Aaiii shit kans gemist !
Dat ja. In ruil voor wat wylde pad merchandise mocht je naar Friesland rijden om te werken
Die over-enthousiaste story over hoe veel boekingen er voor de dreumesdagen binnenstromen is echt tĂ© obvious⊠âWe zijn er zelf natuurlijk oookâŠâ
Ik ben ook pas moeder en zie dit gedicht wel vaker voorbij komen op moeder forums, blijkbaar spreekt het veel mensen aan.ik cringe om de tekst en doen alsof een baby zo veel denkt haha.
Maar ik vind de verwijzing naar wat jij zegt niet helemaal juist, een baby heeft zijn/haar moeder ook gewoon nodig om te overleven. Om te drinken, geborgenheid etc. En dat kan een vader of verzorger ook vast wel, maar die baby is in een moeder gegroeid dus dat is âde natuurâ
Geen kippenvel hier, alleen gekromde tenen. Het is mij allemaal te zoetig.
Sowieso zijn babyâs die gaan âpratenâ tegen hun ouders en hen een hart onder de riem steken mijn ultimate ergernis.
Zit in dezelfde hoek als babyâs die hun ouders wijsheid en inzicht komen brengen, hun ouders gekozen hebben vanuit ergens in het universum etc.
Het is een baby. Ze wordt vanzelf volwassen en dan kan ze voor zichzelf gaan praten. Pretty sure dat er dan niet dit soort teksten uitkomen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het ouderschap geen periode kan zijn waarin je als mens soms diep moet gaan, waarin moet leren jezelf volledig in dienst van een ander te stellen, dat het naast mooi ook zwaar is, dat het een periode is van veel lessen en veranderingen voor jezelfâŠ
âŠmaar de baby blijft gewoon een baby.
Oja en helemaal met je eens dat die moederschapscultus wel kwalijk is.
Ik denk dat je niet kunt ontkennen dat de rol/taak van een vader en moeder in het begin nou eenmaal anders is. Een vrouw baart, geeft eventueel borstvoeding en je gaat die hele hormonale troep door. Mijn man en ik gaan een kraamtijd echt heel anders door. Daarmee zeg ik absoluut niet dat vaders niet een gelijke verzorgingsrol kunnen hebben want dat geloof ik ook (en daar kun je vanaf dag 1 al mee beginnen). En ik ben heel allergisch voor de goedbedoelende kluns rol die vaders vaak krijgen vs een soort oermoeder rol voor de moeder.
Jawel dat kan wel hoor. Ik ontken dit.
Ik denk dat de rol/taak precies hetzelfde is (zorgen/opvoeden). De invulling ervan kan anders zijn.
Lijkt misschien een miniem verschil maar is voor mij wel wezenlijk.
Dus de postpartum periode was voor jou en jouw partner hetzelfde?
Ik zou heel graag van je willen horen uit welke van mijn woorden precies deze vraag in jouw hoofd is gerezen.
Begrijpend lezen muchâŠ
Jij zegt: de rol/taak van een vader en een moeder is nu eenmaal anders in het begin.
Ik zeg: voor mij is die hetzelfde. Namelijk zorgen en opvoeden. Ik zeg er nog expliciet bij: de invulling kan anders zijn.
Om het nog meer voor je uit te spellen: de invulling kan anders zijn doordat iemand die gebaard heeft moet herstellen van een bevalling, bijvoorbeeld. Of doordat iemand bij wie er melk uit de borsten komt dit graag aan het kind wil geven en dit tijd en aandacht kost, bijvoorbeeld.
Jeez louise, moet je echt zoân toon hebben in je bericht?
Ik denk dat wij precies hetzelfde bedoelen maar andere woorden kiezen.
Verder zou het prettig zijn als je een minder denigrerende toon kiest
Stevige uitspraken
Nou wellicht heb ik jouw bericht dan verkeerd geinterpreteerd want dat kwam op mij net zo goed over als een neerbuigende vraag waarbij je me woorden in de mond legt die ik helemaal niet heb gezegd in mijn reactie op een zeer stellig bericht (het is nu eenmaal zo). Excuus als je niet zo bedoelde en ik het verkeerd geinterpreteerd heb!
Het ging niet over een situatie met 2 vaders. Overigens wel eens dat het verzorgen van een kind niet iets is wat een vrouw beter kan oid/dat een kind een vrouwelijke opvoeder nodig heeft.
Ik denk dat dit een discussie is waar inmiddels zoveel disclaimers bij nodig zijn dat het lastig word om die te voeren
Ik ontken ook niet dat ze allebei heel goed kunnen zorgen, dus ik geloof best dat dat wetenschappelijk is bewezen. En ook niet dat iedere moeder âzorgzaamâ is. Maar ik denk wel dat al die hormonen automatisch iets met een vrouw doen op het moment dat ze zwanger wordt/ bevalt/moeder is, en ik denk ook dat de natuur dat zo heeft geregeld. En in sommige delen van de wereld is er geen goed/schoon flessen voeding dus dan hebben die babies hun moeder wel degelijk nodig.
Maar ff in relatie tot SR; het geeft vast steun om zo naar je babietje te kijken, met het idee van âjij hebt me nodigâ. En ja of âmeâ dan per se de moeder is of de ouders in het algemeen, kan iedereen voor zichzelf opvatten.
Mijn man had net zoveel kraamtranen als ik hoor. Dat ik er lichamelijk doorheen ben gegaan betekent niet dat hij geen hormonen heeft aangemaakt. Ik merk na twee jaar ook geen verschil tussen ons, ja ik ben een ander soort ouder maar dat heeft niks met man/vrouw te maken.
Ik vind dat echt een klote uitspraak richting alle mensen die opgevoed zijn door twee liefhebbende vaders of misschien wel zonder moeder ().
Ik voel mezelf absoluut onmisbaar waar het gaat om mijn kind, maar niet meer onmisbaar dan zijn papa of een andere verzorger die zielsveel van een kind houdt. Volgens mij is hier ook al meerdere keren een artikel gedeeld waarin wetenschappelijk onderbouwd stond dat moeders nĂet beter kunnen zorgen dan vaders.
Again! Komen we daar dan echt nooit vanaf.
Bedankt, jij verwoordt beter wat ik bedoel
Wist niet dat het zo veel zeer oproept dat een baby nu eenmaal uit een moeder geboren wordt (disclaimer incoming) en dat een baby VAN NATURE gezoogd wordt door een vrouw, in 99% de moeder. Ik heb niks over opvoeden gezegd, amen.
Niet elke vrouw die bevalt is ook de moeder. En dat alle babies uit een vrouw worden geboren is inderdaad niet zoân relevante toevoeging.
Vind de focus op âvan natureâ ook een rare. Van nature ligt de maternale en babysterfte ook vrij hoog nl.