Mommybloggerstopic #9

ik kan iedereen een mini veger en blik aanraden als cadeau!

15 likes

Meestal niet. Ik druk mijn zoon meestal de kruimeldief in de hand als hij wil ā€˜helpen’

19 likes

Ik had Noo-Noo van de teletubbies :sunglasses:

11 likes

Die stofzuiger lijkt me prima om mee te spelen. Vind het pas een probleem als ze dit soort speelgoed alleen in het roze/paars met glitters uitvoeren dat het voor ā€˜meisjes’ is. Ja dat bestaat dus echt.

11 likes

Of erger in twee kleuren. Roze voor de meisjes en grijs voor de jongens. Dat verbaast mij altijd bij dat V-Tech spul. Die babywalker is er in het oranje met primaire kleuren en in het paars met 50 tinten roze/lila. Maar blijkbaar verkoopt het…

4 likes

Deze is duur dat ben ik met je eens. Maar verbaas me verder wel over jouw verbazing :joy:. Vind t eigenlijk net zo normaal als een keukentje of een poppenwagen of bv van dat nepgereedschap. Ja t doet niks en is compleet nutteloos maar als je kind t leuk vind waarom niet.

3 likes

Eigenlijk is al het kinderspeelgoed om volwassenen na te doen, behalve het Montessori speelgoed.

8 likes

Dit heeft toch niks met opvoeden te maken. Als een kind speelt dan spelen ze vaak realiteit na. Zoals ze bijvoorbeeld met een nep telefoon doen alsof ze bellen, met een pop vadertje en moedertje spelen. Zo zijn er dus ook mini keukens en mini huishoudelijke shizzle waar een kind mee kan spelen. Heeft niks met leren hoe je moet schoonmaken te maken.

7 likes

Ɓltijd die moedermaffia oordelen vermomt als zogenaamde ā€˜verbazing’ in dit topic :joy::joy:

12 likes

Maar kinderspeelgoed is tegenwoordig toch sowieso belachelijk duur? Heb zelf geen kinderen, maar wel vriendinnen met kinderen, en het verbaasd me wat het allemaal kost. Maar ieder z’n ding toch. De een geeft het kind op 2/3 jarige leeftijd een iPad of telefoon, de ander een speelgoedkeukentje of stofzuiger. Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar die laatsten…

1 like

Ik vind echt niet speelgoed duur hoeft te zijn. Het is echt net wat je zelf wilt. Bij de Kruidvat, Lidl, action kun je bijvoorbeeld super leuk houten speelgoed kopen. Ja er zijn hele dure dingen te koop, maar ook echt zoveel leuks voor een klein budget. Nog los van marktplaats, kringloop etc.

7 likes

De verbazing gaat toch niet over dat het een stofzuiger is om mee te spelen maar over dat het een Dyson nagemaakt is, en duurder dan een echte stofzuiger van ander merk?

4 likes

Ik vind dat niet zo gek. Sommige poppenkleertjes kosten misschien ook meer dan een volwassenen tshirt van de action. Sowieso de prijs van speelgoed vergelijken van daadwerkelijke producten is echt hetzelfde als appels met peren vergelijken

5 likes

Ik vind dat wel gek haha. Vind het ook anders dan een normale houten of plastic speelgoed schoonmaakset.
Het kind van gr 3 dat vandaag airpods of hoe heet dat ook alweer meenam naar school, heb tig keer gewaarschuwd dat ie voorzichtig moest doen , en alsnog heb ik het buiten teruggevonden in het gras… dat soort dingen vind ik ook echt onnodig maar goed dat werkt tenminste, zo’n nepperd vind ik gewoon heel overbodig. (En dan zon dyson bedoel ik)

Sorry kromme zinnen

6 likes

Waarom heeft je kind van groep 3 dan AirPods nodig en kan die niet een gewone koptelefoon gebruiken? :crazy_face::crazy_face: snap je vergelijking dus niet.

1 like

Waar zegt ze dat?

4 likes

Shit mijn dreumes doet het schoonmaken niet na, toch maar vaker huis poetsen dan

5 likes

Niet mijn kind, leerling haha. Was nogal onduidelijk i know, had knallende koppijn door die veeel te dure sintcadeaus van iedereen

10 likes

Eigenlijk ook totaal niet jouw verantwoordelijkheid om te letten op die oordoppen; alsof jullie het als leerkrachten al niet druk genoeg hebben :upside_down_face:

15 likes

Ik vind het nieuwe huis van de huismuts heel mooi, van wat ik er tot nu toe van zie. Veel rustiger en lichter dan het vorige huis. Hun vorige huis vond ik ook wel tof, maar best druk qua printjes etc. Heb wel een beetje een tuinstoel vibe bij hun eetkamer stoelen haha.

3 likes