Die is het áller vervelendst. Je laat het echt niet los, je maakt jezelf wijs dat je ineens er niet meer dagelijks over nadenkt? Hou toch op. Sorry off-topic misschien maar de frustratie zit hoog.
Mensen lijken als er iets bij een ander niet goed gaat en bij hun wel er een verklaring voor te zoeken, als een soort van controle over hun situatie en waarom hun het niet is en zal overkomen.
Ze deed iui en ging de laatste poging daarvan in, en daarna zou ze ivf krijgen. Dus ze had zichzelf al ingesteld op ivf, en dat de iui waarschijnlijk niks meer zou worden (ook omdat er weinig levend zaad was door koorts). Ze had het helemaal los gelaten en was er niet mee bezig want de ivf zou het helemaal worden voor haar. Maar toen ineens was ze dus wel zwanger van iui en dat kwam dus omdat ze er niet mee bezig was zei ze.
(Ja ik weet dit allemaal nog omdat ik toen ook in traject zat en de vlog gekeken heb waarin ze het uitlegt)
Pfff ja inderdaad. Alsof je een zwangerschap kan manifesteren, wat een onzin! Dat ligt toch vooral aan de timing en je moet het geluk hebben dat alles goed gaat.
Ik vraag me bij dat manifesteren ook vooral af hoe die mensen dan omgaan met tegenslagen zoals bijv. ziektes. Is dat dan ook aan jezelf te wijten of heb je dan gewoon pech?
Maar dan ben je er wel mee bezig, je bent letterlijk onder behandeling
Ja ze spreekt zichzelf tegen maar ze gelooft er echt in. Ik weet nog dat ze toen in de comments onder haar bekendmaking helemaal los ging met en
HeT luKt eCht aLs je HeT loSlaAt
, en ik was zo geïrriteerd aan het lezen. Ik ben vast een sneuhaas maar heb het even terug gezocht als irritainment.
Precies. En over dat geleuter van Elise en Vita kan ik ook boos worden. Nee, het komt niet door je zogenaamde manifestatie, je hebt gewoon hartstikke veel geluk. En anderen niet. Het zal hun kortzichtigheid m.b.t. dit onderwerp wel zijn.
Ook dat ze het geslacht gemanifesteerd zouden hebben
Niet vergeten dat Elise in verwachting is van een meisje door haar schietgebedjes als er een vliegtuig over haar heen vloog
Dat stukje over ziektes dat lijkt me nog erger. Want stel dat je ernstig ziek ben en dan nog eens denkt dat je dit zelf gemanifesteerd hebt. Ik heb op vlak van ernstige ziektes helaas al mijn deel gehad. Een schuldgevoel is het laatste wat ik erbij kan hebben.
Al die manifestatie crap vind ikzelf gevaarlijk. Want je gaat negatieve gedachten negeren en soms is het nodig om hierbij stil te staan, bijvoorbeeld bij verdriet. Ik vergeet nooit dat Kim Munnecom over de dood zei dat het helemaal oké is want je bent terug op de plek waarvan je komt met alleen maar liefde. Hoezo en mogen mensen nog rouwen eigenlijk?
Maarja het is blijkbaar big business en steeds meer van die mommybloggers lijken die weg in te slaan
Eens, vind manifesteren zo gevaarlijk. Geloven dat je alles in de hand hebt is imo het recept voor burn-out en depressies. Zwangerschap is precies iets waarbij het niet uitmaakt hoe hard je je best doet of hoe graag je wil, het lukt of niet.
Ik denk hier soms wel: we weten toch dat deze mensen constant poep praten. Is het gesprek niet meer waard. Ontvolg ze, scheelt ook weer ergernis en boosheid
Sorry maar je bent toch gewoon écht dom als je dat soort dingen uitkraamt. Wat een mega naïeve onzin. En je maakt jezelf “zO bIjZoNdEr” overkomen, wat een special snowflake gedachte ook.
Haha ja over poep praten gesproken, Elise die in haar vlog alles doet om hun nieuwe huis te verduurzamen. Letterlijk zegt dat het beter is voor het milieu etc. Maar maakt vervolgens letterlijk in datzelfde verhaal de opmerking dat airco’s zo fijn zijn omdat je dan als je in de winter thuis komt (in een ijskoud huis) van een vakantie uit een warm land, je even snel de airco op standje verwarmen kunt zetten omdat het hele huis verwarmen met de warmtepomp natuurlijk wel even duurt. Dus echt fijn een verwarm functie op de airco, hoef je na terugkomst van een milieu belastende vliegreis niet even in een koud huis te zitten wachten totdat het opwarmt maar kun je meteen warme lucht in je smoel blazen.
Vind het vooral zooo DOM en ignorant overkomen dat ze zichzelf niet eens lijkt te betrappen op deze giga tegenstrijdigheid. Niet wanneer ze het zegt, maar dus ook niet wanneer ze het edit (als ze dat zelf doet trouwens?).
Meine gute. Maar dit bedoel ik: je wilt hier toch niet naar kijken en als je het doet en het je vervolgens frustreert is het ook echt wel een beetje die meme met die man die een stok door de eigen spaak steekt en gaat huilen. Ze leven gewoon in een eigen wereld
ik kan echt niet met al deze emojis
geniet ervan lieverd
Ik vind dit ook zo bijzonder onder veel bloggers. Die lijken nog nooit van toeval of geluk gehoord te hebben. Denken dat wanneer bij hun 1 keer op een bepaalde manier iets gelukt is, dat dat voor iedereen geldt (als je het echt graag wilt natuurlijk).
Vanmorgen kwam ik een voormalig blogger/YouTuber, nu mominfluencer, tegen in het “wild”. Blijft gek. Dat je zoveeel weet van deze mensen en dat zij geen idee hebben dat je zoveel weet van ze.
Dat lijkt me zelf zo onprettig. Ook al kiezen ze er natuurlijk zelf voor.
Nee maar ik bedoel dat specifiek ik zoveel van ze weet. En bijvoorbeeld de 10 anderen in die ruimte niet. Dat je nooit weet wie er zoveel van je weet.
OnS wOnDeRtJE