik kreeg net deze post op insta te zien. Kan het artikel helaas niet lezen maar ik moest wel denken aan Romee en Josh V hun huizen.

21 likes