Mommybloggerstopic #9

Ik begrijp ergens wel dat je het ziet als naïviteit. Maar aan de andere kant vind ik hun verbazing juist ook wel aangeven dat de situatie in Nederland super bizar is. Het is niet echt naïef om te denken dat je als je een goed inkomen hebt, want je verdient te veel voor sociale huur, je in staat zou moeten zijn om een woning te huren. Maar helaas is dat in Nederland dus wel het geval. Hoogstens naïef dat ze niet op de hoogte waren van het nieuws mbt de woningmarkt en het hele probleem hier in NL.

Vriendin van me heeft hetzelfde, relatie is uit en hij koopt haar uit. Ze heeft straks dus een flink bedrag op haar rekening, maar helaas is ze zzp’er en is ze 1,5 jaar overspannen geweest en nu weer 1,5 jaar vol aan het werk. Tijdens die burn out kwam er weinig geld binnen, maar nu verdient ze ruim 3x modaal per maand. Geen sociale huur dus maar particulier huren of kopen lukt ook niet want jaarcijfers van de laatste 3 jaar tellen mee… en dus woont ze in bij een familie lid. Dat is toch idioot?

Net als hoe je denkt, ik ga studeren want wil een goede baan later, uiteindelijk een studieschuld hebt. Wel prima baan dus geen sociale huur mogelijk maar ja studieschuld en huidige woningmarkt maken kopen onmogelijk. Dus mag je hopen dat je in de particuliere huur ergens tussen komt, kun je lekker iemand anders z’n hypotheek af gaan lossen of een vastgoedmagnaat nog rijker maken. Is dat ook naïef? Je zou toch denken dat wanneer je ervoor kiest om te gaan studeren en daarmee uiteindelijk een goed inkomen gaat hebben je er wel vanuit kunt gaan dat een dak boven je hoofd geen issue hoeft te gaan zijn…

69 likes

Ja ben ik met je eens! Ik redeneer al vanuit die bizarre situatie, maar natuurlijk is de woningmarkt ook te gek voor woorden.

Even offtopic: naar voor je vriendin zeg. Ik hoop ook echt dat zij uiteindelijk snel een plek kan vinden, al snap ik dat de regels voor haar niet gunstig zijn nu.

1 like

Wat heeft het inschrijfadres van Michelle ermee te maken dan? Willen ze gaan samenwonen?

Ik denk dat zij het huurhuis anders op haar naam had willen zetten, zij zal wel langere zzp-cijfers kunnen overleggen en daarmee wel voor particuliere huur worden toegestaan. Maar zij woont al ergens.
Edit: en uit de stories blijkt ook dat ze willen samenwonen; maar dat een huis met genoeg plek niet direct voor handen is en dat ze ook graag willen bouwen. Dus lange termijn.

6 likes

Ik heb bij J ook oproepjes voorbij zien komen de laatste maanden, dus het is ook niet alsof ze niet al eerder aan het zoeken waren! Overigens is particulier huren in Veldhoven ook nog extra lastig door alle expat-ASML’ers die dat ook willen.

5 likes

Ik ken de context verder niet, dus geen idee wat zij doet hoor, maar revalideren betekent letterlijk weer ‘valide’ (ja, kutwoord) worden na een ongeval of medische ingreep. Dat kan idd in een revalidatiecentrum, maar dat hoeft niet. Mijn eigen revalidatietraject was gewoon thuis, met fysio, oefeningen van de fysio, opbouwen en aan de bel trekken als het niet goed ging (maar dat laatste was gelukkig niet aan de orde).

4 likes

Ik snap alleen niet wat ze nou zoeken? Een huis voor iedereen of alleen een huis voor Jacqueline? En die slaapt nu toch ook regelmatig in het huis van de OG bollen? Is er geen kinderkamer waar een stapelbed in past voor haar kinderen

1 like

Bekijk even de stories en je hebt je antwoorden…

7 likes

Oh ja die heb ik al bekeken gisteravond…. Was denk in afgeleid door al die mascara

29 likes

Ik denk dat hun situatie iets lastiger is omdat ze een huis zoekt met minimaal 3 slaapkamers in 1 bepaalde woonplaats (die al niet zo groot is geloof ik). Dus dan is de vijver waar je in vist niet erg groot. Misschien konden ze tot dusver gewoon niks geschikts vinden.

2 likes

leuk voor je buurvrouw, betekent niet dat dat de norm is

40 likes

OG woont te ver van de school van die kinderen af geloof ik

Maar waarom noemt ze die vrouw Sjakie?

3 likes

Jacqueline - Zjakkelien - Zjakkie - Sjakie
Denk ik

5 likes

Waarom noemen mensen hun partner poepie of scheetje? Dan heet ik liever Sjaak

12 likes

Maar de enige echte scheetjes zijn zij :smile:

26 likes

@jahoor jullie toevallig wel de kortingscode opgeslagen? :grimacing::grimacing::grimacing:

1 like

Waar ik me meer over verbaasde is dat Michelle reclame maakt voor een nanny service terwijl ze als klittenband aan die kinderen vastgeplakt zit. De enige die wel eens mogen oppassen (met pijn en moeite) zijn haar ouders, vrienden van haar ouders en haar beste vrienden. Rare keuze van zo’n bedrijf om dan zo’n influencer in te zetten voor hun campagne terwijl ze daar nooit zelf gebruik van zal maken.

Wat betreft het huurprobleem, waarom alleen in Veldhoven en niet in Waalre, Riethoven, Valkenswaard, Eindhoven of Waalre? Ligt allemaal rondom Veldhoven en is prima te doen met de auto.

5 likes

Soms zijn daar toch ook afspraken over gemaakt in een ouderschapsplan? Maximale afstand enz.
Ik weet niet hoe ver dit bij elkaar vandaan ligt hoor, maar snap wel dat het met speelafspraken van de kinderen handiger is om dichtbij de school te zijn.
Maar goed misschien moet je uiteindelijk uitwijken naar de minder ideale situatie ja…

8 likes

Deze dorpen en steden liggen in een ring rondom Veldhoven. Het nadeel van Veldhoven is dat daar al veel expats van ASML wonen waardoor je in deze situatie (en met de urgentie die het heeft) wel moet uitkijken naar opties buiten Veldhoven.

1 like

Ik vind het altijd zo knap dat ze nog werkt gedaan krijgt met zoveel kinderen, ik heb er 1 en als ik thuis werk en die meit is wakker dan kan ik nog geen mailtje typen. En op hun kantoor lopen standaard 5 koters rond.

Ik heb het idee dat ze wel een soort nanny heeft, die ook vaak mee gaat op vakantie. Bella heet zij volgens mij, misschien een nichtje ofzo?

4 likes