Er is een influencer, ik ga haar naam niet noemen uit bescherming voor haar kind, die nu al 2 keer online heeft gezet dat ze een nieuwe baan heeft, maar geen bso voor haar 8 jarige kind. Dus dat haar kind dan alleen thuis is. Ze noemt ook precies de dag en de tijd dat haar kind alleen is… dit snap ik echt niet….snapt ze niet dat iedereen dit kan lezen?? Dus ook mensen met kwade zin?
Bizar! Ik blijf me sowieso verbazen over al die stories met scholen/opvang duidelijk in beeld, soms zelfs de huizen waar ze in wonen etc. Waarom zou je dit met allemaal vreemden willen delen?
Volg haar eigenlijk amper, lees alleen af en toe haar blog, maar zij deelt sowieso echt heel veel, weet meer over die kinderen dan over de kinderen van mijn familie of goede vrienden. Wel tof dat ze die baan heeft gevonden trouwens, maar idd niet heel slim om dit zo precies te delen.
Ik zou niet eens weten wat de leeftijd is dat het mag, dus ik dacht ik google het:
Niet dat ik mijn kind op die leeftijd alleen zou laten maargoed
Alleen thuislaten kind:
In Nederland zijn er geen wettelijke regels over de leeftijd waarop kinderen alleen thuis mogen blijven. Wel is er een wet die zegt dat het verboden is om een kind dat hulpbehoevend is alleen te laten. Dus zolang je kind nog niet (deels) voor zichzelf kan zorgen, mag je hem of haar eigenlijk niet alleen thuis laten. Als er iets mis gaat en je kind is nog niet volwassen kun je dan ook vervolgd worden met het risico op een geldboete of celstraf.
Het probleem zit hem niet in het alleen thuis zijn, het probleem zit hem erin dat ze precies beschrijft om welke dag het gaat. Het gaat maar om max. een paar uurtjes op 1 middag in de week, denk dat het kind dat wel overleeft, genoeg kinderen die dat doen.
Dat snap ik ook maar was zelf meer benieuwd naar wanneer je een kind alleen thuis mag laten
Nou ik heb kellycaresse ontvolgd. Werd helemaal gek van die zweverige en spirituele dingen bij haar.
Hahaha groot gelijk! Heb ik gisteren toevallig ook gedaan. Ze beweerde dat ze door reiki (een of ander spritiueel gedoe met energie) weer lekker kan .Doe normaal zeg!
En ze gaf aan dat ze bijna klaar was met haar cursus van een paar dagen en dat ze nu ook die onzin aan andere mag onderwijzen.
Heel benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van die (letterlijke) shit. Oh wacht even🤔
Dan heb je t nog lang volgehouden
wel lief van Danique, wel iets anders dan je gekregen shit verkopen op Vinted (ik weet dat ze dit ding gewoon zelf heeft gekocht wss)
Haha ja mama lotje kan waarschijnlijk op vakantie van haar vinted sales
Oh die ken ik dan weer niet haha maar wat een krenterigheid
Elise heeft een shitload aan roze kleding voor de baby gekocht. “Ja ik word echt zo’n moeder die dan ook alles in het roze gaat kopen. Zo leuk ik houd ervan. Deze is ook geweldig. Die hadden we voor de jongens ook, maar dan in het beige en bruin.”
Ja nouja daar is toch niet zoveel mis mee?
Ze is zo blij met haar meisje, ik verwacht dan ook niet dat ze haar genderneutraal gaat kleden. Die zal helemaal los gaan met roze en met jurkjes en haarbandjes.
Als ze zo klein zijn dan kunnen de ouders lekker nog bepalen wat ze aandoen, later gaat het kind heus wel zelf aangeven wat ze wel en niet mooi vindt.
Als je alleen maar beige koopt, is het ook niet goed.
Ze heeft nog een dubbele garderobe aan kinderkleding. Je kan me niet vertellen dat een meisje die kleding anatomisch niet aan kan.
Ik vind het totaal niet duurzaam. En daarnaast druk je je “‘meisje” zo heel erg in een bepaald genderhokje.
Dat ze zich niet bezig houdt met duurzaamheid hadden we al wel door toch?
Ze heeft laatst veel verkocht op vinted voor hele kleine prijsjes (daarvoor werd ze nog geprezen). Daarnaast kan ik me voorstellen dat je bij een tweede of derde kindje ook wel wat nieuwe spullen wil kopen ipv dat alles over gaat van je oudere kind(eren). Ja, zij slaan daarin wat door. Maar dat doen vrijwel alle influencers toch?
De gemiddelde influencer houdt zich bezig met het klimaat op het niveau van “dit is product x van bedrijf y die mij betalen om jullie te vertellen hoe goed het is en hier staat ook dat het plastic vrij is en zonder troep en dat vind ik ook heel erg belangrijk dus ik ben echt enthousiast, goed product dus koop dit nu met korting!”
Heb je de gender-video gezien? Volgens mij is daar al geen ontkomen meer aan.