Mommybloggerstopic #9

Hoop dat het helpt inderdaad. Lijkt me echt rot elke dag pijn te hebben.

Website van t programma is net zo wollig als t programma bij mij overkwam. Zegt hopelijk niks over de effectiviteit

6 likes

Ah oke, het is in ieder geval geen vergoedde zorg vanuit de zorgverzekering. Hoop dat ze er baat bij heeft.

3 likes

Hebben jullie de stories van de Bollen gezien? Zo irritant over dat WIJ een huis zoeken en dat WIJ niks kunnen kopen. Alsof ze gezamenlijk een woning gaan kopen. Ze hebben geld genoeg toch lijkt me

3 likes

Nou inderdaad zeg. Zeker met die niet duurzame, onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerde kleding die ze voor de hoofdprijs verkopen (sorry kleine irritatie)

Edit: ik heb te snel gereageerd zie ik. Vind het toch een beetje een lastig verhaal ergens.
Waarom heb je dan eigenlijk niks geregeld vraag ik me af als dit al sinds november speelt en je ā€œnieuweā€ koophuis en huurhuis niet doorging? En waarom staat MB eigenlijk ingeschreven op een ander adres waardoor ze niks kan huren/kopen? Heeft ze extra huizen ofzo?
Ik hoop dat ze snel wat vindt natuurlijk maar vind het ook een wat wazig verhaal merk ik.
Overigens vind ik de eisen die particuliere verhuurders stellen in sommige gevallen ook niet meer in verhouding.

3 likes

Ze legt het toch uit? Kopen gaat niet, want Jacqueline is nog niet lang genoeg ondernemer om een hypotheek te krijgen. Huren ook lastig, voor sociale huur komt ze niet in aanmerking ivm te hoog inkomen maar voor veel huurhuizen wordt ze afgewezen omdat ze niet in loondienst is en te weinig jaren als ondernemer.

8 likes

Ik kan mij die stress heel goed voorstellen van haar dat ze gewoon straks geen dak boven haar hoofd heeft terwijl ze wel 3 kleine kindjes heeft. Ik vind dit in hun situatie echt wel sneu

4 likes

Haha ja en ook heel verbaasd dat ze niet voor sociale huur in aanmerking komt maar ook niet particulier kan huren of iets kopen. Welcome to the real world. Begrijp me niet verkeerd, het is ook een kutsituatie, maar wel een waarin heel veel mensen zich bevinden en ik krijg van die stories het gevoel dat ze het idee hebben dat ze zich in een heel uitzonderlijke situatie bevinden waarbij ze als enige net tussen wal en schip vallen.

41 likes

MB staat (neem ik aan) gewoon ingeschreven in de woning waar ze nu woont, en is dat wat ze bedoeld met een ander adres. Also, wat moet er geregeld zijn volgens jou? Ze leggen toch uit dat ze opzoek zijn maar dat het niet lukt omdat nergens voor in aanmerking komt. Wat valt er dan te regelen?

18 likes

Een particuliere verhuurder die geen ingewikkelde inkomens eisen stelt.

2 likes

Dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan

11 likes

Ze gaf ook aan dat ze bijv als optie hebben geboden om 1 of 2 jaar huur vooruit te betalen. Als je die optie hebt, is het toch belachelijk dat het zelfs dan niet lukt een huurcontract te krijgen als ondernemer?

4 likes

Ik begrijp uit hun verhaal dat de koop in november al werd geannuleerd voor een huurhuis wat vervolgens ook niet doorging. En het is nu maart. Dus ik vraag me af of ze dan in de tussentijd niet iets hebben kunnen regelen vanuit hun netwerk of een particuliere verhuurder met minder strenge eisen etc. Maar blijkbaar niet.

En omdat Michelle dus zo duidelijk zei ik sta ā€œnog op een ander adresā€ ingeschreven kwam het bij mij niet duidelijk over dat dit haar woonadres betrof. Vond het nogal cryptisch omschreven;)

8 likes

Ik vind dit ook echt heel raar en typisch Nederlands. Het koste wat het kost aan de regeltjes houden terwijl ze het klaarblijkelijk gewoon kunnen betalen. Waarom zou je dan niet een jaar vooruit mogen betalen? Meer zekerheid kun je als verhuurder toch niet krijgen.

12 likes

Ik vind het ook apart, maar voor mezelf wel ā€˜fijn’. Denk dat als het zou mogen, verhuurders altijd voor die zekerheid zouden kiezen. Dan ben ik op de huizenmarkt kansloos. Of nog kanslozer dan ik nu al ben eigenlijk.

4 likes

Omdat alles om jaarcijfers draait als je net bent begonnen. Ik dacht dat makelaars wel iets soepeler waren als mensen garant zouden kunnen staan maar in deze maatschappij staan mensen in de rij voor een huis dus kom je er moeilijk tussen.

Het is toch ook heel frustrerend, wetend dat je straks niets hebt met 3 kleine kinderen waar je ook nog verbonden bent binnen bepaalde regio i.v.m. ex en school.

5 likes

Wat weer een kort door de bocht reacties zeg. Meteen van het negatieve uit gaan. Heb je überhaupt wel naar de stories geluisterd? Ze zeggen toch dat het niet lukt… je denkt dat ze de afgelopen maanden niks hebben geprobeerd en nu pas op zoek gaan ofzo?

14 likes

Maakt niet uit want Michelle en partners kunnen bij sommige mensen helemaal niks meer goed doen sinds ze uit de kast zijn. En maar zeggen dat het daar niks mee te maken heeft…

19 likes

Nou dat idee krijg ik idd wel.

En ook wel exemplarisch voor hoe mensen naar social media kijken. Mensen delen maar een klein deel van hun dagelijks leven. Ze posten nu 3 stories en dat is dan wrs alles wat ze er de afgelopen maanden aan hebben gedaan… want de rest is niet publiekelijk gedeeld. :roll_eyes:

5 likes

En dat vind ik kort door de bocht. Ik vond het filmpje een wat hoog naĆÆviteitsgehalte hebben (dat is mijn gevoel, hoeft niet te kloppen) en het riep vragen bij mij op. Die door een aantal van jullie zijn beantwoordt.

Om dan (op Foxyfoxtrot die op mij reageert) te reageren dat die ā€œnegatieveā€ reacties o.a. te maken hebben met hun seksuele geaardheid vind ik niet oke. Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die hun geaardheid en/of relatiestatus niet accepteren, maar in het huidige gesprek over wonen is daar geen enkele aanleiding toe gegeven.

9 likes

Daarom heb ik ook twijfels bij het verhaal. Een buurvrouw van mij, beginnende ondernemer, kon ook huren, als ze maar een borg betaalde van 5x de maandhuur.

Als Bollen en Co 2jaar kan betalen (en dat is wrs al meer dan de minimale huurperiode) dan is er geen enkele reden om daar als verhuurder niet mee in zee te gaan.

1 like