Mommybloggerstopic #9

Een particuliere verhuurder die geen ingewikkelde inkomens eisen stelt.

2 likes

Dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan

11 likes

Ze gaf ook aan dat ze bijv als optie hebben geboden om 1 of 2 jaar huur vooruit te betalen. Als je die optie hebt, is het toch belachelijk dat het zelfs dan niet lukt een huurcontract te krijgen als ondernemer?

4 likes

Ik begrijp uit hun verhaal dat de koop in november al werd geannuleerd voor een huurhuis wat vervolgens ook niet doorging. En het is nu maart. Dus ik vraag me af of ze dan in de tussentijd niet iets hebben kunnen regelen vanuit hun netwerk of een particuliere verhuurder met minder strenge eisen etc. Maar blijkbaar niet.

En omdat Michelle dus zo duidelijk zei ik sta ā€œnog op een ander adresā€ ingeschreven kwam het bij mij niet duidelijk over dat dit haar woonadres betrof. Vond het nogal cryptisch omschreven;)

8 likes

Ik vind dit ook echt heel raar en typisch Nederlands. Het koste wat het kost aan de regeltjes houden terwijl ze het klaarblijkelijk gewoon kunnen betalen. Waarom zou je dan niet een jaar vooruit mogen betalen? Meer zekerheid kun je als verhuurder toch niet krijgen.

12 likes

Een moeder met drie kleine kinderen moet binnenkort haar huis uit en hier zitten mensen ā€˜welcome to the real world’ en ā€˜had je het niet eerder kunnen regelen’ te zeggen terwijl ze duidelijk aangeven er al maanden mee bezig te zijnšŸ˜‚

80 likes

Ik vind het ook apart, maar voor mezelf wel ā€˜fijn’. Denk dat als het zou mogen, verhuurders altijd voor die zekerheid zouden kiezen. Dan ben ik op de huizenmarkt kansloos. Of nog kanslozer dan ik nu al ben eigenlijk.

4 likes

Omdat alles om jaarcijfers draait als je net bent begonnen. Ik dacht dat makelaars wel iets soepeler waren als mensen garant zouden kunnen staan maar in deze maatschappij staan mensen in de rij voor een huis dus kom je er moeilijk tussen.

Het is toch ook heel frustrerend, wetend dat je straks niets hebt met 3 kleine kinderen waar je ook nog verbonden bent binnen bepaalde regio i.v.m. ex en school.

5 likes

Wat weer een kort door de bocht reacties zeg. Meteen van het negatieve uit gaan. Heb je überhaupt wel naar de stories geluisterd? Ze zeggen toch dat het niet lukt… je denkt dat ze de afgelopen maanden niks hebben geprobeerd en nu pas op zoek gaan ofzo?

14 likes

Maakt niet uit want Michelle en partners kunnen bij sommige mensen helemaal niks meer goed doen sinds ze uit de kast zijn. En maar zeggen dat het daar niks mee te maken heeft…

19 likes

Nou dat idee krijg ik idd wel.

En ook wel exemplarisch voor hoe mensen naar social media kijken. Mensen delen maar een klein deel van hun dagelijks leven. Ze posten nu 3 stories en dat is dan wrs alles wat ze er de afgelopen maanden aan hebben gedaan… want de rest is niet publiekelijk gedeeld. :roll_eyes:

5 likes

En dat vind ik kort door de bocht. Ik vond het filmpje een wat hoog naĆÆviteitsgehalte hebben (dat is mijn gevoel, hoeft niet te kloppen) en het riep vragen bij mij op. Die door een aantal van jullie zijn beantwoordt.

Om dan (op Foxyfoxtrot die op mij reageert) te reageren dat die ā€œnegatieveā€ reacties o.a. te maken hebben met hun seksuele geaardheid vind ik niet oke. Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die hun geaardheid en/of relatiestatus niet accepteren, maar in het huidige gesprek over wonen is daar geen enkele aanleiding toe gegeven.

9 likes

Daarom heb ik ook twijfels bij het verhaal. Een buurvrouw van mij, beginnende ondernemer, kon ook huren, als ze maar een borg betaalde van 5x de maandhuur.

Als Bollen en Co 2jaar kan betalen (en dat is wrs al meer dan de minimale huurperiode) dan is er geen enkele reden om daar als verhuurder niet mee in zee te gaan.

1 like

Ik begrijp ergens wel dat je het ziet als naĆÆviteit. Maar aan de andere kant vind ik hun verbazing juist ook wel aangeven dat de situatie in Nederland super bizar is. Het is niet echt naĆÆef om te denken dat je als je een goed inkomen hebt, want je verdient te veel voor sociale huur, je in staat zou moeten zijn om een woning te huren. Maar helaas is dat in Nederland dus wel het geval. Hoogstens naĆÆef dat ze niet op de hoogte waren van het nieuws mbt de woningmarkt en het hele probleem hier in NL.

Vriendin van me heeft hetzelfde, relatie is uit en hij koopt haar uit. Ze heeft straks dus een flink bedrag op haar rekening, maar helaas is ze zzp’er en is ze 1,5 jaar overspannen geweest en nu weer 1,5 jaar vol aan het werk. Tijdens die burn out kwam er weinig geld binnen, maar nu verdient ze ruim 3x modaal per maand. Geen sociale huur dus maar particulier huren of kopen lukt ook niet want jaarcijfers van de laatste 3 jaar tellen mee… en dus woont ze in bij een familie lid. Dat is toch idioot?

Net als hoe je denkt, ik ga studeren want wil een goede baan later, uiteindelijk een studieschuld hebt. Wel prima baan dus geen sociale huur mogelijk maar ja studieschuld en huidige woningmarkt maken kopen onmogelijk. Dus mag je hopen dat je in de particuliere huur ergens tussen komt, kun je lekker iemand anders z’n hypotheek af gaan lossen of een vastgoedmagnaat nog rijker maken. Is dat ook naĆÆef? Je zou toch denken dat wanneer je ervoor kiest om te gaan studeren en daarmee uiteindelijk een goed inkomen gaat hebben je er wel vanuit kunt gaan dat een dak boven je hoofd geen issue hoeft te gaan zijn…

69 likes

Ja ben ik met je eens! Ik redeneer al vanuit die bizarre situatie, maar natuurlijk is de woningmarkt ook te gek voor woorden.

Even offtopic: naar voor je vriendin zeg. Ik hoop ook echt dat zij uiteindelijk snel een plek kan vinden, al snap ik dat de regels voor haar niet gunstig zijn nu.

1 like

Wat heeft het inschrijfadres van Michelle ermee te maken dan? Willen ze gaan samenwonen?

Ik denk dat zij het huurhuis anders op haar naam had willen zetten, zij zal wel langere zzp-cijfers kunnen overleggen en daarmee wel voor particuliere huur worden toegestaan. Maar zij woont al ergens.
Edit: en uit de stories blijkt ook dat ze willen samenwonen; maar dat een huis met genoeg plek niet direct voor handen is en dat ze ook graag willen bouwen. Dus lange termijn.

6 likes

Ik heb bij J ook oproepjes voorbij zien komen de laatste maanden, dus het is ook niet alsof ze niet al eerder aan het zoeken waren! Overigens is particulier huren in Veldhoven ook nog extra lastig door alle expat-ASML’ers die dat ook willen.

5 likes

Ik ken de context verder niet, dus geen idee wat zij doet hoor, maar revalideren betekent letterlijk weer ā€˜valide’ (ja, kutwoord) worden na een ongeval of medische ingreep. Dat kan idd in een revalidatiecentrum, maar dat hoeft niet. Mijn eigen revalidatietraject was gewoon thuis, met fysio, oefeningen van de fysio, opbouwen en aan de bel trekken als het niet goed ging (maar dat laatste was gelukkig niet aan de orde).

4 likes

Ik snap alleen niet wat ze nou zoeken? Een huis voor iedereen of alleen een huis voor Jacqueline? En die slaapt nu toch ook regelmatig in het huis van de OG bollen? Is er geen kinderkamer waar een stapelbed in past voor haar kinderen

1 like