Ik volg de bellinga’s totaal niet maar zag dit op netflix staan

Dit was zelfs een bioscoopfilm.
Het is zelfs een gouden film, dus 100k bezoekers
Ben benieuwd of er later een docu van een van die kinderen komt.
" ik zat in een vloggers cult en werd uitgebuit voor vieuws"
Hebben deze kinderen inmiddels dezelfde rechten in weinig werken als kids op tv? I mean als je zelfs in de bioscoop komt
Wat een treurnis
Oh hou op man met die Bellinga’s… ik wilde vorig jaar met mn kind naar zo’n Sinterklaas show maar de Bellingas hadden een rol en ik weiger geld te geven aan die mensen. Ook deze film komt op de verboden te kijken lijst
Om vervolgens in gala tenue op het televiziergala te verschijnen net als De Kinderen van Ruinerwold.
Ik blijf het een bizar gegeven vinden; Als subject van een docu over een verschrikkelijk en bijna ongelooflijk levensverhaal een gala bezoeken, meedingen naar een prijs en uitzinnig staan te juichen omdat je ‘gewonnen’ hebt.
Ze mogen toch blij zijn voor de docu maker? Alsof ze de rest van hun leven somber moeten zijn omdat ze zoiets kuts hebben meegemaakt.
Hun jeugd is van hun afgepakt en nu ga jij ook nog oordelen over hoe ze hun volwassen leven invullen.
Overigens heeft mijn post daar ook helemaal niks mee te maken. Heel vaag hoe je dit nu ineens pakt om even te kunnen zeggen wat je al een tijdje dwars zit.
Mijn reactie valt verkeerd merk ik. Ik wil graag duidelijk maken dat ik het een bizarre situatie vind. Daar zal iedereen het toch over eens zijn? Jaren opgesloten zitten, vrijkomen, rechtszaken, docu, boek schrijven, BN’er worden, Televizier Gala, Boerderij van Dorst, Kamp van Koningsbrugge. ‘Reeks van gebeurtenissen’ is misschien beter gekozen dan ‘situatie’.
Dat is geen oordeel over de kinderen zélf. Ik vind helemaal niet dat ze hun leven lang somber moeten zijn en gun ze zeker leuke feestelijke momenten.
Ik hoop dat je snel uit deze staat van totale verwarring komt
Gaat het met je?
Lol ik ben het echt niet vaak eens met jou en ik ben blij dat het nu niet aan mij ligt
Echt bizar hoe iemands post hier weer totaal uit zn verband wordt gerukt. Ze bedoelt toch gewoon dat het een gek contrast is, van slachtoffer van iets heel ergs naar in de spotlight staan voor een televisieprijs. Ik lees er totaal geen oordeel of wat dan ook in maar alles wordt hier weer aangegrepen om bovenop één iemand te duiken. Knap hoor.
Dankjewel! Ik heb ook de indruk dat er een aantal mensen zijn die graag bovenop sommige leden duiken als (hun interpretatie van) een bericht niet in hun straatje past om henzelf van hun beste kant te laten zien. Niet alleen bij mezelf. Prima. Gelukkig heb ik hier in het offline leven geen last van.
Je leest geen oordeel in een oordeel? Dat vind ik pas knap.
Zoiets is toch niet persee bizar. Het gebeurt zovaak. Veel mensen die iets heftigs meemaken zoeken een soort van de “spotlights” op om hun verhaal te doen. Of het nou met een boek of podcast is of docu of te gast zijn bij een talkshow.
Je leest niet goed. Ik noem dat niet bizar, ik zeg dat het een ‘gek contrast’ is.
En nee ik lees daar helemaal geen oordeel in. Dat is wat sommigen er heel graag in wíllen lezen zodat ze alles wat iemand hier zegt weer helemaal uit verband kunnen trekken en alles wat diegene vervolgens zegt ook weer. Heel irritant.
@Beutyschooldropout precies dat ja!
Ze worden toch niet met die mensen zelf vergeleken, djeeez.
Ik vul niks in ik zie het gebeuren
Er wordt toch ook voor mij bepaald wat ik bedoeld heb en vervolgens proberen meerdere mensen het punt te maken dat ik iets gezegd heb dat echt niet kan.