Als je de berichten selecteerd kan je ze citeren in een bericht.
Ik volg je helemaal hoor. Wij vragen ook nog eens extra aan familie om zeker geen foto’s van ons kind online te plaatsen (want dat zijn soms de ergste).
Ligt er aan wat je verdienmodel is, over het algemeen verdien je meer als moeder influencer wanneer je je kinderen in beeld brengt. Ouders die kinderen niet in beeld brengen krijgen veel minder opdrachten. sad but true
Tja ik begrijp de redenatie op zich wel. Heel veel pasgeboren baby’s lijken op elkaar. Het is niet zo dat als je het meisje over een paar jaar ziet, je haar nog herkend als de baby van Elise. Dat is met een kind van een jaar of 1,5 wel anders. Dan zie je wel meer een herkenbaar gezichtje.
Niet dat ik het verder goedkeur hoor, zelf deel ik bewust niks van mijn kinderen op internet.
Dat weet ik maar dat neemt niet weg dat het niet mogelijk is.
Ja zeker is het mogelijk en erg wenselijk. Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat je gewoon geld kan verdienen op zo’n manier maar dat is een andere discussie
Ik vind het sowieso echt bizar hoe makkelijk je influencer kunt worden als je over ‘het moeder zijn’ vlogt/op Insta of TikTok plaatst. Ik kwam laatst weer iemand tegen op Instagram die ooit content maakte over duurzaam leven en daar toen iets van 1000 tot 2000 volgers mee had. En nu gaat alles dus over haar kind en moeder zijn en is ze ineens gegroeid naar 25.000 volgers.
Toevallig komt dit voorbij bij een van de grootste Belgische momfluencer. Zij zet haar 3 kinderen elke dag online, stories en als post. Vind dit wel een terechte opmerking van de poster.
Ze deelt bv ook echt enorme privé dingen van de kindjes. Een van hun krijgt therapie en ze deelt dan online tekeningen die hij daar maakt enzo.
Jezus wat een staatsmongool.
Of hoe zeg je dat op z’n Vlaams?
Amai
Staatsmohool
Wat een domme vergelijking ook dat kinderen beledigd zouden kunnen zijn als er geen anekdotes/foto’s over hen zouden zijn?! Die zijn dan toch gewoon privé gehouden?
Die uitleg slaat echt op niks.
Wat een ‘kalle’ kan alvast de lading dekken
Ga zo stuk hierom hahahah
Ik ben relatief nieuw hoor dus weet niet of het oke is om te linken naar andere fora.
Ik las laatst op reddit iemand die haar ervaring deelde als kind van een youtubevlogger: https://www.reddit.com/r/TrueOffMyChest/comments/yuzsno/i_was_brought_up_by_family_vloggers_and_it_ruined/
Uiteraard is iedere ervaring anders, maar ik vond dat dit verhaal goed liet zien wat de impact op kinderen kan zijn. En ook als een kind het als “positief” ervaart, dat kan komen doordat een kind dat bijvoorbeeld associeert met aandacht of beloningen zoals in bovenstaand verhaal. Er zullen vast ook bewuste mommybloggers zijn, maar bij die Belgische dame krijg ik idd allesbehalve dat idee.
Zij deelt helaas ook dikwijls wat blotere beelden van haar kinderen. Ik volg haar niet meer, maar in het verleden helaas regelmatig gezien.
Hoezo kan je je niet voorstellen dat die beelden in verkeerde handen kunnen terecht komen?
Hardstikke belachelijk ‘argument’! Maar ik las ooit in een discussie op Facebook over dit onderwerp meerdere (groot)ouders die beweerde dat het zielig was als je niets van je (klein)kinderen zou delen, want dan zouden ze kunnen denken dat je niet trots op ze was!
Ik hoop dat mijn kinderen later trots op me zijn omdat ik ze privacy en anonimiteit gegund heb.
We verstaan het
Leuk dat je als gezin dingen kon doen die je anders niet had gedaan
Kinderen stonden wel op instagram terwijl ze op een potje zaten of in een luier liepen.
Ik vind dit zo erg dat je zulke prive dingen deelt, word er gewoon verdrietig van.