Maar wat zou er moeten zijn ook, iemand gaat van social media af, boeiend? En al heeft ‘t wel een reden, dan hoeft zij zich toch niet aan iemand te verantwoorden
Shifra heeft 2 dagen geleden nog op haar instapost gereageerd (over die lilleke jeep)…
Nouja 2 dagen niet je dm’s openen is natuurlijk heeeeel lang en ondenkbaar in insta wereld.
Nou dat zou serieus wat zijn als mijn partner en ik even niets posten over elkaar (hypothetisch want geen SM) en mensen vragen zich gelijk af of we relatieproblemen hebben. Het is geen weken radiostilte
Ik merk dat ik mijn punt niet goed duidelijk krijg want ik ben het volledig met jullie eens (ook @pastelzwart ). Natuurlijk mag je je goed erdoor voelen, dat is het hele idee er achter. Ik ben ook niet anti drugs ofzo.
Ik vind het vooral interessant waar de grens ligt. Ik krijg zelf het idee dat een deel van de microdosers nu een goed excuus heeft gevonden om regelmatig drugs te gebruiken zonder het wijzende vingertje dat erbij komt. Als dat het doel / beweegreden is vraag ik me af of dat wel ok moet worden gevonden en of het ok is dat zo te promoten.
Dorpsgenoot hier! Ze zijn nogsteeds samen met zn 3en. Maarja ook nogsteeds talk of the town. Er is een bepaalde kroeg hier waar hun zowat ieder weekend komen en als ze daar binnen stappen is het meteen heel amicaal en kijk we zijn er weer. Kijk ons eens beroemd zijn.
Pfff gebeurt er in jullie dorp echt niks anders dat er na maanden dit nog steeds “talk of the town” is? Moet men zich niet lekker druk gaan maken om de carnavalsoutfit ofzo ![]()
Interessant dat microdosen. Ik heb er vooral wat vraagtekens als het door Sanny/Jorg/Huismuts achtige types gepromoot word om je leven te ‘optimaliseren’. Ik word overall gewoon heel moe van die hele zelfontwikkelings/spiritualiteit/cacaoceremonie/kaarten beweging.
Haha naja, met zijn drieën een relatie hebben en deze ook online delen is nog niet echt “genormalizeerd” ofzo toch, dus best logisch dat het nog steeds talk of the town is. Ik kom ook vaak bij die ‘kroeg’ (het is wel wat meer dan een ‘kroeg’). Ik vind het super goed dat het online wordt gedeeld, maar we kunnen er niet omheen dat dit voor heel veel Nederlanders nog enorm gek is.
Ik ben het volledig met je eens hoor, maar ik begrijp het wel dat er in zulke dorpen overwegend minder open-minded mensen rondlopen. Voordat deze liefdessituatie van toepassing was werd zij in het dorp ook al heel veel besproken, want: influencer. Dus het is wat dat betreft misschien wel iets erger geworden, maar ik sta er niet van te kijken dat het gebeurt. Ik vind het zelf ook rete interessant. En dan in de zin van: hoe doen mensen dit? Welke afspraken worden er gemaakt e.d… Vind het gewoon een hele interessante situatie (in de zin van: ik wil er meer van weten). Maar aan de andere kant lijkt het me gewoon enorm rot als er zo over je gepraat wordt.
Mascha heeft in dit topic gelezen dat Shifra 2 dagen geleden nog heeft gereageerd op haar Insta post, dus all good ![]()
Het toont wel hoe idioot dit hele influencer&volgers-wereldje is. Er zitten zich nu volgers zich serieuze zorgen te maken om iemand die ze niet kennen en die hen niet kent. En dat is ook waar hun hele influencer zijn op gebouwd is. Je reinste tijdverspilling ![]()
Eens met wat @EllaFitzgerald zegt. Dit is echt idioot ![]()
Ik post hier veel maar eerlijk gezegd voornamelijk om irritainment te delen. (Kan je ook wat van vinden)Het is nog nooit in me opgekomen om ‘oprechte zorgen’ te komen delen en te speculeren over wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Aan de mensen die zich echt zorgen maken; heb je dat ook als de cassiere van je vaste supermarkt al een tijdje afwezig is of als je je buurman al een tijdje niet meer gezien en gehoord hebt. Verdraag je het nog wel om het nieuws te kijken? Er is zoveel om zorgen over te maken in de wereld.
Eens wel, maar wat ik ook zeg is juist dat de rol van influencers ook gewoon volledig gebaseerd is op deze parasociale relaties. Influencers doen graag alsof zij “gratis content produceren voor jullie!” omdat “jullie het zo leuk vinden om mij te volgen!”, maar dat volgers zich zo betrokken bij ze voelen dat ze zich hun lot (lol) zo aantrekken is het dóel (geweest), geen ongelukkig toevallig bijverschijnsel. Ik vind het idioot en voel me niet “verbonden” met influencers, maar ik kan best begrijpen dat mensen wel zo reageren. Dat is bewust gedaan.
Echt fucking raar ook dat Mascha dan dit deelt? Ze is actief? Wtf
Waarom moet Mascha er sowieso iets over zeggen? Laat die Shifra lekker
Ik hoop juist dat mensen erover blijven praten, dan wordt het hopelijk meer genormaliseerd.
En ja praten gebeurd in een dorp, maar dat doen we hier op het forum toch ook? Ik heb liever dat je je buurman kent, en enigsinds sociale controle hebt, buurtpreventie enzo, maar dat is voor iedereen ook weer anders , ook prima als je lekker anoniem je ding wilt doen.
Wat zeg je nou eigenlijk?
Goed om te praten om het te normaliseren? Leuk om in een dorp te wonen waar bij de kapper lekker geroddeld wordt want dan ken je de buurman tenminste?
Normaliseren om verhalen van andere door te vertellen…
We praten er hier allemaal over toch, hoeft toch niet altijd in negatieve zin te zijn.
Mijn punt was meer het vreemd is dat roddelen meteen als iets dorps wordt afgeschilderd. Terwijl dat ook gebeurd op de werkvloer, onder families of overal. En ja daar zitten ook zure personen bij die het misschien doelbewust aandikken of flauw tegen juicekanalen vertellen, maar het is geen vereisten om daarvoor in een dorp te wonen.
Het word zeker wel overal gedaan. Maar helemaal wooow die hebben een relatie met zn 3en wat raaaar is wel dorps haha.