In dit geval naaktbeelden en dan er is een kind bij betrokken
Maar zegt dit niet meer over jullie gezinnen zelf? Mijn moeder staat absoluut niet anders langs de zijlijn bij mijn broertje bijvoorbeeld. Wij hebben allebei een hechte band met haar.
Ik kan me ook zo niks voorstellen bij haar hysterie. Toen ik laatst de nipt uitslag kreeg heb ik ook keihard gejankt, maar dan van ontlading dat het allemaal goed was. Vond dat en alle echos echt een bevestiging dat het geen donder uitmaakt of het een jongen of meisje is, als de baby maar goed groeit en gezond is.
Ik geloof 100% dat alle genderrollen nurture zijn, maar omdat ze wel ontstaan door de samenleving, is het ook niet heel gek dat mensen bepaalde verwachtingen bij een meisje of een jongen hebben toch? De kans dat je jongen later lekker met je wil tutten en naar de manicure is in die zin kleiner dan dat je meisje dat wil, omdát ze zo gevormd worden door de samenleving. Is dat fucked up, ja. Is het ook de huidige werkelijkheid: ja. Toch?
Ik herken ook wel vanuit mezelf dat ondanks ik ook veel mannenvrienden heb, ik ook naar vrouwen toetrek. Omdat zij dezelfde ervaringen hebben in deze wereld, die mannen gewoon nooit zullen begrijpen. Dus in die zin vind ik de hoop van moeders dat ze later een goede band met hun dochter hebben niet totaal uit de lucht gegrepen.
(Ik vind trouwens sowieso dat je geen kinderen moet willen als je teleurgesteld gaat zijn over hoe je kind eruit komt/zich later vormt in het leven (en genderreveals echt de grootste onzin) maar dat terzijde)
Ik vind er oprecht niks fout aan, zolang je beiden maar goed vindt en je niet laat meeslepen. Ik ben echt oprecht allerdolst op mijn beiden mannetjes en had het niet anders gewild, voor mij zijn ze ‘perfect’. Maar wat crazyplantlady zegt, dat is voor mij exact waar ik me bij aansluit en waarom ik toen wel een lichte voorkeur had van ‘oh zou leuk zijn’. Neemt niet weg dat je je kind de vrijheden moet geven zichzelf te ontwikkelen hoe zij/hij wilt, dat is nr 1. Uiteindelijk zal een man nooit ervaren hoe het is om zwanger te zijn ed dus verschillen zullen er altijd blijven en dat is toch niet erg?! En zie ik toch echt om me heen dat vrouwen veelal andere interesses hebben dan mannen, al dan niet gevoed door de maatschappij, maar blij zijn ze er wel mee.
Ik kan oprecht van mezelf zeggen dat ik geen haar minder houdt van mijn jongens en al zeker niet zo hysterisch en belachelijk heb gedaan als Elise. Daar is in mijn ogen dan wel weer alles fout aan.
Ook als het kind niet helemaal naakt is?
Genoeg transmannen die kinderen hebben gebaard. En ik ga dat waarschijnlijk niet doen. Dus dit punt is ook weer quatsch.
Nee, juist niet meer als je het mij vraagt. Ik heb tegenwoordig meer jongens met goede manicure in mijn klassen zitten dan meisjes (en werk op een hele doorsnee school) om puur op dat voorbeeld in te zoomen. En zelf heb ik totaal nooit dat soort dingen gedaan en genoeg met mij. De stereotypen die je schetst zullen vast ook nog bestaan in de samenleving, maar op dit vlak is er de afgelopen jaren ook ontzettend veel verschoven en veranderd. Dat zal over een aantal jaar weer anders zijn. Alleen al daarom lijken verwachtingen me weinig behulpzaam.
Dat heb ik ook begrepen en dat zeg ik ook, al dan niet gevoed door de maatschappij
Maar dan draag je toch bij aan dat stereotype probleem? En ik snap dat het moeilijk is hoor. Mijn kind krijgt ook alleen maar (dingen met) auto’s van mijn schoonouders en ons nichtje krijgt knuffeltjes/popjes, terwijl mijn zoontje qua karakter veel zachter is dan zij, daar kan ik me ontzettend aan irriteren. Juíst mooi als je als moderne ouder dat onderscheid niet maakt en je kind de vrijheid geeft om te ontwikkelen waarheen hij of zij wil.
Zo lang die moderne ouder zich maar niet in een driehoeksrelatie begeeft toch? Sorry, ik kan al deze reacties zo moeilijk rijmen met je vorige reacties op de relatie van M. Bollen.
Zeker, ik probeer als ouder ook alleen maar te doen wat hen gelukkig maakt. Als dat qua speelgoed een graafmachine is, dan vind ik dat helemaal goed, als ze wat anders willen krijgen ze dat. Ieder kind is toch ook weer anders?! Ga mee in wat je denkt dat hij of zij wilt, dan doe je het toch goed?! Probeer dingen uit. Mijn jongens zijn nou niet bepaald zacht van karakter en vorige week speelde mijn jongste zoontje van 2 bij mijn ouders met mijn pop en meteen meegenomen, ben aan het kijken voor een poppenhuis etc (want idd waarom zou dat voor meisjes zijn) en wil ze zeker meegeven niet altijd enkel stereotype mannen dingen te hoeven. We dansen veel, luisteren muziek, praten over gevoelens vind ik enorm belangrijk ze bij te brengen, wat kun je nog meer doen dan op dit gebied? Op deze leeftijd?
Qua huishouden is het enigszins gelijk verdeeld, ik werk fulltime, net als mijn man, hij wast, ik kook etc etc. Redelijk gelijk, zonder het echt te proberen en zo vind ik het prima eerlijk gezegd.
Ik vind het in ieder geval interessant jullie meningen te lezen en zo weer tot inzichten te komen en er iets van mee te nemen. Zolang alle meningen er maar mogen zijn. Gelukkig zijn met jezelf staat op 1 toch?!
aangepast
En in mijn beleving is naakt pas naakt als je billen, borsten, piemels of een vulva ziet… (Weet niet hoe Insta daarover denkt en zou het jammer vinden als ze mijn account blokkeren omdat ik elke keer beelden rapporteer met ‘het is een naakt kind’ , vandaar mijn vraag.)
Onbewust de interesses van een kind sturen doen we denk ik (bijna) allemaal. Ik deed het vorige week zelf ook nog, was met een neefje die net 1 is. Hij wees naar een hoek met speelgoed en zei iets van ‘toe toe’. In die hoek stond een speelgoedtractor, en mijn vader zei direct ‘ja heel goed! Toet toet!’ En ik gaf hem die tractor. Maar hij wilde dus de pop die er lag. Was voor mij ook wel weer een leermoment, omdat ik zelf denk dat ik hier juist altijd al op let. Nou, niet dus.
Onlangs nog een interessant item hierover gezien, over hoe je als ouder vaak onbewust gender-specifiek speelgoed aan je kind geeft. En dat dit nog meer speelt bij jongens dan bij meisjes. Voor meisjes is het prima om met draken en dino’s te spelen, andersom werd er al snel een auto in de handen gedrukt.
Ik heb deze story gezien en er is precies geen naakt te zien. Ik snapte ook niet wat ik zag tot in de tekst las. Neemt niet weg dat ik het absurd vind dat je dit post, maar ik denk dat je met je post hier een ander beeld schept dan dat daadwerkelijk op de foto te zien.
Oh ik ben oprecht blij dat te lezen! Heb geen kinderen dus zit ook niet zo in die wereld. Dat geeft dan wel weer hoop voor de toekomst en inderdaad des te meer reden om die verwachtingen los te laten.
Ja, dat snap ik! Maar ik wilde uiteraard geen screenshot invoegen. Had het misschien wel beter/gedetailleerder kunnen omschrijven, want nu wordt misschien de verkeerde suggestie gewekt.
In mijn ogen is het ook geen naakt, wel intiem en privé en omdat dat van een kind is, ongepast. Vandaar ook mijn dilemma qua rapporteren.
Zo, ga je lekker? Dat heb ik precies nooit gezegd.
Ik snap het wel hoor, deze foto kwam bij mij ook voorbij en vond het - ook al zag je qua naakt precies niks- een heel intieme foto.
There’s a Sean-Wolf in the closet