Snap je echt niet dat het creepy is?
Je komt ter wereld en zonder toestemming te geven willen andere mensen persee alles van je zien. Omdat je ouders influencers zijn. Ze kan prima influencen zonder kinderen te showen hoor.
Eerlijk is eerlijk, door precies dit soort reacties als die van @Pebbles (hoop nog steeds dat je sarcastisch bent) snap ik er ook helemaal niks van dat mensen überhaupt OOIT hun kind online zetten.
Want ik ben iemand die daar kwade intenties mee heeft? Ik bekijk die insta/vlog en dat was het hoor. Als ze op een gegeven moment besluiten, als dat kind meer een ‘eigen persoon’ wordt dat ze haar niet meer willen laten zien, ook helemaal begrijpelijk/goed.
Mijn god, ik snap echt jullie redenatie wel, maar je kunt ook overdrijven.
Ze heeft in haar podcast gezegd dat ze ook dit kind tot anderhalf jaar wel herkenbaar in beeld gaat brengen. Volgens haar krijgen ze daarna pas een herkenbaar gezicht.
< Insert hier mijn smoes/excuus waarom ik naar deze podcast heb geluisterd >
Tja beter laat dan nooit zeker??
Ik begrijp de wereld sowieso niet. Volwassen vrouwen die bijvoorbeeld fan accounts aanmaken voor die Bellinga kinderen enzo… Maar blijkbaar gaat geld boven crazy.
En daarbij, wie zijn de echte ‘schuldigen’, de mensen die die vlogs en foto’s bekijken, of de influencers zelf die hun vers bevallen foto op Instagram zetten? (Zoals Elise nu heeft gedaan). Daar hoor ik dan weer niets over.
Jij houdt het mede in stand. Dus net zo schuldig.
Een kind is vanaf dag één een eigen persoon.
Die snap ik wel want de Bellinga’s belonen dat soort geobsedeerde mensen door ze te taggen in hun foto’s en de fanpagina’s te volgen en in stories materiaal gemaakt door deze pagina’s te delen. En dan hebben ze zelf dus ook voor elk kind een officiële pagina waarmee ze dat doen, foto van de baby oploaden op haar eigen openbare account en dan vervolgens al die fanpaginas taggen.
edit: uiteraard volg ik de bellinga’s niet, maar Egbert heeft er een video over.
Jij bent wel degene die het aanbod afneemt dus je houdt het verdienmodel daarmee in stand. Maar hoezo zou je een pasgeboren baby van een vreemde überhaupt “goed” in beeld willen zien joh. Wtf. En over je laatste zin: als je ook maar een beetje terugleest in dit topic zie je voldoende commentaar op het verdienmodel mbt kinderen in beeld brengen van deze influencers
Fan accounts voor de bellinga’s?
Jezus Christus de bellinga’s zijn toch die lui die op een begrafenis hebben gefilmd tegen wensen van de familie in? Hen vind ik echt crimineel laag, echt heel treurig als je als volwassene nota bene daarin meegaat, maar echt mentaal problematisch, zielig eigenlijk.
Oke, maar wat is het bestaansrecht van dit topic dan? De mensen die hier schrijven volgen toch die influencers zelf ook?
We mogen wel kijken op hun Instagram maar moeten wel hun foto’s met onze hand bedekken ofzo, want god verhoede dat we de baby ook daadwerkelijk zien?
Ja prima, ik heb dat criterium niet bedacht.
Kijk allemaal prima dat jullie/we op onze high horse zitten over hoe erg het allemaal is met wat influencers allemaal delen, maar doek dan ook gewoon dit hele topic op zou ik zeggen.
Ik zou het opdoeken van dit topic eigenlijk echt een goed idee vinden
Eens. Er is nu een algemeen influencerstopic, kunnen we daar niet gewoon alle influencers bespreken, en influencers die hun kinderen gebruiken voor gewin (zoals deze Elise, Annemerel, en alle Inge-Mariekes en Rebecca-Denises) gewoon niet meer bespreken
Als beuty maar wel blijft, das de OG
Maar dit topic is toch 80% Michelles relaties
Je kan als moederfluencer toch prima vloggen of post maken over het gezinsleven en wat daar bij komt kijken zonder je kinderen in beeld te brengen.
Ik kijk bijv veel gym videos en die kijk ik voor inspiratie enzo. Niet om precies te weten hoeveel diegene afvalt/ spieren opbouwd en blabla.
Zo zou ik als ik mommys interessant zou vinden ook meer kijken naar bepaalde raakvlakken. Hoe zij omgaan met bepaalde situaties en wat voor producten zij gebruiken enzo. En zou het me minder boeien hoe die kinderen er precies uitzien en hoe ze opgroeien.
Kleine nuance bij het filmpje in bad: er ligt gelukkig wel een tetra doek op het babytje dus je ziet enkel het gezichtje.
(Alsnog ben ik volledig akkoord dat baby’s en kinderen best volledig uit beeld worden gelaten).
Je bent toch volwassen? Je hoeft niet mee te gaan in de gekte van een ander. Je bent als kijker net zo creepy door het willen zien van een baby/kind als degene die dat faciliteert.
Er zijn genoeg influencers die ook over het ouderschap delen zonder hun kind in beeld te brengen of elk detail over het leven daarvan te delen.