Mommybloggerstopic #9

Ohhh! En de titel blijkbaar ook dan :sweat_smile:

7 likes

Zo verschrikkelijk :disappointed_relieved:

En dan heb je ook nog die mensen op wie zelfs zo’n verhaal geen indruk maakt want “ja die en die smeerde zich altijd in en zat nooit in de zon en kreeg toch huidkanker, dus zie je wel zonnebrand heeft daar weinig mee te maken!” :persevere:
Echt I give up

5 likes

Ja exact ja :frowning:
En in zekere zin volg ik zo’n redenering wel; je kan in alles je best doen zo gezond mogelijk te leven en door stomme klotekutpech toch kanker krijgen of een hersenbloeding of een andere kutziekte waar je niks aan kon doen. Maar eh dat is andersom. En de enige les die je daaruit kunt halen is dat LOA en manifesteren bullshit is lol. Betekent niet dat je algemene wetenschappelijke kennis in de wind moet slaan :angry:

7 likes

Ik zeg niet dat alles nieuw is, maar het is wel blijvend dat is mijn punt. Ze komen nu met de mogelijke link tussen pesticiden en parkinson . Er is onderzoek naar 3e hands rook effecten. De gevaren van zonnebrand op water leven is in mijn beleving ook nog niet mega lang algemeen bekend want ik kauw bedrijven pas sinds een jaar of 2 inspelen op veiligere varianten. Doordat er juist door de jaren heen (omdat we veel meer kunnen onderzoeken wat dus juist goed is) meer aan het licht komt wat achteraf toch onveilig was snap ik dat er gevoelsmatig meer twijfel ontstaat. Ik praat het niet goed, maar het is echt niet zo raar dat er steeds meer mensen over vallen. We krijgen ook gewoon steeds meer direct mee

3 likes

Het grappige is dat dit veelal anti vaxxers zijn welke pro vaxxers schapen noemden. Maar ik vind nu juist die anti vaxxers die als een stel schapen nu dit standpunt allemaal weer klakkeloos overnemen

10 likes

Ik zeg nergens dat die dat niet willen, ik zeg dat ik snap dat de gemiddelde mens die geen wetenschapper is daar moeilijk mee om kan gaan en daardoor sneller dingen in twijfel gaat trekken. Ik zeg ook niet dat ik er niet in geloof ofzo? Mijn reactie was op dat mensen het gek vinden dat mensen dat soort dingen zonder wetenschappelijke onderbouwing in twijfel kunnen trekken en ik vind dat niet zo gek als je, in vergelijking met vroeger toen onderzoek veel minder goed gedaan kon worden dan nu, vaak ineens hoort dat iets toch anders is. Ik snap best dat mensen dat hun “vertrouwen” kwijt kunnen raken en gevoeliger zijn voor influencers en andere verhalen.

Het is trouwens niet zo dat niemand de feiten achterhaald. Er zijn dus echt wel partijen als tata steel die bewust jaren lang dingen achterhouden en dat wekt helaas wantrouwen hoe je het ook wendt of keert

1 like

65 likes

Zonnebrand zijn wel de nieuwe corona vaccinaties aan het worden he? Wat een bijzonder standpunt weer van deze influencers.

3 likes

Echt hè, ben tenminste blij dat het niet om een besmettelijke ziekte voorkomen gaat.

1 like

Enige probleem is wel als deze mensen dit blijven negeren we massaal huidkankerpatiënten krijgen en dat drukt op de zorg

3 likes

Ik zie op de Reels van De Huismuts dat er blijkbaar ook kinderboeken en -kaarten over manifestatie bestaan. Manifesteer jouw magie. Krijg je vast hele gezellige kinderen van en blijkbaar hele bijzondere zinsconstructries.

10 likes

Ik zag bij KC dat haar kids soms ook mee doen met mediteren en “kaartjes” trekken. Zal dan ook wel weer spon zijn zeker?

5 likes

Maike verkoopt haar gekregen kleding op Vinted… :thinking:

Had er toch wat anders meegedaan als ik haar was.

3 likes

“En de overheid doet er niks aan!”

Eens kijken of ze nog steeds zo graag wil dat de overheid ingrijpt als het gaat om kinderen als verdienmodel op social media.

18 likes

En voor flinke bedragen ook nog.

7 likes

Kijkt iemand hier op insta naar demamavan? Is moeder van 8 kinderen, jongste van 1, oudste 20 geloof ik. Post zo’n 100 stories per dag en haar kinderen zijn haar verdienmodel. Kritiek onder haar berichten kan ze niet hebben dan blokt ze.
Ze heeft nu bedacht dat ze wel mee kan doen aan kamp van koningsbrugge. Want ze fietst veel (amper) en doet haar huishouden en dat is hard werken.

7 likes

ja ik ook, ik vrees alleen dat ze niet door de selecties komt. Ze postte vanmorgen dat ze thuis gaat trainen met 1 van haar zoons.

3 likes

Zo ja met dat verjaardagsgeld dat dan in een pot moest voor een uitje zoals de Efteling met het hele gezin. Maar zelf wel ff een motor van 4000 euro kopen. Koekoek

10 likes

Volgens mij ging er ook 1/6 van de inkomsten naar PAARDRIJDEN

:smiling_face_with_tear:

3 likes

Kinderen moeten ook paardrijden en scouting, Een eigen mening is dr niet bij

2 likes