Mommybloggerstopic #9

Hoezo Spaanse meuk, vind het er heel cute uitzien en niet zo standaard tata baby mode.

6 likes

De hele Zara / Mango / Donsje etc liggen hier vol mee.

Wat is kinder tata kleding dan :joy:? Hema? Of “ mama’s boefje” rompers?

Nee dan liever wel dit idd.

8 likes

Weet ik het waar de meesten hun babykleding kopen maar in NL draagt iedereen zowat hetzelfde (buiten een paar van het forum dan) en dat ziet er anders uit dan van die shop va laura…

5 likes

Ik keek even en zag dat die gebreide pakjes van dralon
zijn en daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar volgens internet is dat een merknaam voor acryl. Super synthetisch dus. Verder wel schattige dingen!

5 likes

Ik blijf toch altijd wat jaloers op het zelfvertrouwen dat Elise B heeft… wat ze ook doet, wat ze ook aantrekt, welke keuzes ze maakt, ze vindt het eigenlijk allemaal mooi. Ze leeft (de normale dosis onzekerheid die iedereen kent daargelaten) voor mijn gevoel zonder zo’n interne criticus de hele tijd. Gewoon heeeeeerlijk lijkt me dat! :rofl:

9 likes

Zoiets kan je ook heel goed faken. Ik zeg niet dat zij dat doet maar social media is wat dat betreft echt nep

7 likes

Ja natuurlijk… maar volgens mij staat zij ook gewoon met (zelf)vertrouwen in het leven, dat bestaat toch ook…

15 likes

Voor mij persoonlijk is dat de norm. Snap nooit zo goed waarom als volwassene onzeker zijn zo genormaliseerd wordt tbh. Impopulaire mening misschien :flushed:

9 likes

Wordt dat genormaliseerd? In ieder geval niet door influencers

3 likes

Ik heb persoonlijk het idee van wel. Irriteer me daar heel vaak aan. Artikelen in ‘damesbladen’ enzo. Sowieso altijd in een van de eerste zinnen als het gaat over kersverse moeders. “daar zit je dan, de hormonen gieren door je lijf en de onzekerheid speelt je parten. Doe ik het allemaal wel goed?”
Ehhh…nee?
Bepaalde influencers moeten ook altijd benoemen hoe normaal onzekerheid is. Ik vind dat eigenlijk gewoon helemaal niet normaal. En ja, ik vind soms ook dat ik verkeerde keuzes maak of dat ik een kutwijf ben maar onzeker of weinig zelfvertrouwen, dat moet je als volwassene wel achter je gelaten hebben vind ik.

Edit: klinkt wel heel hard. Sommige mensen zullen begrijpelijke oorzaken voor onzekerheid hebben, dan snap ik het uiteraard. Maar vind wel dat veel zelfvertrouwen de norm moet zijn en niet iets bijzonders.

17 likes

Hahah huh, en als je dat niet achter je hebt gelaten dan? Opnieuw beginnen? Ik ben het met je eens dat er vanuit gaan dat mensen onzeker zijn niet nodig is, maar waarom zou je als volwassen persoon niet onzeker kunnen zijn of weinig zelfvertrouwen kunnen hebben? Lijkt me dat dat best wel afhankelijk is van je verleden en wat je hebt meegemaakt. Daarnaast, wat maakt het uit als weinig zelfvertrouwen genormaliseerd is. Als persoon vol zelfvertrouwen trek je je daar toch weinig van aan lijkt me :woman_shrugging:

15 likes

Ik heb toevallig net een edit toegevoegd die het ietsje nuanceert, idd ivm je verleden.

5 likes

Maar waarom zou alsnog veel zelfvertrouwen de norm moeten zijn, bedoel je dan dat mensen daar naar moeten streven? Want ik denk niet dat het per se de norm is, ik denk dat het gewoon verdeeld is.

5 likes

Er wordt ons een onmogelijk (schoonheids)ideaal aangepraat in die damesbladen zodat we allemaal geld uit blijven geven aan de cosmetische industrie :money_mouth_face: Dus zo’n soort tekst als wat jij citeert is gewoon een trucje.

Maar dat even terzijde, ik denk dat alle gradaties van zelfvertrouwen en onzekerheid oké en normaal zijn, het zou mooi zijn als dat beeld ook weerspiegeld wordt op social media (wat niet gaat gebeuren).

3 likes

Ja, wel streven naar jezelf accepteren en wat meer schijt hebben aan wat anderen van je vinden.
Maargoed, zo’n ramp is het ook weer niet want je hoort ook altijd overal dat dat vanzelf komt als je ouder wordt. Maar waarom kan het wel als je 50+ bent en niet als je 30 bent. Echt zonde.

Verder denk ik dat ik dan op Instagram misschien wel in een bepaalde hoek zit waarin vrouwen steeds suggereren dat hun volgers vast heel vaak onzeker zijn over heel veel dingen. Misschien toch Elise maar eens gaan volgen.

8 likes

Hoe ouder ik word hoe minder onzeker ik ben over mijn onzekerheid.

Er daarmee bedoel ik dat ik onzeker ben over bepaalde dingen, bepaalde dingen niet mooi (genoeg) vind aan mezelf. Mezelf niet goed genoeg vind op specifieke gebieden. So be it. Daar heb ik mee leren leven. Het beïnvloed mijn leven niet. De onzekerheid blijft maar ik laat het me niet meer beïnvloeden en hoef er ook niet geheimzinnig over te doen.

Onzeker zijn is iets van alle leeftijden lijkt mij. Je leert er alleen anders mee omgaan.

18 likes

Deze onzekere dertiger zit net een artikel te lezen en wat ik lees geeft een mooi tegengeluid. Ik zal niet alles fotograferen, want dat mag niet van de forumregels maar hier een klein stukje;

Dit komt uit de psychologie van februari.

15 likes

Op zich interessant en ik weet niet wat er in de rest van het artikel staat maar ego is wel iets heel anders als zelfvertrouwen.

Edit: als/dan

4 likes

Ik vind ook niet dat E niet in contact staat met twijfel of een onzekere kant, maar het bepaalt haar niet helemaal. Het hoort erbij en zij leeft redelijk comfortabel en met tevredenheid rondom wie/wat ze is en doet, dat vind ik verfrissend… Ik vond t vroeger heel fijn en taboedoorbrekend om te horen over andermans onzekerheid (zoals sarah Rebecca en mamaLotje delen), maar tegenwoordig vind ik de focus daar ook wel wat te veel vastliggen op het ‘mogen’ worstelen ipv het mogen leven (waar worstelen nu eenmaal bijhoort). Snap daarin ook wel een beetje wat Pininhetweb bedoelt…

11 likes

Ja het is wel iets anders maar de mate van zelfverzekerdheid van iemand kan iets over het ego zeggen. Het is best wel een interessant stuk. Een van de punten is dat gematigd zelfvertrouwen meer ruimte overlaat voor groei en ontwikkeling. Dat vind ik mooi. De boodschap die ik er uit haal is dat er niets mis is met wat onzekerheid op latere leeftijd omdat dat aangeeft dat je ruimte voor verbetering ziet waardoor je meer openstaat voor nieuwe of ander dingen/ inzichten/ ideeën/ meningen en daardoor ontwikkel je je.

7 likes