Mommybloggerstopic #9

Nee bah, ik vind hem zonder baard/stoppels en met meer haar juist piep jong lijken, met dat smalle bekkie… not my favorite hairdo eerlijk gezegd

5 likes

Ik luisterde de podcast van Vita en Elise en Elise zei dat zij twee keer per week een schoonmaker hebben!

Naast dat ik dat echt luxe vind, snap ik het ook niet. Het lijkt mij nogal veel? Of hij komt maar een paar uurtjes en doet de ene dag de keuken en de andere dag de badkamer ofzo.

1 like

Misschien doet hij zij wel meer dan poetsen. De was is al een dagtaak op zich. Ik kan zo 100 dingen bedenken.

12 likes

Ik ken iemand die dat heeft en dat is met name omdat de was ook gedaan word

7 likes

Ik vond het vooral weer typisch dat als vita zegt dat ze eens per 2 weken een schoonmaker hebben, Elise daarop reageert met “zo weinig?!?!”
Zo verwend kwam ze over.

16 likes

Elise zei dat zij de was voornamelijk doet. Dus ik had het idee dat, dat niet gedaan wordt. Ja misschien wel de bedden afhalen, wassen en weer opmaken

2 likes

Zo verwend ís ze gewoon. Nouja en aan de andere kant denk ik; prima als je daar je geld aan wil en kan aangeven, heerlijk lijkt het mij ( of het nodig is 2 keer in de week… maar wellicht komt diegene gewoon de ene keer beneden en de andere keer boven schoonmaken ofzo).
Maar om dan tegen je zus te gaan zeggen: zo weinig? Dan heb je gewoon geen idee wat ‘ de norm’ is en dat zoveel mensen niet eens eens in de maand een hulp in de huishouding kunnen veroorloven.
Daarnaast lijkt Vita mij ook wel eens meer down to earth / dichterbij ‘de norm’ te staan dan Elise.

5 likes

Twee keer in de week je huis schoon. Het lijkt me heerlijk! Ik zou ook echt meer dan genoeg klusjes hebben voor een schoonmaker als die twee keer moest komen in de week, maargoed sloeber hier dus die komt niet.

54 likes

Lijkt me ook zo onrustig, 2 keer in de week iemand over de vloer. Altijd rekening houden met degene.

3 likes

Ja dan moet je ook nog weg zijn, terwijl je miss liever thuis bent of als het goed uit komt

Lol dit klinkt eerder als een kut excuus om niet naar kantoor te hoeven komen

17 likes

Ik zou me juist opgelaten voelen, enerzijds omdat er dan echt iemand voor mij aan het werk is maar ook omdat ik in de weg zit.

2 likes

Nou, als ik kijk bij mijn ouders, daar zit echt iemand uit het dorp die ze al jaren kennen. Daar hebben ze een goede band mee, en die hulp heeft ook een sleutel. Bij ons komt er iemand eens per twee weken, en aangezien ik diegene niet ken en ook de taal niet spreekt, ben ik liever wel gewoon thuis. Ik zit dan gewoon op mijn eigen kantoortje in huis terwijl de hulp het huis schoonmaakt, vind ik toch prettiger als ik geen band heb (en die band ook moeilijk op te bouwen is door taalbarrière).

Heeft Kelly C gezegd waar ze naartoe gaan verhuizen? Kan er zelf namelijk niks over vinden. Ik zie wel ergens in zo’n dood Frans dorpje wonen op een boerderij/landhuis.

3 likes

Ik vind de hulp nog wel meevallen eigenlijk. In Brabant noemen ze de schoonmaakster vaak ‘de poets’.

5 likes

Ik zou wel graag een huishoudelijke hulp willen hebben, veel meer tijd over voor je vrije tijd en je gezin etc. Als ik ergens een hekel aan heb en stress van krijg zijn het wel al die huishoudelijke klusjes het slokt veel tijd op. Zeker met kinderen die echt vies zijn is 2 x in de week echt haalbaar

7 likes

Nee ze heeft alleen benoemd dat ze in Nederland blijven en niet eens zo ver van hun huidige plek.

3 likes

Ik wil echt niet dat er iemand in mijn spullen zit te neuzen dus doe het dan nog liever lekker zelf, ookal vind ik het kut om te doen.

7 likes

Dat ook idd :joy::face_vomiting:

Ik doe het graag zelf, dan weet ik tenminste hoe het gedaan wordt idd.

1 like

Ik vind het echt denigrerend hoe er hier gepraat wordt over mensen die poetsen, het is werk. Zitten jullie op je werk ook te neuzen in zaken waar je niet in hoort en je werk expres verkeerd/gevaarlijk te doen??? Alsof je bij de AH nog even zelf alles na weegt en rekent want dan weet je tenminste zeker dat het goed gedaan wordt

86 likes