Mommybloggerstopic #9

Ik zat te wachten tot ze ging zeggen ‘maar we doen natuurlijk niet alles roze, ook andere kleuren, neutraal, blabla’, maar nee, het ene na het andere roze pakje kwam tevoorschijn.

Ach ja, ik hou zelf ook van roze en wellicht zou ik mijn hypothetische babydochter ook wel zo aankleden. Ik hoop alleen dat ze er ergens rekening mee houdt dat haar dochter wellicht geen meisjemeisje wordt die houdt van make up en kleding.

3 likes

Haha zelfs de pietjes(haar dochters dus) van Josh V zijn beige :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Ze weet alleen niks

20 likes

Vind echt dat het verboden moet worden om je kinderen op deze manier in te zetten, al dan niet als verdienmodel.

20 likes

Ben je echt verbaasd om die blok?

6 likes

Maar waarom is Tiktok minder erg dan Youtube?

4 likes

Ik weet wie je bedoelt, zij hebben al eerder een soort influencerbestaan als businessblablabla geprobeerd neer te zetten. Prima dat ze dingen wil delen over adoptie, maar het is zo’n kwetsbaar ding voor je kind dus doe het dan op z’n minst onherkenbaar.

3 likes

Die heb ik ook voorbij zien komen, vond t al vreemd om zoveel te delen maar als ze t al eerder hebben geprobeerd zoals @itakepictures zegt dan snap ik t, ze proberen gewoon fame te krijgen.

Vita is zwanger! En hoewel ik haar echt veel beter trek qua hysterie dan Elise, merk ik toch dat ik me stoor aan die superlatieven die ze ook in zo’n vlog gebruikt. Dat ze 2 weken bezig waren en er toen met een vroege test achterkwamen dat ze al zwanger waren maar dat ze daarna een maand (een mááánd, zó lang, zó eeeeindeloos) moesten wachten op de eerste echo. Dan denk ik echt alleen maar, hoe fijn dat jij en je zus überhaupt zo snel zwanger raken. Hoe hadden die meiden het overleefd als dit niet zo was, als ze dát al lang vinden. Misschien is dit zeiken om het zeiken, maar het viel me op. Tuurlijk wil je weten of het goed gaat daar binnen, dat wil iedereen, maar come on, je weet toch dat er mensen zijn die veel en veel langer in onzekerheid verkeren, zoals ze het zelf zegt.

22 likes

Superleuk dat ze zwanger is! En tsjah, het is typisch op zn blonde tiger’s hysterisch en alles. Ze zitten ook bij de VK waar je vroege echo’s ed kunt krijgen dus moet je nagaan haha. Hoop dat ze een fijne zwangerschap zal hebben.

4 likes

Ik begrijp dat het pijnlijk kan zijn voor mensen waarbij zwanger worden/blijven lastig gaat en/of lang duurt, maar ik denk ook dat als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt dat je gaat proberen voor een kindje dat je dat iedereen dat graag NU wil en dat je daarin vrij makkelijk kan doordraven. Ik herken het zelf heel erg namelijk, ik was er al een tijdje klaar voor en toen partner dat ook was wilde ik ook direct zwanger zijn. Uiteindelijk heeft dat 3 maanden geduurd (super snel alsnog) maar toen ik daar nog middenin zat voelde die drie maanden als enorm lang en was ik er enorm mee bezig. Terwijl ik achteraf denk: wat heftig, doe normaal. En toen ik eenmaal zwanger was vond ik het ook enorm lang duren voor de eerste echo. Lang verhaal kort: ik herken me in mindere mate wel in Vita, ik denk dat dat ook vrij vaak voorkomt en ik snap ook helemaal dat dat pijnlijk en confronterend kan zijn voor een ander.

19 likes

Misschien is dat ook wel zo, ik zat aan de andere kant van de medaille dus ik denk dat inderdaad sneller: wás het maar een maandje van onzekerheid, lucky you.

7 likes

Ik snap beide kanten van de medaille. Heb zelf 2 kinderen en bij de eerste duurde het heel lang en bij de tweede niet. Je kan natuurlijk niet altijd en overal rekening met een ander houden, dan heb je geen leven meer, dus ik snap haar wel.

2 likes

Ik snap je heel goed hoor!

Het voelt ook als gemaakt realistisch zijn ofzo. Dat ze beide zeggen dat ze niet verwachten dat het zo snel raak is, maar door andere dingen die ze zeggen dat ze ook geen idee hebben ofzo. Viel me op dat Elise iets had gezegd in de trant van dat ze het niet binnen een maand verwacht had, maar dat het ongetwijfeld langer zou duren en dan 3 of 4 maanden zei.

Ik denk wel dat iedereen die ontdekt dat ze zwanger is het lang vindt duren tot de eerste echo, ongeacht hoe snel ze zwanger zijn. Dat lees je hier ook regelmatig in het zwangerschapstopic en lijkt me ook logisch. Heb de vlog nog niet gezien maar dit voorbeeld vind ik geen gekke reactie van Vita.

26 likes

Helemaal mee eens. Ze geeft gewoon eerlijk aan hoe zij het ervaart en dat is toch prima? Ik heb het precies zo ervaren: totale shock toen ik 2 weken na ‘we gaan ervoor’ zwanger bleek te zijn, en dat de maand tot de eerste echo ongeveer als 3 jaar aanvoelt. Zolang ze het gewoon lekker bij haar eigen ervaring houd en niet zoals ene Laura P gaat blaten dat het lukt als je het loslaat vind ik het helemaal prima.

9 likes

Ik heb dit dus altijd als iemand zegt mn kind slaapt al een week slecht en ik trek dit niet meer, dit moet over en hoe doe ik dat. Dan houd ik me in, want is niet eerlijk vind ik. Ik denk dan ook wel even, een week is niks. Maar mijn beleving/ referentiekader is anders, ik had een kind dat 2,5 jaar grotendeels slecht sliep. Maar het is gewoon anders voor iemand die altijd een goed slapend kind heeft.

Het is gewoon niet eerlijk verdeeld, de een wordt zo zwanger en een ander niet. Desalniettemin hoeven mensen niet te benadrukken dat het binnen een maand raak was. Dat vind ik zo privé en onzin. Maar de eerste echo duurt geloof ik voor iedereen lang. Bij de eerste duurde het 1,5 jaar voor ik zwanger was en de tweede veel sneller en vond ik het alsnog lang wachten die eerste echo.

7 likes

Vind het wel leuk om te volgen dat ze allebei zwanger zijn (hoewel ik zelf dan weer niets heb met kinderen krijgen, maarja, guilty pleasure ofzo?), maar het zal wel een en al hysterie en superlatieven worden ja, dat ze straks allebei zwanger zijn en een baby hebben. Word al moe bij het idee. :sweat_smile:

5 likes

Ik vind Vita wel een stuk nuchterder overkomen dan Elise hoor. Komt waarschijnlijk vooral door haar vriend. Lijkt me een hele leuke gozer en een stuk chiller dan Wout😜
Ben benieuwd of Vita ook een gender reveal gaat doen en of ze dan net zo hysterisch is als haar zus😂 Leuk om te volgen in ieder geval!

6 likes

Dat denk ik ook, Ro komt wel stabiel over, lijkt me ook een erg slimme jongen.Valt me op dat hij altijd zo stralend en liefdevol naar Vita kijkt. Leuk voor ze dat ze in verwachting zijn.

33 likes