Mommybloggerstopic #9

Bij die webshop van Michelle irriteert het me meer dat al die truien one size zijn. Dat zit toch alleen goed bij mensen met een S/M

6 likes

Niet eens eigenlijk.

6 likes

Marges van 2.5 of 3 zijn heel normaal voor dit soort merkloze items. Truien kosten inkoop 17,50 zie ik. (Verkopen zij voor 44.99) Maar miss ben ik de enige die dat interessant vind.

5 likes

Ik vind het eigenlijk wel tof! Deze vind ik wel iets te gehavend, maar die andere deuren die ze liet zien vond ik er wel mooi uitzien.
Ik kreeg er wel inspiratie van eigenlijk :joy:

5 likes

Ik heb zelf ook een shop gehad en nog toegang tot veel Instagram en whatsapp inkoop adressen enzo. Bijvoorbeeld Bo.ebou en Am.bika (Doe er nu niks meer mee)
Wel verpest doordat ik nu die marges ken, daardoor koop ik nu meer via Vinted etc.

2 likes

Alleen maar een goede ontwikkeling dat je meer op Vinted koopt dan nieuw als je het mij vraagt.

9 likes

Ik weet niet zo goed waar dit hoort, maar ze is een bekende moeder en haalt haar inkomsten o.a. Uit online content maken.

Yara Michels haar laatste post gaat over haar beeld over haar lijf en het terugveren na de zwangerschap. Heel herkenbaar en mooi beschreven vond ik. Totdat ik in de reacties las dat ze bijna letterlijk woorden van een illustrator uit NY heeft gekopieerd en een paar woorden had aangepast. Er was geen credit gegeven en ze deed dus alsof ze zelf die tekst zo mooi had geschreven. Met veel likes van grote accounts. Echt schaamteloos en een beetje middelbare school denken (als ik een paar woorden aanpas, is het niet meer hetzelfde toch?)

Inmiddels heeft ze, nadat er veel reacties waren die haar erop aanspraken, de hele beschrijving aangepast en heel duidelijk aangegeven wat de originele tekst was.

Goed dat ze het heeft aangepast, maar dat het in eerste instantie in je opkomt om gewoon werk te kopiĆ«ren en hier zelf financieel van te profiteren… bah🤢

Edit: achternaam aangepast

16 likes

Wow ja ik zie het
Dat is echt treurig

3 likes

:scream: is dat die Michels? Zoveel uren aan die boeken besteed.

6 likes

Ik word altijd een beetje giftig van dit soort dingen. Oke we zijn allemaal mensen maar ze weet zelf hoe fijn het is als je werk gedeeld word op een groot platform. Heeft ze recent nog een hele post aan gewijd. Doe dat dan gewoon ook even terug.

13 likes

Beter goed gejat dan slecht bedacht werd mij op de kunstacademie verteld

17 likes

hij zette Yara ook in die boeken haha

4 likes

Haha ja, maar is ook weer zo wat km dat op je insta te zetten als influencer :joy:

3 likes

Echt heeel raar dat iemand als Yara deze fout maakt, ze draait al zo lang mee online. Heel jammer ook.

9 likes

Oh wow! Dit had ik niet verwacht, wilde komen posten dat ik het juist zo’n mooi bericht van haar vond! Wist niet dat het gekopieerd was. Ik zag wel dat ze hem weer had weggehaald, ik dacht misschien vond ze de post toch te persoonlijk oid? Maar zag later dat de post weer terug was, blijkbaar met de reden om de caption aan te passen.

1 like

Ja ze had m blijkbaar even gearchiveerd en de caption aangepast. Wel goed dat ze alle kritische comments laat staan. Catxwillet heeft het in haar stories staan

5 likes

Ja dat vind ik ook wel weer netjes!

6 likes

Gek eigenlijk dat dit wordt gezien als netjes, terwijl het eigenlijk doodnormaal is. Uiteindelijk heeft ze het goede gedaan, maar haar eerste intentie was doen alsof het haar diepzinnige tekst was. Alleen pakte dat even anders uit.

21 likes

Ja helemaal waar, heb je gelijk in. Ik ben zelf gewend dat influencers gewoon alle negatieve reacties verwijderen en doen alsof er niks aan de hand is. De lat lag blijkbaar laagšŸ˜….

De grote account die op haar gereageerd hebben, hebben ook reacties gekregen van de artiest zelf en haar collega’s, dus ze verdoezeld dat gedeelte in ieder geval niet.

6 likes

Ja tuurlijk is dat ze t zo heeft gedaan super stom en dom, had ze nooit moeten doen. Maar neem aan dat we dat allemaal vinden. Ik heb denk ik nog nooit gezien dat iemand zoiets stoms doet en dan de kritische reacties niet verwijderd dus vind dat wel okƩ ofzo

6 likes