Mommybloggerstopic #9

Tja, kan me voorstellen dat je daar zoiets niet vaak ziet. Was meer een sneer op haar opmerking over hoe ontiegelijk woke we hier zijn. Nou sorry als dit al woke is haha. Dan moet je nog van ver komen. Het was van mij dus wel een beetje een sarcastische kut opmerking ja.

Wat jij beschrijft is iig echt absoluut niet herkenbaar voor mij.

Nee, dat zeg ik nergens.
Het staat binnen 12u op een forum.

5 likes

Ja… dat kan toch. Als iemand iets ziet en zich daarover verwondert is het toch niet heel gek dat iemand dat later navertelt aan iemand anders.
Juist door dingen met elkaar te bespreken en zo van gedachten te wisselen kan je ook van gedachten veranderen of meer begrip krijgen voor dingen die je eerder wat raar of gek vond. Er is helemaal niets verkeerd aan dingen met elkaar bespreken.

16 likes

In het meest positieve geval. Ik hoop het wel in ieder geval.

4 likes

Ik hoop het ook.
En ik voeg eraan toe dat je niet moet vinden dat mensen er niet met elkaar over praten (zo lang het respectvol is) en er geen oordeel over moet hebben. Zo blijft alles wat a-typisch wordt gevonden ook in de taboesfeer.

3 likes

‘Wat wij toch hebben meegemaakt!!’ Klinkt niet echt alsof er daarna een mooi open gesprek volgde.

Mijn partner en ik maken zo vaak mee dat mensen iets moeten vragen; ‘Wie is de echte moeder?’, ‘Oh zijn jullie vriendinnen?’ ‘Oh haha ja we hadden het er al over maar jullie leken ons niet het type lesbisch’,’helemaal geen problemen met homo’s hoor, de neef van m’n buurman is het ook’

Laat staan het staren, het daarna smoezen, het nog eens omkijken. En dan zijn wij gewoon 2 doodnormale vrouwen.

Tuurlijk is de relatie van Michelle niet de norm maar dat praat het nog niet goed dat er gestaard en gepraat wordt. Doe gewoon niet, kijk even en ga daarna lekker verder met je leven, ik heb het ook niet over jou en je Jeroen.

63 likes

Nou God zeg, wat een belevenis​:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Ik snap best dat het je opvalt als je aan het tafeltje ernaast zit, maar ik snap niet waarom je het daarna aan je oppas moet vertellen.

8 likes

Maar hoe valt dit in godsnaam op? Een man zit met twee vrouwen te eten, dat is toch totaal niet noemenswaardig

17 likes

En dat die oppas het vervolgens weer op een forum moet delen alsof er iets heel spectaculairs is gebeurd

13 likes

Dit dacht ik dus inderdaad. Sneu eigenlijk.

7 likes

Je ziet toch wel aan hoe mensen zich tot elkaar verhouden of het drie vrienden/bekenden van elkaar zijn of een throuple is, dus dat zou wel opvallen lijkt me. Maar ik ben dan ook iemand die van mensen kijken houd. Ik focus me uiteraard op mijn gezelschap en eten, maar ook op de mensen om me heen en de ambiance :woman_shrugging:t3:

11 likes

Nee ik vond het inderdaad ook naïef overkomen.

Wat ontzettend vervelend dat jullie hier mee te maken hebben, bah :pensive:

3 likes

Nou dat zou me ook niet opvallen, maar er zat wel een man te eten met een vrouw en een oranje vrouw. Dat is wel bijzonder.

36 likes

En daarom geloof ik het niet :woman_shrugging:t3:

4 likes

We waren er niet bij, dus dat weten we niet. Misschien waren ze wel heel luidruchtig waardoor ze opvielen en daardoor hun ‘constructie’ des te meer.

Wat me wel stoort is steeds weer ‘die man met 2 vrouwen’. Maar die vrouwen onderling hebben toch ook wat. Haha, alsof die man dan the (enige) lucky bastard is en M en J hem alleen maar een plezier doen.

16 likes

Ja dit is wel een goed punt van jou. En ik moet bekennen dat ik ook wel zo denk/dacht. Als vrouw schaar ik 2 vrouwen in hetzelfde team, en dan ontstaat bij mij het beeld van Koen met zijn 2 vrouwen, ipv Jacq met haar 2 partners. Erg heteronormatief van mij. Jacq had wel een hashtag ‘jouwsjakieforever’ en dan vraag ik me wel af waarom het niet ‘julliesjakieforever’ is.

4 likes

Grappig want als je naar foto’s op insta kijkt denk ik wel vaak ‘sjakie en haar 2 partners’ omdat zij áltijd in het midden zit

7 likes

Saai. Is Elise nog niet bevallen??

7 likes

Denk het al wel, maar nog niet naar de buitenwereld gecommuniceerd :stuck_out_tongue_winking_eye: Vita paste op de tweeling vandaag. Ze waren naar een geitenboerderij om lammetjes melk te geven. Ik dacht dat dat voor zwangere vrouwen altijd afgeraden werd ivm toxoplasmose :thinking:

5 likes

Kan wel hoor, alleen beter zelf niet aaien en goed handen wassen!

2 likes