Mommybloggerstopic #9

Ik zeg nergens dat die dat niet willen, ik zeg dat ik snap dat de gemiddelde mens die geen wetenschapper is daar moeilijk mee om kan gaan en daardoor sneller dingen in twijfel gaat trekken. Ik zeg ook niet dat ik er niet in geloof ofzo? Mijn reactie was op dat mensen het gek vinden dat mensen dat soort dingen zonder wetenschappelijke onderbouwing in twijfel kunnen trekken en ik vind dat niet zo gek als je, in vergelijking met vroeger toen onderzoek veel minder goed gedaan kon worden dan nu, vaak ineens hoort dat iets toch anders is. Ik snap best dat mensen dat hun “vertrouwen” kwijt kunnen raken en gevoeliger zijn voor influencers en andere verhalen.

Het is trouwens niet zo dat niemand de feiten achterhaald. Er zijn dus echt wel partijen als tata steel die bewust jaren lang dingen achterhouden en dat wekt helaas wantrouwen hoe je het ook wendt of keert

1 like

65 likes

Zonnebrand zijn wel de nieuwe corona vaccinaties aan het worden he? Wat een bijzonder standpunt weer van deze influencers.

3 likes

Echt hè, ben tenminste blij dat het niet om een besmettelijke ziekte voorkomen gaat.

1 like

Enige probleem is wel als deze mensen dit blijven negeren we massaal huidkankerpatiënten krijgen en dat drukt op de zorg

3 likes

Ik zie op de Reels van De Huismuts dat er blijkbaar ook kinderboeken en -kaarten over manifestatie bestaan. Manifesteer jouw magie. Krijg je vast hele gezellige kinderen van en blijkbaar hele bijzondere zinsconstructries.

10 likes

Ik zag bij KC dat haar kids soms ook mee doen met mediteren en “kaartjes” trekken. Zal dan ook wel weer spon zijn zeker?

5 likes

Maike verkoopt haar gekregen kleding op Vinted… :thinking:

Had er toch wat anders meegedaan als ik haar was.

3 likes

“En de overheid doet er niks aan!”

Eens kijken of ze nog steeds zo graag wil dat de overheid ingrijpt als het gaat om kinderen als verdienmodel op social media.

18 likes

En voor flinke bedragen ook nog.

7 likes

Kijkt iemand hier op insta naar demamavan? Is moeder van 8 kinderen, jongste van 1, oudste 20 geloof ik. Post zo’n 100 stories per dag en haar kinderen zijn haar verdienmodel. Kritiek onder haar berichten kan ze niet hebben dan blokt ze.
Ze heeft nu bedacht dat ze wel mee kan doen aan kamp van koningsbrugge. Want ze fietst veel (amper) en doet haar huishouden en dat is hard werken.

7 likes

ja ik ook, ik vrees alleen dat ze niet door de selecties komt. Ze postte vanmorgen dat ze thuis gaat trainen met 1 van haar zoons.

3 likes

Zo ja met dat verjaardagsgeld dat dan in een pot moest voor een uitje zoals de Efteling met het hele gezin. Maar zelf wel ff een motor van 4000 euro kopen. Koekoek

10 likes

Volgens mij ging er ook 1/6 van de inkomsten naar PAARDRIJDEN

:smiling_face_with_tear:

3 likes

Kinderen moeten ook paardrijden en scouting, Een eigen mening is dr niet bij

2 likes

Haha ja en dan allemaal van die Loavies troep voor idd hoge bedragen.

En mensen trappen er zeker nog in ook :sob:

4 likes

Ze worden weer betaald door Vinted. Want ook Elise M i l o u heeft haar gekreukelde items erop incl armed angels en guts en gusto. Eigenlijk ben ik dan weer klaar met vinted, knap er zo op af als ze gebruik maken van influencers

5 likes

Een tijd geleden vertelde demammavan op Instagram dat ze de hottub van de kinderbijslag had gekocht. Maar de kinderen krijgen geen kinderfeestje als ze jarig zijn, want dat is te duur…

Het bijkomende argument was dat de uitgenodigde kinderen een keer niet kwamen opdagen omdat sommigen de oud-Hollandse spelletjes die ze altijd doen stom vinden. Nou oke, dat is natuurlijk ook niet leuk en vooral opvoedkundig vanuit de ouders van die kinderen uit de klas erg slecht, maar om dan maar helemaal geen kinderfeestje meer te organiseren?

Ze schreef dat een feest op een externe locatie te duur wordt, maar je kunt je programma thuis toch ook aanpassen zonder het heel gek te maken, bijv. filmmiddag met popcorn, bakken (of bakwedstrijd om het wat uitdagender te maken), slijm maken/proefjes doen of ga naar een grote speeltuin/speelboerderij. Het is niet alsof je alleen maar kunt koekhappen en spijkerpoepen thuis, genoeg leuks te bedenken zonder dat het meteen kapitalen kost.

Ze krijgen denk ik best wel wat kinderbijslag met zoveel kinderen. Prima als je daar liever een hottub van koopt, maar dan kan het argument nooit zijn dat een kinderfeestje budgetair gezien niet past. En tja, tuurlijk is het gedoe en druk, maar een verjaardagsfeestje hoort er toch een beetje bij. Het gaat bovendien maar om vier kinderen (van wie een tweeling) voor wie zoiets nog echt belangrijk is, dus het is niet alsof ze jaarlijks voor acht kinderen een kinderfeest moet organiseren. Dus als je het zo bekijkt, is het qua organisatie etc toch best te overzien?

Nou goed, ik begrijp deze keuze duidelijk niet :confused:

7 likes

Wow, ik ben meer het type ‘leven en laten leven’ maar dit klinkt echt niet fijn voor die kinderen.

En dit vind ik eigenlijk helemaal niet zo prima? Met de kinderbijslag betaalt de overheid (aka belastinggeld) mee aan de kosten die horen bij de opvoeding van een kind. Oké als je er boodschappen van koopt is dat tot daar aan toe, maar een hottub? :smiling_face_with_tear: Dit zal vast in meer gezinnen zo gaan hoor, maar dat ze dat dan verteld op Instagram is toch schaamteloos?

16 likes

Kinderbijslag is toch echt een druppel op de gloeiende plaat. Een buiging voor mensen die dit apart zetten op de spaarrekening van de kinderen (hoewel met deze inflatie…). Maar ik gebruik het vaak ook als extra voor mezelf. De rest van m’n salaris gaat maandelijks toch wel op aan boodschappen/schoenen/jassen/speelgoed.

10 likes