Mommybloggerstopic #9

Nee hoor, gewoon het idee dat er iemand in mn huis bezig js vind ik niet fijn.

Ik heb op mn werk wel eens gezien dat de schoonmaakster eerst de bril schoonmaakte en daarna de spoelknop.
Om dat nou meteen denigrerend te noemen vind ik echt aanstellerij.

9 likes

Ja maar het is werk dat in je meest persoonlijke space wordt gedaan, dus niet zo gek toch om je daar druk over te maken dat het goed wordt gedaan?

16 likes

Snap dat kleding anders zit als je zwanger bent maar dit ziet er toch niet uit? En is dus een advertentie.

11 likes

Mee eens, de meeste schoonmakers hebben ook gewoon een opleiding gevolgd en daar leer je echt wel dat je niet eerst de bril schoonmaakt en dan andere dingen, en dat je niet in mensen hun zaken gaat snuffelen :rofl: en anders is het gewoon logisch nadenken dat dat niet echt hygi is.

maar good for you dan doe je het toch zelf

3 likes

Zelfs professioneel komt er weinig opleiding bij kijken. Al mijn bijbaantjes waren in de schoonmaaksector en nergens een opleiding of zelfs maar een training hoeven volgen.

9 likes

Nou die kleding is toch gewoon veel te klein. Zeker dat paarse shirt. Bij Vita komt altijd zoveel kleding voorbij voor samenwerkingen, maar vervolgens zie je het haar nooit gewoon dragen, Zal met deze setjes niet anders zijn. Beland vast ergens onderin haar kast

1 like

Ik heb een schoonmaakster omdat ik er zelf echt niet goed in ben en het verschrikkelijk vind om te doen, ik werk dus extra om haar van te betalen. Ieder zijn ding, zo doe ik waar ik goed in ben en zij waar zij goed in is(kan dat heel efficiënt), en help je elkaar toch eigenlijk op die manier weer verder. Zie dit wel als een luxe en niet als iets vanzelfsprekends zoals Elise. Ik kan er ook voor kiezen een dagdeel minder te gaan werken en het zelf te doen, maar dan gebeurd het gewoon niet (goed). Soms is het een keuze, maar niet iedereen zit in zo’n zelfde situatie.

10 likes

Ik heb ook een schoonmaakster omdat ik door ziekte zelf niet kan schoonmaken. Vond het in het begin best lastig om los te laten, vooral toen de eerste schoonmaakster het hele huis (incl wc) met 1 doekje deed😖.

Inmiddels geef ik dus instructies “apart doekje voor de wc” en maak ik stiekem de bril vaak zelf nog even schoon (dat is toch de angst/smetvrees dat ze eerst de onderbril doet en dan de bovenbril), maar verder vind ik het zo fijn!

8 likes

Is dat revalideren van Mamma Lotje via een gecertificeerd programma of iets wat zelf verzonnen is? Vind het heel vaag :sweat_smile:

Naar zelf geen ervaring mee, dus misschien wel heel normaal is?

1 like

Ik vraag het me ook af. Ik zou denken, als je revalideert ben je een aantal dagen (poliklinisch) in een revalidatiecentrum en doe je daar oefeningen en heb je gesprekken met artsen en fysios enzo. Dit ziet er meer uit als een thuisprogramma. Maar heb nog nooit gerevalideerd dus geen idee verder.

4 likes

Ze heeft het ergens in de reacties staan. Het is wel iets alternatiefs: https://a-casa-nostra.nl/

Kost €6.000 voor het goedkoopste programma. Nja hoop voor haar dat het helpt dan.

5 likes

Ze is ook in het centrum zelf geweest, het Programma bestaat uit meerdere weken intern (volgens mij 3x een week) met steeds weken tussendoor thuis

2 likes

Hoop dat het helpt inderdaad. Lijkt me echt rot elke dag pijn te hebben.

Website van t programma is net zo wollig als t programma bij mij overkwam. Zegt hopelijk niks over de effectiviteit

6 likes

Ah oke, het is in ieder geval geen vergoedde zorg vanuit de zorgverzekering. Hoop dat ze er baat bij heeft.

3 likes

Hebben jullie de stories van de Bollen gezien? Zo irritant over dat WIJ een huis zoeken en dat WIJ niks kunnen kopen. Alsof ze gezamenlijk een woning gaan kopen. Ze hebben geld genoeg toch lijkt me

3 likes

Nou inderdaad zeg. Zeker met die niet duurzame, onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerde kleding die ze voor de hoofdprijs verkopen (sorry kleine irritatie)

Edit: ik heb te snel gereageerd zie ik. Vind het toch een beetje een lastig verhaal ergens.
Waarom heb je dan eigenlijk niks geregeld vraag ik me af als dit al sinds november speelt en je “nieuwe” koophuis en huurhuis niet doorging? En waarom staat MB eigenlijk ingeschreven op een ander adres waardoor ze niks kan huren/kopen? Heeft ze extra huizen ofzo?
Ik hoop dat ze snel wat vindt natuurlijk maar vind het ook een wat wazig verhaal merk ik.
Overigens vind ik de eisen die particuliere verhuurders stellen in sommige gevallen ook niet meer in verhouding.

3 likes

Ze legt het toch uit? Kopen gaat niet, want Jacqueline is nog niet lang genoeg ondernemer om een hypotheek te krijgen. Huren ook lastig, voor sociale huur komt ze niet in aanmerking ivm te hoog inkomen maar voor veel huurhuizen wordt ze afgewezen omdat ze niet in loondienst is en te weinig jaren als ondernemer.

8 likes

Ik kan mij die stress heel goed voorstellen van haar dat ze gewoon straks geen dak boven haar hoofd heeft terwijl ze wel 3 kleine kindjes heeft. Ik vind dit in hun situatie echt wel sneu

4 likes

Haha ja en ook heel verbaasd dat ze niet voor sociale huur in aanmerking komt maar ook niet particulier kan huren of iets kopen. Welcome to the real world. Begrijp me niet verkeerd, het is ook een kutsituatie, maar wel een waarin heel veel mensen zich bevinden en ik krijg van die stories het gevoel dat ze het idee hebben dat ze zich in een heel uitzonderlijke situatie bevinden waarbij ze als enige net tussen wal en schip vallen.

41 likes

MB staat (neem ik aan) gewoon ingeschreven in de woning waar ze nu woont, en is dat wat ze bedoeld met een ander adres. Also, wat moet er geregeld zijn volgens jou? Ze leggen toch uit dat ze opzoek zijn maar dat het niet lukt omdat nergens voor in aanmerking komt. Wat valt er dan te regelen?

18 likes