Dat arme meisje En de 1937303835274 andere kinderen van familievloggers
Zo kut dit. Bewijst ook maar weer het hele punt van hoe onzinnig het ‘we stoppen als de kinderen niet meer willen!’ is. Buiten dat ik daar niet in geloof maakt het wat er allemaal al gedeeld is niet meer goed. Het kwaad is al geschied.
ja wat ze ook zegt over die beelden van haar in bad, die zijn gedownload en voor altijd online. en met die wetenschap moet zij dan ongevraagd leven.
als je ook kijkt welke video’s op youtube of tiktok vaak worden bekeken op opgeslagen, zijn het altijd video’s van kinderen in bad of zwembad. echt kom op vloggers, welke wake up call heb je nog meer nodig.
@MissMarple heb de hele thread gelezen, echt shocking. Ze is inmiddels 18 en het huis uit, heeft nog ongeveer 1x per maand contact met haar ouders. Ze is momenteel in therapie, mede omdat ze niemand vertrouwt en er heel veel moeite mee heeft dat haar hele jeugd ongevraagd online staat. Ze geeft aan het haar ouders nooit te kunnen vergeven. Haar ouders hebben er spijt van en wilden dat ze er nooit aan begonnen waren, ookal verdienden ze meer geld dan ooit.
Vreselijk! Ook dat ze na jaren gestopt te zijn nog steeds herkend worden. Daar moet je toch ook niet aan denken dat een wildvreemde je kind aanspreekt en van alles over hem weet.
Wanneer zouden de ogen van een Bellinga maar ook Kelly Caresse e.d. open gaan? Of zou het belang van het geld verdienen over je kinderen altijd bovenaan blijven staan😢
Ja, en de kidnapping was nog steeds niet genoeg om ze te laten stoppen, dat kwam pas toen haar zus een poging deed haar eigen leven te nemen. Dat is echt zo vreselijk fucked up dat ik er geen woorden voor heb.
Ik moet direct aan een account op Tiktok denken (voelt toch niet helemaal ok om die naam dan hier neer te zetten). Een meisje van ongeveer 3 jaar oud die door haar moeder dagelijks gefilmd wordt en meer dan 15 miljoen volgers heeft. Ook veel filmpjes in bikini en croptops e.d. en die worden gewoon tienduizenden of soms zelfs honderdduizenden keren opgeslagen. Is al veel heisa om geweest en die moeder heeft al eens een verklaring afgelegd dat het welzijn van haar dochter de hoogste prioriteit is en ze zogenaamd zeker weet dat de video’s niet in verkeerde handen zijn.
Hoe kun je je peuter zo uitbuiten, echt walgelijk.
Begint t met een m, en is volgens mij ook dat kind dr naam er in verwerkt?
T viel me laatst op dat die filmpjes vaker worden opgeslagen dan dat er reacties zijn. Waarom zou je zo’n filmpje opslaan, alleen om zelf nog een keer te bekijken, nou en een normaal persoon hoeft echt niet later nog een keer een filmpje van een peuter te zien.
Ik krijg de Bellinga’s regelmatig in mn Youtube aanbevelingen en kijk af en toe wel eens even naar de reacties die ze krijgen. Die waren altijd positief omdat ze voornamelijk van kinderen kwamen, ( en volwassenen met een bord voor de kop) maar afgelopen week is er blijkbaar iets verandert want de reacties zijn nu voornamelijk van mensen die zeggen dat ze eens moeten stoppen met het uitbuiten van die kinderen.
De Bellinga’s hebben nu ook overal de reacties uitgeschakeld.
Fara heeft sinds kort ook een eigen kanaal (waarop ze laatst in een video heeft gezegt dat vrouwen die moeilijk zwanger worden, maar gewoon moesten focussen op hoe graag ze het willen en dan zou het wel goedkomen) daar zijn de reacties ook niet mals.
Misschien openen hun ogen nu een keer. Maar dat zal wel niet, want hoe moeten ze anders dat dikke huis gaan betalen…
Ik vrees dat het (helaas) gewoon afwachten is tot die kinderen over 10-15-20 jaar eens een inkijkje kunnen geven in hoe het voor hun was.
Stel je eens voor he, dan ben je 18 en kom je er achter dat je ouders een instagram account voor je hebben aangemaakt toen je 3 maanden oud was. Dit account heeft 27.000 volgers en is openbaar. Je ouders posten geregeld foto’s van je voor de hele wereld om te zien.
Je moeder promoot jouw instagram account ook nog eens actief op haar eigen account, waarop te zien is dat je andere broertjes en zusjes ook allemaal een account hebben. We maken geen onderscheid, tiener of baby, ze krijgen allemaal een account. Je zusje van 4 heeft al meer dan 50.000 volgers op haar openbare account, en wat is die foto in bikini veel geliked. Echt een influencer is ze al!
En daar stopt het niet, je ouders hebben ook alvast een youtube kanaal voor je gemaakt. Dan kunnen mensen ook al bewegend beeld van je zien, nog voor je kunt lopen! En nog voordat je uberhaupt beseft dat je bestaat, weet de hele wereld al van je bestaan.
Hoeveel geld weegt hier tegen op? Hoe kun je hier voor kiezen? Belangrijker nog, hoe kun je deze keuze nu al maken voor je kinderen van 1 en 4? Die ontzeg je volledig hun privacy vanaf de dag dat ze zijn geboren. We zullen over een aantal jaren zien of het wonen in een mooi huis het allemaal waard is geweest.
Ik vind dit ook al gelden voor Sarah Rebecca, Teske en alle anderen die hun kind uberhaupt herkenbaar in beeld brengen, zeker als het in combinatie is met sponsoring.
Nee die ik bedoel begint met een e. Maar er zullen ongetwijfeld meer account zijn.
ja echt walgelijk dit.
Plus dat als ze toegeven dat het belang van geld voor op staat, dat is ‘om de kinderen een mooie toekomst te bieden’.
Ik heb hier wel eens vaker gedeeld dat mijn moeder ruim 15 jaar geleden blogde, ook over mij als tiener toen het heel slecht met me ging. Ik krijg vandaag de dag nog steeds wel eens berichtjes van wildvreemden hoe het gaat of dat het gelukkig goed is gekomen met me. Mega creepy. Nu was dat een relatief beperkte lezersgroep en nu gelukkig niet meer online terug te vinden, maar ik hou mijn hart vast voor deze generatie kinderen wiens privacy voor altijd geschaadt is omdat ze zo bekend zijn en er al zoveel gedeeld is icm naam en foto’s.
Dat is gewoon niet meer ongedaan te maken, en binnen no time zijn ze ouder en zelfbewust en hebben ze zelf een mening over hun privacy.
Ik vind het bij Shirley Visser ook echt extreem. Ze zegt het eigenlijk zelf al met #naamkindoverload.
Denk dat mensen dat in het youtubers topic heel irritant vinden haha.
Heel erg mee eens. Zelfs foto’s van het kinderfeestje van het oudste kind plus vriendjes (weliswaar geanonimiseerd) werden gedeeld in een los artikel. Ik krijg daar écht de kriebels van.
Denk dat het juist goed is dat er aandacht voor blijft (hoe klein de invloed ook) dmv dit topic . Volgens mij is lois kruidenier destijds ook gestopt met het delen van haar kinderen door op dit forum te lezen. Ook marketingvrouw herinner ik mij nog, die een tijdje mee heeft gepost hier.
Ben overigens zelf ook veeel bewuster gaan delen, privé account, volgers verwijderd etc.
Nou, dat is misschien ook overdreven. En het is wel beetje hetzelfde steeds inderdaad. Maar niet geheel nutteloos, in vergelijking met sommige andere topics