Mommybloggerstopic #9

Haha ik snap dit echt niet… Je geboorteplaats betekent letterlijk alleen waar je er toevallig uit bent gekomen, niet wat je wel of niet met een stad hebt of of je er bent opgegroeid. Mensen geven een heel andere lading en betekenis aan iets dat gewoon niks boeit

9 likes

Toen ik kwam solliciteren ergens begon die man met zoo je komt dus uit deze plaats. Heb daar letterlijk 1 jaar gewoond en is aan andere kant van het land. Dus vraag me nog af of dat nog uitmaakt met solliciteren, volgende keer ga ik het ook niet meer vermelden, weet niet meer of ik toen der tijd een paspoort moest uploaden ofzo

3 likes

En die mensen zijn misschien wel geboren in Amsterdam…

Ik snap je punt niet🤷

4 likes

Ja, maar dat snap ik wel. Mijn punt is dat je geboorteplaats daar alleen niets mee te maken heeft. Dus dat mensen gewoon kunnen kappen met moeilijk doen over wat er in hun paspoort staat: het heeft niet de betekenis die mensen er aan verlenen.

3 likes

Ik zou het vooral heel erg vinden als mn kind wel in Amsterdam geboren zou worden, haha

28 likes

Waarom staat er eigenlijk überhaupt nog in welke plek je geboren bent, kunnen we dat niet gewoon afschaffen? Vind dat niet echt meer nodig, en scheelt dus blijkbaar een hoop gedoe in mensen hun hoofd

8 likes

Het is nodig om te kunnen identificeren om welke persoon het gaat. Ik gebruik het voor mijn werk (juridisch) dagelijks.

Edit:
Woonplaats, nationaliteit, en naam kunnen veranderen in het leven van een persoon. Geboortedatum en geboorteplaats (en land) liggen vast.

12 likes

Komt het vaak voor dat er twee mensen met dezelfde naam op dezelfde dag geboren zijn? Want ik neem aan dat je daarna pas kijkt naar plek

4 likes

Ik weet niet tot het vaak voorkomt. Maar het is natuurlijk wel mogelijk. Vooral met namen als “Sem de Jong” etc.

2 likes

Ja dan zit je ook nog met geslacht. Dat willen ze ook van het ID af, maar dan blijft er echt weinig over

2 likes

En hier Groningers (en in mindere mate Drenten) die niet naar een ziekenhuis in Friesland willen uitwijken.

5 likes

Het is trouwens niet eens de geboorteplaats maar de geboortegemeente die op je paspoort komt te staan. Wist ik niet tot de aangifte van de jongste.

7 likes

Ik denk dat ik Woerden nog beter had gevonden dan Nieuwegein :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja, dit dacht ik ook haha. Ik ben thuis geboren maar staat gewoon gemeente op hoor.

3 likes

Of mensen moeten zich niet zo aanstellen. Wat maakt het uit in welke gemeente je geboren bent.

12 likes

Ja dit heb ik ook. In mijn woonplaats (notabene een hoofdstad, echt belachelijk) is geen ziekenhuis, moest naar een stad waar ik totaal niks mee heb. Dit staat nu dus als geboorteplaats in het paspoort van mijn dochter. Tweede dochter is thuis geboren dus heeft wel onze woonplaats (waar ik wel veel binding mee heb) als geboorteplaats in dr paspoort. Tuurlijk maakt het eigenlijk helemaal niks uit maar had het toch leuker gevonden als m’n oudste ook in onze woonplaats was geboren.

3 likes

Ik probeer me hier niet over op te winden maar het lukt gewoon echt niet. Als je je hier druk over kan maken, dan mag je echt ontzettend blij zijn dat het zo goed met je gaat.

77 likes

Jeetje sommige mensen zijn echt snel op hun teentjes getrapt.

Een kleine mommy instagrammer plaatste gisteren een zwijmelend bericht met dat ze het zo fijn vond dat ze een jongensmama was en dat ze zich vroeger had voorgesteld als meisjesmama, maar dat ze nu zo blij is dat ze naar tractors en treinen kan kijken met haar jongens en dat ze dan anders gemist zou hebben.

Dus iemand plaatste een (wat mij betreft neutrale) opmerking: meisjes kunnen dat toch ook leuk vinden. En iemand anders: ja ik snap het verschil ook niet helemaal.

Meteen alle reacties verwijderd en reactiemogelijkheid uitgeschakeld.

6 likes

Naja iedereen moet tegenwoordig z’n mening uiten en iedereen heeft overal een idee van hoe het anders kan (jaja inclusief mezelf anders schreef ik dit niet) van dus beter schakel je de optie voor comments dan standaard uit :sweat_smile:

7 likes

Ik denk eigenlijk als influencer dat je moet weten dat die posts juist wel een opening zijn tot een debat. Sterker nog, volgens mij moedigen ze dit zelf juist vaak aan.

Neemt niet weg dat ik het Gerda (“mijn buurvrouw kende iemand en die had twee zoons en toen werd dit gezegd en toen kregen ze een complex dus hoe durf je dit te zeggen!!!”) gehalte soms wel erg hoog vind. Edit: al klinkt het hier niet alsof het een hele heftige discussie werd, dus why dan direct verwijderen als het niet alleen maar #blessed is

11 likes