Mommybloggerstopic #9

Haha sorry maar wat boeit het nu hoe iemand Engels praat. Blijkbaar is hij er niet zo goed in, tja. Betekent toch niet dat hij daar iets aan hoeft te doen (op les gaan :joy::joy:) omdat jij je toevallig goed voelt over je eigen taalvaardigheid en je er aan irriteert. Vind je dan ook dat mensen die niet zo goed Nederlands kunnen op extra les moeten?

40 likes

Ik zou het superkut vinden als ik die vriend was om al die posts na te kijken, ben toch geen gratis taalbureau

11 likes

Op het moment dat je kennelijk wil verbeteren en je voor je werk een andere taal gebruikt en dit kennelijk lastig is voor je, ja dan zou ik op les gaan.

Ik zeg nergens dat iets moet, maar als je beter wil worden is het vaak wel handig om hulp te zoeken ja, welke taal of vaardigheid dan ook.

Het heeft overigens niks met me goed voelen over mijn eigen taalvaardigheid te maken. Ik zal me namelijk nooit beter voelen dan iemand omdat ik toevallig goed Engels spreek. Sterker nog, ik laat mijn Engelse stukken ook altijd nog even nakijken, omdat het gewoon niet mijn eerste taal is en ik zeker wil zijn dat ik geen gekke dingen schrijf.

9 likes

Zo moeilijk is het ook niet om ook het Engelse woordenboek in je telefoon aan te zetten en te switchen als je in het Engels wil typen, maar misschien denkt hij wel dat dit gewoon goed is en niemand die hem corrigeert.

4 likes

Ik vind Wouter echt een gruwelijk irritante jongen en enorm onaantrekkelijk ieh. Kan wel een beetje gniffelen om de taalfouten die hij maakt maar inderdaad: dat ie er dan maar mee moet kappen slaat echt nergens op, leren doe je door te oefenen en fouten maken mag gewoon.

Trouwens echt niks meer ontmoedigend voor het spreken van een vreemde taal dan mensen die je erom uitlachen.

Omggggg ik maakte echt een gruwelijke taalfout.

9 likes

Wat is een BEC?

4 likes

Bitch Eating Crackers, komt erop neer dat je alles irritant vindt aan iemand en dat diegene eigenlijk niks meer goed kan doen bij je

14 likes

Sarah Rebecca

48 likes

Wow dit verklaart heel veel, blij dat ik het eindelijk gevraagd heb :joy:

9 likes

ergert :stuck_out_tongue_winking_eye: (sorry heel flauw)

11 likes

omg ik ga gelijk op Nederlandse les!!

11 likes

Ja ik zou dan gewoon in het Engels posten als je met Nederlands foutjes maakt!

Trouwens extra vermelding voor iedereen van wie Engels geen eerste taal is maar die “zich gewoon beter kunnen uitdrukken in het Engels” :upside_down_face:

10 likes

Dit had ik hélemaal geweldig gevonden vroeger haha!
Ik wil dit voor mijn 31ste, met cocktails.

24 likes

Spreken is 1, maar er dan ook persĂ© in moeten posten hoeft toch niet. Ik heb bij hem gewoon altijd ook het idee dat hij het doet om interessant over te komen. ‘Kijk mij eens internationaal zijn’. Zoiets. Maar hij is ook mijn BEC dus daar zal t wel aan liggen.

4 likes

Nou zo zie je maar, ieder een mening hĂš. Het lijkt het leven wel.

7 likes

Ik post ook bijna altijd in het Engels, heeft voor mij niks te maken met “Kijk mij eens internationaal zijn” maar omdat dan in principe iedereen begrijpt wat je zegt, het is gewoon praktisch.

4 likes

Bij de insta story van Elise/Vita waar Wout springt, kan ik maar naar 1 ding kijken

Wouter Pielen.

6 likes

Oh een man met een geslachtsdeel, wat heftig
!

23 likes

Je maakt een account aan om DIT te melden? Als jij springt gaan je tetten ook op en neer, is dat nou ook zo bijzonder?

4 likes

Je ziet echt helemaal niks ook :joy::joy:

7 likes