Mommybloggerstopic #9

Dit klinkt wel echt heel ongezond inderdaad :sob:

2 likes

Wow het is denk ik 6 jaar geleden dat ik 1 video van die familie zag maar ik zie alles zo weer voor me, heeft echt indruk gemaakt.
Mij viel vooral het ontbijten met alleen fruit op. En dan in zo’n kille witte keuken brrr.

Ik dacht toen ook dat die kinderen gewoon zo braaf waren maar als ik die Wikipedia lees en doorklik naar dat boek dat onderaan genoemd wordt, denk ik wel dat zij haar kinderen traint als puppies. En dat we daarom voelen dat er iets niet klopt.

Over dat boek:
ā€œIt emphasizes parental control of the infant’s sleep, play and feeding schedule rather than allowing the baby to decide when to eat, play and sleep.ā€

Denk dat ze een beetje doorgeschoten is in die controle. Doodeng.

6 likes

Echt bizar dit verhaal. Als je doorklikt op Wikipedia vind je nog meer informatie over deze manier van ā€˜opvoeden’:
The Baby Wise program outlined in the book came under criticism from pediatricians and parents who were concerned that an infant reared using the book’s advice will be at higher risk of failure to thrive, malnutrition, and emotional disorders. AAP warned against the book, stating that its advice could result in infant development problems such as dehydration, poor weight gain, slow growth, delayed development and failure to thrive, as well as lack of milk supply in the new mother and involuntary weaning of the infant.

Hartverscheurend om te bedenken dat er waarschijnlijk een hele hoop ouders zijn geweest die deze methode hebben toegepast.

7 likes

Haar man is ook de sekteleider toch? Echt een bizar gezin

2 likes

Aah ik zat toevallig een nieuwe video te kijken en toen zaten die kinderen in een hotelkamer oid ook op een dekentje te eten? Zag er een beetje gek uit, maar dat voor de viezigheid ofzo, maar denk nu dat dat die blanket training is?

2 likes

Ik kreeg net deze post op insta te zien. Kan het artikel helaas niet lezen maar ik moest wel denken aan Romee en Josh V hun huizen.

21 likes

Dat hele huis van Romee vind ik zo’n sfeerloze bunker :weary::weary:

11 likes

Ik vond zo’n beige huis nou juist echt iets voor jou. Je gaat me toch niet vertellen dat je… kleurrijk bent?

6 likes

Hahahahaah wat is dit nou weer @Lula je zinkt steeds dieper he :joy::joy::joy:

23 likes

Ik kan me trouwens nog herinneren dat ik een waarschuwing voor een ban kreeg voor een ā€œpersoonlijke aanvalā€

Maar de mods…. :laughing:

33 likes

Trend Prikkelloos Ć©n duur: Instagram-ouders willen ā€˜treurig beige’ voor hun baby’s. Hoe elitair is deze trend?

Dit is de subkop :joy:
Ze hebben wel een punt, als dat ā€˜verantwoorde’ beige speelgoed wordt goed gemarket en veel duurder verkocht dan kleurrijke plastic varianten, dus het is wel een klasse-dingetje. En ze wijzen erop dat het ertoe lijdt dat er toch wat wordt neergekeken op ouders die wel de kleurrijke plastic zooi kopen.

Ze linken ook naar dit artikel trouwens, die zit niet achter een paywall: https://www.wired.com/story/instagram-aesthetic-moms-kids-development/

14 likes

Al dat beige lijkt mij ook vooral een hel met schoonmaken :face_with_spiral_eyes:.

Kwam laatst deze tiktok tegen, moest er meteen aan denken.

3 likes

Wat zeg jij nou allemaal?

8 likes

Ja dat wil ik ook wel weten

8 likes

Huh de forummer waar ik op reageerde is verdwenen geloof ik, weird

4 likes

Dat wist ik al want dat had ze gemanifesteerd dat ze dat zou doen :dizzy:

5 likes

Maar dit is toch altijd wel zo geweest toch? Weet nog wel van toen mijn broertjes en zusjes klein waren dat plastic speelgoed er niet inkwam bij mijn ouders. Maar dat was misschien minder uit aesthetic, maar meer geitenwollen sokken achtig, wat dan eigenlijk ook weer een aesthetic op zichzelf is.

5 likes

Ooo Ja, mijn oom en tante zijn ook antroposofisch. Hoewel ik het houten / natuurlijke speelgoed ( die poppenšŸ˜) daar altijd fantastisch vond.

Doet mij denken aan dat mijn moeder vertelde dat ze mijn (oudere) neef eens op zijn verjaardag een knuffelset van Bert en Ernie had gegeven. Is in de ochtend weer naar huis gegaan maar bleek bij thuiskomst haar agenda te zijn vergeten ( dat was toen nog een papieren boekje​:smile:), terug gegaan naar mijn oom en tante en trof per abuis daar de Bert en Ernie in de prullenbak aan. :sob:

14 likes

Nou, lekker duurzaam ook. Wat een rotstreek

7 likes

Wow, wat nasty zeg. Mijn dochter krijgt ook wel eens cadeau’s die ik niet geweldig vind, maar dat is dan jammer. Iemand anders heeft de moeite genomen om iets voor haar te kopen, no way dat ik het weg zou gooien. En zeker niet iets wat van mijn broer of zus zou komen.

5 likes