Mommybloggerstopic #9

Dat hele huis van Romee vind ik zo’n sfeerloze bunker :weary::weary:

11 likes

Hahahahaah wat is dit nou weer @Lula je zinkt steeds dieper he :joy::joy::joy:

23 likes

Ik kan me trouwens nog herinneren dat ik een waarschuwing voor een ban kreeg voor een “persoonlijke aanval”

Maar de mods…. :laughing:

33 likes

Trend Prikkelloos én duur: Instagram-ouders willen ‘treurig beige’ voor hun baby’s. Hoe elitair is deze trend?

Dit is de subkop :joy:
Ze hebben wel een punt, als dat ‘verantwoorde’ beige speelgoed wordt goed gemarket en veel duurder verkocht dan kleurrijke plastic varianten, dus het is wel een klasse-dingetje. En ze wijzen erop dat het ertoe lijdt dat er toch wat wordt neergekeken op ouders die wel de kleurrijke plastic zooi kopen.

Ze linken ook naar dit artikel trouwens, die zit niet achter een paywall: https://www.wired.com/story/instagram-aesthetic-moms-kids-development/

14 likes

Al dat beige lijkt mij ook vooral een hel met schoonmaken :face_with_spiral_eyes:.

Kwam laatst deze tiktok tegen, moest er meteen aan denken.

3 likes

Wat zeg jij nou allemaal?

8 likes

Ja dat wil ik ook wel weten

8 likes

Huh de forummer waar ik op reageerde is verdwenen geloof ik, weird

4 likes

Dat wist ik al want dat had ze gemanifesteerd dat ze dat zou doen :dizzy:

5 likes

Maar dit is toch altijd wel zo geweest toch? Weet nog wel van toen mijn broertjes en zusjes klein waren dat plastic speelgoed er niet inkwam bij mijn ouders. Maar dat was misschien minder uit aesthetic, maar meer geitenwollen sokken achtig, wat dan eigenlijk ook weer een aesthetic op zichzelf is.

5 likes

Ooo Ja, mijn oom en tante zijn ook antroposofisch. Hoewel ik het houten / natuurlijke speelgoed ( die poppen😍) daar altijd fantastisch vond.

Doet mij denken aan dat mijn moeder vertelde dat ze mijn (oudere) neef eens op zijn verjaardag een knuffelset van Bert en Ernie had gegeven. Is in de ochtend weer naar huis gegaan maar bleek bij thuiskomst haar agenda te zijn vergeten ( dat was toen nog een papieren boekje​:smile:), terug gegaan naar mijn oom en tante en trof per abuis daar de Bert en Ernie in de prullenbak aan. :sob:

14 likes

Nou, lekker duurzaam ook. Wat een rotstreek

7 likes

Wow, wat nasty zeg. Mijn dochter krijgt ook wel eens cadeau’s die ik niet geweldig vind, maar dat is dan jammer. Iemand anders heeft de moeite genomen om iets voor haar te kopen, no way dat ik het weg zou gooien. En zeker niet iets wat van mijn broer of zus zou komen.

5 likes

Wat stom! Helemaal een knutselset, dat gebruik je en beland uiteindelijk toch wel in de prullenbak, dus hoef je niet voor eeuwig te bewaren. Gun je kind dat plezier… sneu voor het neefje.

2 likes

Knuffelset :smile:

7 likes

En als je het echt heel stom zou vinden dan verhuis je het toch naar zolder ofzo, maar weggooien? Dat het ik zelfs niet gedaan met de supercheape pop die mijn dochter ooit kreeg en waar de BPA’s en weet ik veel wat voor weekmakers nog net niet uitvloeiden.

2 likes

Ohh haha! Was nog vroeg vanmorgen. Dan is het een ander verhaal maar alsnog… als je kind Bert en Ernie leuk vindt who cares. Desnoods nog doneren aan de kringloop maar prullenbak zou ik zonde vinden.

4 likes

Maar het is toch ook wel beetje flauw om zoiets te geven als je weet dat de ouders dat liever niet hebben?

10 likes

Nou mijn moeder vertelde dat ze wist dat mijn tante niet van plastic speelgoed hield, dit waren knuffels, van stof ( wellicht synthetisch, maar daar stond / staat mijn moeder niet bij stil ), en het was zeker niet moedwillig om ‘flauw’ te doen.

11 likes

Jemig Elise heeft ook zo’n bord voor haar kop. Gaat ze in haar vlog in op mensen die haar reactie op de NIPT test heftig vinden en “ er niet lekker op gingen “.
Dat kan haar helemaal niks schelen want ze vindt dat emoties er gewoon mogen zijn en ook geuit mogen worden.

Echt. Insert dat plaatje van You & the point.

Al jankt en gilt ze haar hele vlog bij elkaar, boeit mij dat. Het ging mensen om haar heftige reactie als voorkeur voor een geslacht. Maar dat kwam even niet aan volgens mij.

Maargoed ze heeft op de echo nu écht haar vagsjien gezien :upside_down_face:

2 likes