Vanaf 2023: ‘de bakkie met wil en tien podcast’
Wie verzint dit in godsnaam
Weeeeer een podcast, maar moet je inmiddels de tijd vandaan halen
Wat een ellende Je hoort er als influencer echt niet meer bij hè als je geen oersaaie podcast over je leven hebt?
Hihaho over momlife, sextoys, spiritualiteit en ochtendrituelen. Cant wait
Het is juist wel wetenschappelijk bewezen dat er verschil is tussen moeder en vader.
De hersens veranderen bij het ouderschap onder invloed van hormonen en dat is bij de moeder meer dan de vader. Als er geen moeder in beeld is, bijvoorbeeld bij twee vaders, dan gebeurt diezelfde grote verandering bij een of zelfs beide vaders dus ik denk dat het vast ook kan voorkomen dat de vaders een grotere verandering doormaken dan de moeders maar over het algemeen niet.
Dan is het bewijs dus dat die verandering cultureel bepaald wordt en niet biologisch
Dat sluit ik niet uit nee.
Maar vooralsnog is die verandering alleen gevonden als er geen moeder in beeld is. Dit beeld is over de gehele wereld dus niet direct cultuurgebonden maar het kan bijvoorbeeld ook een biologische overlevingsstrategie zijn.
Er is sowieso een verandering gaande met de komst van goede flesvoeding, vrouwenemancipatie, gelijkere rolverdeling en noem maar op dus over tig jaar is hier vast meer over te vertellen.
Heb je ook een bron?
Ik cringde en huilde van die post van Wil van Tien waar ze alle Moeders bijstaat die het zo druk hebben in de decembermaand. Nu weet ik dat zij veel alleen is met de kinderen, maar hoe ze het uitspreekt lijkt het niet alsof mannen íets in de verzorging of huishouden doen. Laat staan dat het een gelijkwaardige rol is.
Was heel blij dat mijn man alle kerst kleding klaar had gelegd en had gestreken, de 25 opgedragen fruitspiezen had gemaakt, en om 16u bij de opvang stond haha.
Anders was ik echt met een zenuwinzinking en casual late op het kleuter kerstdiner aangekomen 🫠
Dat is vast een voorproefje voor een onderwerp waar een podcast aan gewijd kan worden. Niet de gelijkwaardige rol maar de decemberdrukte voor moeders. Super interessant🙈
Wil en tien vind ik sowieso echt overkomen als 2 ouderwetse moekes, alhoewel ze zelf pretenderen heel vooruitstrevend te zijn.
Werken ze tegenwoordig ook niet nog maar 2 dagen per week ofzo? Als de man van Willemijn veel meer werkt als zij dan snap ik wel dat de huishouding en opvoeding meer bij haar ligt
Haar man is als hij werkt vaak ook echt een langere tijd weg, dus dan snap ik dat al die taken bij haar liggen. Verder vond ik het ook echt een bijzonder filmpje. Mijn vriend doet net zo veel in het huishouden en ik verwacht ook zeker van hem dat hij net zoveel doet omtrent onze toekomstige kinderen als ik.
Die instapost van serena
Ik snap wat ze wilt zeggen maar ik vind de manier waarop een beetje vreemd, het komt niet lekker over ofzo maar misschien ligt dat aan mij?
“Bij mij is het goed gekomen, bij jou misschien (nog) niet.”
Hokeeeee
Ooh ik vond hem juist wel lief. Het komt op mij over alsof ze wil zeggen; het voelt nu alsof het nooit meer goedkomt, maar dat dacht ik een aantal jaren geleden ook en kijk mij nu. Ooit sta jij er ook zo bij (als je nu een kutkerst hebt door een breuk oid?). En tuuurlijk hoeft dit niet zo te zijn maar moet zeggen dat dat soort berichten mij altijd wel hoop gaven in kut periodes (en t is ook goedgekomen hier).
Het staat er wel wat lomp geformuleerd idd
Wat fijn om te lezen dat het bij jou goed is gekomen en dat jij zoveel hoop haalde uit zulke berichten!
Ik vond hem inderdaad nogal rottig geformuleerd, maar ik snap wel de boodschap die ze wilt overbrengen. Ik heb zelf nooit in die situatie gezeten dus misschien dat ik daar dan te snel over heb geoordeeld!
Ik ook niet in die specifieke situatie gelukkig (lijkt me heel naar), maar wel in andere waarvan je (bv rond de feestdagen) echt even zo’n extra kutgevoel kreeg. Alsof iedereen helemaal gelukkig was en alles voor elkaar had behalve jij. Vind het mooi dat je juist tussen al die blije en ogenschijnlijk gelukkige, foto’s die je nu ziet iets zet van dat het ooit anders is geweest.
Zooo de reacties onder de instagrampost van de nieuwe podcast van Elise en Vita zijn niet mild
Elise stelt dat mensen die hun kat aan een lijntje uitlaten te weinig aandacht als kind hebben gehad.
Hmm is de post verwijderd? Kan hem niet vinden helaas.
Ja!!
Hahaha dit vind ik altijd zo laf.
Ben ook benieuwd of ze het stukje dan ook uit de podcast gaan knippen.
Je zag het geluidsfragment dat ze dat onderwerp “ je kat aan het lijntje naar buiten” begonnen en dat Elise dan helemaal antwoord van: ja dat doen mensen die als kind te weinig aandacht hebben gehad. Want waarom zou je dat anders doen? Gewoon aandachttrekkerij / een roep om aandacht.
En dan helemaal op die manier zoals zij natuurlijk praat kwam het mega minachtend over.
De reacties waren ook vooral: Wat laten jullie je kennen/ wat zijn jullie elitair / minachtend/ wat naar om dit over mensen te zeggen / jullie zoeken zelf aandacht met deze podcast etc. En ook mensen die het vooral van Elise vonden tegenvallen want zulk gedrag kennen ze helemaaaaal niet van haar.
EDIT: in hun story’s van zus en zo zie je nog een deel van het fragment staan.